Hjemmekino under 14k.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino under 14k.

Heisann.

Flytter snart inn i "ny" leilighet, det meste er handlet inn bortsett fra lyden.
    Er selv grønn på området, så jeg tenkte jeg skulle spørre her.
    Det vil bli brukt mest til film, men også litt musikk, for det meste klassisk, opera og rock.

Det jeg har funnet selv er Onkyo TX-NR616 og KEF KHT3005SE. Totalt kommer dette rett i underkant av 14 000kr, så jeg setter nok grensen der.
    Skjermen har jeg, en Panasonic TX-P46G20E.

(Er ny her, så hvis tråden er feilplassert beklager jeg på groveste.)

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glennandre
    Heisann.

Flytter snart inn i "ny" leilighet, det meste er handlet inn bortsett fra lyden.
    Er selv grønn på området, så jeg tenkte jeg skulle spørre her.
    Det vil bli brukt mest til film, men også litt musikk, for det meste klassisk, opera og rock.

Det jeg har funnet selv er Onkyo TX-NR616 og KEF KHT3005SE. Totalt kommer dette rett i underkant av 14 000kr, så jeg setter nok grensen der.
    Skjermen har jeg, en Panasonic TX-P46G20E.

(Er ny her, så hvis tråden er feilplassert beklager jeg på groveste.)

Hei! Vet ikke om du har handlet allerede men Hifiklubben har tilbud paa et komplett Dali Zensor 5.1 anlegg:
    DALI ZENSOR 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

7995,- ! rabatt paa 4600 kroner

Om du ikke har blu-ray spiller fra foer et dette ogsaa et kjemp kupp!

DENON AVR-2113/DBT-1713UD Hjemmekinoanlegg | Hi-Fi Klubben

Denon AVR 2113 receiver og Denon 1713 blu-ray spiller til 4996,-! Her sparer du 2800 kroner ved aa kjoepe samlet.

Hele koster da 13 000 og da faar du Dali 5.1, Denon receiver og Denon blu-ray spiller ! Om du allerede har BD spiller saa kan du heller finne en annen receiver til 3000 cirka da har du brukt 11 lapper og har 3 lapper til noe annet fint hjemmekinoen.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde heller sett på en noe kraftigere receiver

power spec's som dette er ikke av det største slaget og vekker ikke spess tillit

7 x 125 watt i 6 ohm (kont. effekt, 2 kanaler i drift, 1 kHz, 0,7% forvrengning)

Særdeles når alle jeg har hørt kommentere zensor systemet så er det både meget gode høytalere til prisen men de trenger en del kraft for og komme til ordentlig liv.

Denne Komplett.no - Yamaha RX-A1020BL hjemmekinoreceiver
    Bedre spec-sheet
    sprenger sikkert budsjettet ditt med noen tusen men vil heller anbefale og legge penger i en god receiver, så slipper du sitte om 6 månder og ha lyst på nytt krafthjerte.

tok yamaha'n hovedsaklig som et eksempel, man må nesten opp i 8-9k for en habil og god receiver, man da vil du kunne ha den en stund og.

Veldig stor forskjell til krav av elektronikken om de måler kun 1khz tone eller et fullt hørbart spekter fra 20hz-20khz.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Hadde heller sett på en noe kraftigere receiver

power spec's som dette er ikke av det største slaget og vekker ikke spess tillit

7 x 125 watt i 6 ohm (kont. effekt, 2 kanaler i drift, 1 kHz, 0,7% forvrengning)

Særdeles når alle jeg har hørt kommentere zensor systemet så er det både meget gode høytalere til prisen men de trenger en del kraft for og komme til ordentlig liv.

Denne Komplett.no - Yamaha RX-A1020BL hjemmekinoreceiver
    Bedre spec-sheet
    sprenger sikkert budsjettet ditt med noen tusen men vil heller anbefale og legge penger i en god receiver, så slipper du sitte om 6 månder og ha lyst på nytt krafthjerte.

tok yamaha'n hovedsaklig som et eksempel, man må nesten opp i 8-9k for en habil og god receiver, man da vil du kunne ha den en stund og.

Veldig stor forskjell til krav av elektronikken om de måler kun 1khz tone eller et fullt hørbart spekter fra 20hz-20khz.

Ouch.. receiver til 9000 for å spille et 5.1 anlegg til 8000? virker ikke riktig... Da er det heller bedre å bruke 12 000 på et større Dali Concept/Lektor anlegg og finne en god Denon receiver til 5000 i stedet!

Jeg ble i hvertfall frelst av et Dali 7.1 anlegg (Concept 5.1 + Dali side ht til 6990,-) + Denon receiver kostet samlet 22 lapper og låt som et anlegg til 40 lapper

receivere syns jeg ikke man burde investere i, da disse blir fort utdaterte, i forhold til en stereo forsterker, som man kan ha glede av i 20-30 år

Skal han oppgradere om 4-5 år burde han heller selge sin nå værende receiver og gå for noe nytt som har 101 ny ting som er et must.

Men trådstarters budsjett er på 14 000,- og med de pengene ville jeg ha brukt cirka 8000 - 10 000 på selve surround anlegget og resten til receiver og kabler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •