Oppgradere hjemmekinoen min

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradere hjemmekinoen min

Hei

Har tenkt å oppgradere mitt hjemmekinoanlegg. I dag har jeg

Denon AVR-3808
    Dali 8008 Front
    Dali 2002 Bak
    Dali C1000
    Dali SW12

Det er utgangspunktet, nå ønsker jeg "nye gleder" Budsjett: 50,000.-

Lenge siden jeg har vært på markedet for dette, så trenger råd om merker/nyheter/innovasjon som har kommet på denne type anlegg som er verdt å få med seg.

Tror dere det gamle anlegget har noen verdi som kan legges "oppå" budsjettet så tar jeg gjerne mot råd på det også. Kan jo alltids legge det på Finn, men vanskelig å vite prisen jeg skal sette. Høytallerne er kjøpt år 2001 og forsterkeren oppgraderte jeg i 2008.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behold reciveren med mindre du absolutt MÅ ha 3d. Reciveren er god nok for dagens marked og har pre-outs etc. Så har stort sett de samme funksjonene som dagens recivere. Er også kraftigere enn tilsvarende nye fra Denon.

Dersom du liker Dali lyden kan du jo se etter brukte Mentor 6. Pleier å gå ganske rimelig på brukten. Fabelaktige høyttalere. Mentor vokal er også et knallprodukt.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Takk for tips på høytallere. Skal sjekke de ut ::thumbsup::

Jeg må absolutt ikke ha 3D, men har fått noen innspill her hjemme om at det hadde vært stas. Vet du noen om prisfallet på denne receiveren - om det kun er 3D virker det ufornuftig å selge den om det er "for" voldsomt (ny kjøpte jeg den vel for 14,000 som jeg husker det - men regner med den ligger kraftig under det i dag). Har sett noen på Finn.no til rundt 4-5000 uten at jeg har sjekket tilstanden, men vet ikke om det er priser disse går for (høyt eller lavt).

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Recievere faller fort i pris og er enig i at kan beholdes. Selv om du ønsker 3D så er det helt kurrant med å kjøpe en bluray-spiller med 2 HDMI utganger (1 til bilde utenom reciever og en til lyd inn på reciever).

Hva savner du egentlig MEST med dagens oppsett??? Det må jo være der kronene bør rulle.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Recievere faller fort i pris og er enig i at kan beholdes. Selv om du ønsker 3D så er det helt kurrant med å kjøpe en bluray-spiller med 2 HDMI utganger (1 til bilde utenom reciever og en til lyd inn på reciever).

Hva savner du egentlig MEST med dagens oppsett??? Det må jo være der kronene bør rulle.
    Godt poeng. Her er det en kombinasjon av størrelse på høytallerne (ønsker mindre) men beholde mest mulig - alt - av lydkvaliteten. Har hatt anlegget lenge da jeg har vært stålfornøyd i alle år så er litt vemodig totalt sett.

Design har blitt mer viktig nå ut fra at kona kaller dagens anlegg "disse store klumpene" og vet hun drømmer om noe "sleakt" fra B&O, men usikker på om det finnes andre ting som kan anbefales mer. Vil tro utviklingen generelt sett på tvers av merkene har vært voldsom siden 2001.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •