Solgt B&W CM9, hva gjør jeg nå? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Newcomer Elusive sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oj, litt av en oppgradering da! Må få gratulere deg med flotte høyttalere! Har ikke hørt på disse, men tipper du får mye lyd for den slanten du gav Kom gjerne med bilder og dine erfaringer med denne, jeg er uber interessert i å høre andres erfaringer med denne høyttaleren.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elusive
    Oj, litt av en oppgradering da! Må få gratulere deg med flotte høyttalere! Har ikke hørt på disse, men tipper du får mye lyd for den slanten du gav Kom gjerne med bilder og dine erfaringer med denne, jeg er uber interessert i å høre andres erfaringer med denne høyttaleren.

+1. Ser frem til bilder og lytterfaringer med denne høyttaleren

Og grattis fra meg også. Må krible litt ekstra i kroppen når man har fått Euphonia i hus

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye knallhøyttalere :-)

En kamerat av meg har de så har hørt de ved et par anledninger.
    Meget detaljerte høyttalere uten at det blir slitsomt.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis !! Fantastiske høyttalere som jeg støtt og stadig drømmer om

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Har ikke fått testet mye ennå, men en virkelig oppgradering er det. Det som er sikkert er at på sikt så må jeg få meg et annet forsterker oppsett.
    Han jeg kjøpte av kjørte Ayon Triton 3 rør og det låt helt rått.
    Ikke helt min prisklasse, men selv om min Emotiva låter greit, så tror jeg at et annet forsterker oppsett hadde fått mye mer ut av disse høytalerene.

Kom gjerne med forslag til hva som kan passe bra til disse høytalerne, budsjett vet jeg ikke ennå.
    Samme om det er integrert eller effekt+pre, men det bør ha digitale innganger(derfor jeg bruker Emotiva umc-1 i dag.)

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aerik
    Husk at du ikke er forpliktet til å handle selv om du har fått låne og teste utstyr hjemme hint hint
    Og folk lurer på hvorfor det er vanskelig å drive en seriøs hi-fi virksomhet i dag. Den holdningen der gjør meg kvalm!

Skal du snylte på ressursene til en butikk bare for å handle brukt synes jeg dette vitner om lav moral. Da får du i det minste fortelle i butikken at du ikke akter å handle der, men synes det er så fint med en butikk du kan låne ting av gratis slik at de tar den økonomiske belastningen ved at du har vansker med å bestemme deg og gjerne skal ha ting gratis.

Makan!

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En forholdsvis rimelig løsning er klasse d fra f.eks Midgard. Har hørt de på McIntosh, synes det var en meget heldig kombo, men det koster. Han jeg hørte de hos mente at MS4 er ganske forsterkervennlig mtp effekt.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å dra det litt inn etter min lille tur OT.

Dali låter bra med Classé i min mening. Det får frem mye av den gode følelsen for min del. Jeg ville også vurdert å sjekke opp klasse A-verdenen, enten med rør eller med transistor.

Musical Innovation, Plinius, noe med litt varme i klangen. McIntosh tror jeg hadde fungert svært bra, eller Electrocompaniet.

Midgard ville jeg, personlig, styrt unna til Dali. Hypex nCore er mitt valg om jeg skulle gått for klasse D, eller andre tilsvarende konstruksjoner.

Meridian har også en del spennende som kan fungere bra, med hint av varme og en klangkarakter som ikke stikker seg ut i toppen.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterfa
    Da var valget tatt. Jeg får melde meg ut av B&W klubben og melde meg inn i Dali klubben. Det ble Dali Euphonia MS4 i alpi farge.
    Hørte på de i går kveld, og fant ut at de måtte jeg ha.

Gratulere med meget flotte høytalere.
    Ser frem til du poster lytteinntrykk.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Og folk lurer på hvorfor det er vanskelig å drive en seriøs hi-fi virksomhet i dag. Den holdningen der gjør meg kvalm!

Skal du snylte på ressursene til en butikk bare for å handle brukt synes jeg dette vitner om lav moral. Da får du i det minste fortelle i butikken at du ikke akter å handle der, men synes det er så fint med en butikk du kan låne ting av gratis slik at de tar den økonomiske belastningen ved at du har vansker med å bestemme deg og gjerne skal ha ting gratis.

Makan!

+1, jeg stiller meg helt bak dette. Det er trist å se folk utnytte hemningsløst den utrolige servicen som blant andre HFK legger for dagen, når man overhode ikke har tanker om å handle der.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    +1, jeg stiller meg helt bak dette. Det er trist å se folk utnytte hemningsløst den utrolige servicen som blant andre HFK legger for dagen, når man overhode ikke har tanker om å handle der.
    +1 vil si meg enig. Greit å kjøpe brukt, men det koster penger å drive butikk her til lands så ingen grunn til å utnytte de.

Newcomer Elusive sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterfa
    Takk for det! Har ikke fått testet mye ennå, men en virkelig oppgradering er det. Det som er sikkert er at på sikt så må jeg få meg et annet forsterker oppsett.
    Han jeg kjøpte av kjørte Ayon Triton 3 rør og det låt helt rått.
    Ikke helt min prisklasse, men selv om min Emotiva låter greit, så tror jeg at et annet forsterker oppsett hadde fått mye mer ut av disse høytalerene.

Kom gjerne med forslag til hva som kan passe bra til disse høytalerne, budsjett vet jeg ikke ennå.
    Samme om det er integrert eller effekt+pre, men det bør ha digitale innganger(derfor jeg bruker Emotiva umc-1 i dag.)
    Har du fått dannet deg noen flere inntrykk av MS4? Hvordan synes du Emotiva oppsettet ditt klarer å drive disse, og hva synes du om kvalitet/match mellom MS4 og Emo? Var Triton "suverent" mye bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elusive
    Har du fått dannet deg noen flere inntrykk av MS4? Hvordan synes du Emotiva oppsettet ditt klarer å drive disse, og hva synes du om kvalitet/match mellom MS4 og Emo? Var Triton "suverent" mye bedre?
    Enig, på tide med litt oppfølging her!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •