Stereo til 20.000,- - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ranger trenger en del strøm, men er absolutt en flott høyttaler på alle måter om du klarer å hale hjem et par slike !
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange bra forslag her:-)
    Men trådstarter må huske att uansett må han ha kabler for 2-3tusen, for att anleggene som er foreslått skal spille optimalt.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Ranger trenger en del strøm, men er absolutt en flott høyttaler på alle måter om du klarer å hale hjem et par slike !
    Helt enig. En morsom høyttaler når man får den til.

Jeg solgte mine for 8k for 3 år siden. Så det burde være mulig å få de til rundt den prisen. Ser også det ligger en H200 ute på HFS til 12k. Da er TS nære noe som fungerer meget bra. Men du sprekker budsjettet med DAC og kabler. Om den Bladeliusen noen andre her ha anbefalt koster mindre enn nevnte H200 bør den vurderes som erstatter.

Av andre anbefalinger på høyttalersiden er merker som Dali, Dynaudio og ADAM noe jeg ville sett på i den prisklassen. Dali og Dynaudio burde det også være mye av brukt.

Geir Arne

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med bokhyllehøyttalere er følsomhet, og da er gjerne Watt viktig.
    Problemet med gulvstående høyttalere er last og da er gjerne strømforsyningen viktig. Så sant forsterkeren er kraftig i 4 og evt. 2 ohm så klarer den fint å dra CM9 til relativt høye nivåer dersom den har feks 50w 8ohm, 100w 4ohm og 200w 2ohm...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at selv om jeg har skrevet at budsjettet er 20k, så frister det veldig å bare hale i land Ranger til 8k, og kjøpe Hegel H1mk4 for 4k samt Hegel HD2 DAC til 1,5k, og slippe unna med 14k + kabler og diverse, hvis folk mener at jeg ikke går så meget på akkord med lydkvalitet...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En H1 kan være et godt utgangspunkt. Men vær obs på at forsterkeren er det som burde oppgraderes først.

I mellomtiden vil jeg tippe du likevel vil få knallyd.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Helt enig. En morsom høyttaler når man får den til.

Jeg solgte mine for 8k for 3 år siden. Så det burde være mulig å få de til rundt den prisen. Ser også det ligger en H200 ute på HFS til 12k. Da er TS nære noe som fungerer meget bra. Men du sprekker budsjettet med DAC og kabler. Om den Bladeliusen noen andre her ha anbefalt koster mindre enn nevnte H200 bør den vurderes som erstatter.

Av andre anbefalinger på høyttalersiden er merker som Dali, Dynaudio og ADAM noe jeg ville sett på i den prisklassen. Dali og Dynaudio burde det også være mye av brukt.

Geir Arne

Hvis du solgte dine høyttalere for 8k for 3 år siden, burde det da være rimelig å få dem for mindre i dag?

De må vel ha sunket i verdi på den tiden, med mindre du har solgt dine veldig billig Jeg aner ingenting om bruktpriser på høyttalere, hva ville folk kjøpt SA Ranger for her da, 3 år brukt uten kvittering?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LMK
    Hvis du solgte dine høyttalere for 8k for 3 år siden, burde det da være rimelig å få dem for mindre i dag?

De må vel ha sunket i verdi på den tiden, med mindre du har solgt dine veldig billig Jeg aner ingenting om bruktpriser på høyttalere, hva ville folk kjøpt SA Ranger for her da, 3 år brukt uten kvittering?
    8k er en god pris fremdeles. Om du velger noen i litt ukurrant finish bør dette være mulig. Mine var i Maple, som av en eller annen grunn ikke er så populære. Etter min mening er det en av de fineste finishene mot de sorte detaljene på Ranger.

Jeg solgte mine rimelig da jeg ikke hadde eske, slik at kjøper måtte hente. Men de "orginale", altså ikke Ranger Master, har vært på tilbud et par ganger, noe som sjeldent bidrar til å bruktprisen går opp.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8k er en god pris fremdeles. Om da velger noen i litt ukurrant finish bør dette være mulig. Mine var i Maple, som av en eller annen grunn ikke er så populære. Etter min mening er det en av de fineste finishene mot de sorte detaljene på Ranger.

Geir Arne
    Takk for svar,

Hm, så 8k er en god pris for 3 år brukte SA Ranger (ikke master) i kirsebær (såvidt jeg kan se). Jeg føler meg litt skeptisk, men ja, hvis det er en god pris...

Ligger på 9k nå, men kan kanskje få den ned.

Hva med 4k for 4 år gamle Hegel H1 mk4 da?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LMK
    Takk for svar,

Hm, så 8k er en god pris for 3 år brukte SA Ranger (ikke master) i kirsebær (såvidt jeg kan se). Jeg føler meg litt skeptisk, men ja, hvis det er en god pris...

Ligger på 9k nå, men kan kanskje få den ned.
    Veil pris på disse var 20k. Syntes du litt under halv pris er for mye da?

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veil pris på disse var 20k. Syntes du litt under halv pris er for mye da?

Geir Arne
    I og med at selger oppgir at han kjøpte dem for rundt tre år siden, på hvilket tidspunkt Soundgarden hadde en form for supersalg der de gikk for rundt 15.000.

I mine øyne er 60% av kjøpesum noget i overkant for 3 år gamle høyttalere.

For all del, sett ut fra veil. pris er det rimelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaringer med Sonus Faber Concerto Domus sett opp mot SA Ranger?

Ligger en slik en ute på torget i kombinasjon med Avi S21 MI.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •