Stereoforsterker m/phono OG AirPlay.. Finnes det?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Stereoforsterker m/phono OG AirPlay.. Finnes det?

Det er mulig jeg leter etter noe som ikke finnes, isåfall vil jeg gjerne høre om noen gode alternativer hvis du som leser dette har lyst :-)

Utfordringen er at vi skal bygge en bokhylle/seksjon-sak som dekker en hel vegg i en av stuene. Der vil jeg gjerne ha et stereoanlegg med moderat størrelse som typisk kan spille musikk enten fra Mac'en eller fra iPhone/iPad via Spotify eller iTunes. Kommer ikke til å ha behov for CD-spiller sånn fra starten av.

Men.. Det jeg gjerne vil ha er mulighet til å koble til platespiller. Det er mulig jeg får låne noen hundre LPer her med musikk jeg gjerne vil kunne høre på med en god bok og et glass vin

Ergo ser jeg altså etter en stereoforsterker i moderat størrelse som helst da skal ha både en phonoinngang og har den AirPlay-støtte er det jo helt fabelaktig. Finnes det?

Høyttallerne jeg allerede har er 2 stk DALI Concept 2. De vil jeg gjerne fortsette med. Forsterkeren jeg HADDE var en NAD 325 BEE, men den gikk i stykker og lot seg ikke reparere.

Noen som har noe tips? Prisklasse kanskje 3000-ish? Kan godt være brukt sålenge det funker.

På forhånd takk!

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det med platespillerinngang viser seg å bli et problem, kan du vurdere å kjøpet et brukt RIAA-trinn som du kobler platespilleren til. Med litt tålmodighet kommer du sikkert over et lite og billig RIAA-trinn brukt for en 5-600 kroner. Da får du en helt grei lyd - og vi snakker da om en såpass liten boks at du kan gjemme den bort bak andre komponenter.

Med en slik løsning står du ganske mye friere til å velge forsterker.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo faktisk et veldig godt forslag, og kan absolutt være en mulighet. AirPlay kan vel også erstattes av et bluetooth-audio-ledd hvis det skulle knipe, så alt er mulig. Og alle tips er gode!

Jeg fant nye RIAA-ledd fra en tusenlapp bare ved et kjapt søk så det burde hvertfall være fullt mulig sånn økonomisk også

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenlg
    Det er jo faktisk et veldig godt forslag, og kan absolutt være en mulighet. AirPlay kan vel også erstattes av et bluetooth-audio-ledd hvis det skulle knipe, så alt er mulig. Og alle tips er gode!

Jeg fant nye RIAA-ledd fra en tusenlapp bare ved et kjapt søk så det burde hvertfall være fullt mulig sånn økonomisk også
    Kan bruke AppleTV/AirPort Express for AirPlay. Funker knall

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He,he vi tenker veldig likt, har begge deler allerede Det er også en god mulighet.. Kanskje jeg bare skal lete etter en NAD og kjøpe en Apple-TV og eksternt phono-trinn i tillegg.. Det ville jo løst alt, kan jo virke som jeg leter etter noe som ikke finnes.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bryter jo litt med ønsket i tittelen på tråden, men jeg vurderer seriøst å gå for en Harman Kardon HK980. Den er jo så hyggelig priset til 2995,-. Den har også Phono-inngang, så får jeg heller kjøre en Airport Express eller Apple-TV som AirPlay alternativ.

Noen som vil mene noe om det? Blir det unødvendig stort eller greit?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har HK980 her som kan si om det er et godt kjøp eller ikke, sånn i forhold til bruken jeg har tenkt? Blir den for kraftig / stor e.l.?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har HK980 her som kan si om det er et godt kjøp eller ikke, sånn i forhold til bruken jeg har tenkt? Blir den for kraftig / stor e.l.?
    Det kan aldri bli for kraftig - så hvis HK980 ikke blir for stor rent fysisk for hyllen din, er det bare å kjøpe. Jeg har hørt forgjengeren HK970 - som jeg vurderer som veldig bra når man tenker på prislappen.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra Ulf, tusen takk for svar - da stoler jeg på deg og går for den

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var en HK980 og en HD980 handlet inn og prøvekjørt i stua. Er meget fornøyd så langt hvertfall. Nå er det sofaen og Bo Kaspers en times tid som venter ;-)

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var en HK980 og en HD980 handlet inn og prøvekjørt i stua. Er meget fornøyd så langt hvertfall. Nå er det sofaen og Bo Kaspers en times tid som venter ;-)

Gratulerer med handelen. Kos deg med Bo Kaspers
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte ned å kjøpe en AirPort Express også for å få AirPlay, men da var jeg i mål :-)

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at du er fornøyd - så slipper i hvert jeg ubehaget med å bli skutt.

Men forsterkere vil gjerne ha litt luft rundt seg - så dette med at CDspilleren står oppå forsterkeren, bør være en provisorisk løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er nok lurt! Tenkte ikke på det i farta, men det er også veldig provisorisk foreløpig. Jeg mangler fortsatt den bokseksjonen/reolen på hele veggen som anlegget skal stå i, men måtte bare teste det i går på en fotskammel istedet ;-)

Skal huske på det når resten er på plass.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •