Arcam AVR 300

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36

Tråd: Arcam AVR 300

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arcam AVR 300

Har nettopp snakket med Oslo HiFi Center, og Kristian der kunne gi meg en pris på AVR 300; 12.990,-. :shock: Hadde 1 sort og 3 sølv igjen til den prisen. Dette må vel være en svært god pris?? :?: :?: Ser at listepris både hos HFK og andre er 19.995,-.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DET ER BILLIG!

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompiss av meg og kan få en til 12 000.
    Det ble kjøpt inn 80 for mange av importøren, så de selges til innkjøpspris!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det... Får tak i avr300 for 12.000,- ved expert måløy. Importøren har tatt inn fo mange og senka prisen ut til forhandler........

Newcomer PS sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte nettopp en for 12k ny fra butikk i Bergen.

Skal brukes til TV-anlegget i stua. Den er rett og slett fenomenal, selv om jeg ikke har noen erfaring med integrerte forsterkere. Utrolig behagelig lyd, nok krefter osv.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PS
    Kjøpte nettopp en for 12k ny fra butikk i Bergen.

Skal brukes til TV-anlegget i stua. Den er rett og slett fenomenal, selv om jeg ikke har noen erfaring med integrerte forsterkere. Utrolig behagelig lyd, nok krefter osv.
    Gratulerer så masse!!! Har "bare" en 200 selv, men er strålende fornøyd! Hvilke høytalere kjører du på?

Edit: Sorry! Så ikke signaturlinjen din før nå ops:

Newcomer PS sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I stua har jeg:

Sony KV32-FQ80
    Arcam AVR 300
    Arcam DV78
    Vienna Acoustics Schönberg fronter
    Vienna Acoustics Webern senter
    Kef "aluminiumsegg" til bakkanaler
    Silspeak HT-kabler
    Nordost digitalkabel

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye godt her.... :wink: Fornøyd med DV78en din?

Newcomer PS sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DV 78 er en helt grei spiller. Meget bra bilde ( i hvert fall på min 32"TV ). Det er også veldig positivt at den spiller det meste av formater, og gjøres sonefri med fjernkontroll. Drivverket støyer heller ikke.

Lydmessig har jeg ikke gjort meg opp noen mening enda. Driver og veksler litt mellom DAC'en i forsterkeren og dvd-spilleren, men enda ikke kommet med en konklusjon. Tipper at forsterkeren går av som vinner, da elimineres nemlig analoge kabler mellom de to enhetene.

Ser at endel har kommet med kritikk på utseende. Jeg synes det er helt fint ops:. Det passer perfekt sammen med Sony-TV.

Alt i alt er jeg kjempefornøyd med Arcam. Meget behagelig lyd, fint bilde og brukervennlig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PS
    Ser at endel har kommet med kritikk på utseende. Jeg synes det er helt fint ops:.
    Det kan i hvertfall ikke jeg skjønne. Sammenlign denne med f.eks. Denon sine siste modeller, og jeg er ikke i tvil et sekund om hvilken som er finest :wink:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også det er litt snodig at Arcam får pepper for designet i tester. Det er da ubeskrivelig mye penere enn Denon/Yamaha/Onkyo/etc. Hva er det folk vil ha?

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk vil ha pissanlegg ála de som ble testet på TV2 dreper deg.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (mitt første innlegg her)

Jeg driver også å snuser på en surroundreceiver akkurat nå.

-Gitt at jeg kan få tak i en slik Arcam AVR300 til 12998,- - burde jeg da velge den framfor Denon 3805, NAD T773v2, Yamaha 2400 ...?

Jeg leste en samletest som noen linket til her på forumet, og der fikk faktisk Arcam AVR300 lavest poengsum av de som ble testet!

Og det var mot Denon 3805, Harman Kardon AVR630, Yamaha RX-V2400RDS, og Rotel RSX-1056.

Nå kan det jo tenkes at prisen var tatt ganske kraftig med i betraktningen i den testen da.
    Men hvis jeg altså kan få en Arcam AVR300 til 12998, er den da det beste kjøpet?

Andre tester jeg har lest, roser Arcam'en opp i skyene og sier at endelig går det an å kjøpe en surround receiver og få ekte hi-fi kvaliteter på musikk. Pluss at den visstnok skal være veldig strømsterk og stabil, slik at det ikke bare er 'papir watt' som enkelte andre. Men så veier den åtte kilo mindre enn NAD T773.....

Bør vel nevne at jeg vil ha en forsterker med nok krefter, men som spiller musikk på "hi-fi vis", samtidig som filmer får det riktige trøkket, men godt kan være behagelig å høre på allikevel.

Når det gjelder høyttalere, kommer jeg til å oppgradere til full surround etterhvert som jeg får råd. Akkurat nå har jeg kun et par gamle(men fortsatt vellydende) Monitor Audio Studio 20, og har tenkt å bygge på med f.eks. en B&W ASW675 Sub senere, pluss Monitor Audio Silver serie til bak og senter.

Kan noen forresten si meg hvorfor Hi-Fi Klubben fortsatt priser denne(Arcam'en) til 19998,- (og det gjør forresten Oslo Hi-Fi Center også på de "offisielle" sidene), mens man kan få tak i den til 12998,- på demoprodukt-sidene til Oslo HiFi Center(men ikke merket som Brukt eller Demo)?
    Er de som er på tilbud "mandags produkter" med små feil? Selger de dem fortsatt til 12998,- på Oslo Hi-Fi Center, eller har de bare glemt å oppdatere demo siden?

Takk for svar.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR 300 er garantert mest musikalsk av disse. Den har også en veldig kraftig strømforsyning (1200VA), så den leverer nok masse strøm. Jeg er ikke i tvil om hva som er det beste valget av disse du nevner, selv om du hadde betalt veil. pris. Jeg ville valgt AVR 300 da jeg også prioriterer musikken.

Selv min AVR 200 med kun 500VA framstår som mye mer strømstert enn det meste i samme klasse.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Gitt at jeg kan få tak i en slik Arcam AVR300 til 12998,- - burde jeg da velge den framfor Denon 3805, NAD T773v2, Yamaha 2400 ...?
    Dersom du velger å ha en god lydgjengiver til stereo/HIFI-bruk mener jeg JA. Det er mulig at Denon er hakket bedre på film, men personlig mener jeg at den rene, nøytrale lyden i Arcamen passer bedre på musikk. Denonen har romkorreksjon som noen mener er et must, mens andre (meg) mener at du kommer langt med å lytte og "fikle" selv også... :wink:

Jeg leste en samletest som noen linket til her på forumet, og der fikk faktisk Arcam AVR300 lavest poengsum av de som ble testet!

Og det var mot Denon 3805, Harman Kardon AVR630, Yamaha RX-V2400RDS, og Rotel RSX-1056.

Nå kan det jo tenkes at prisen var tatt ganske kraftig med i betraktningen i den testen da.
    I denne prisen var /er det alltid tatt utgangspunktet i prisen, selvsagt. Produktet hadde nok fått en bedre test dersom prisen hadde vært 6k lavere på tidspunktet.

Andre tester jeg har lest, roser Arcam'en opp i skyene og sier at endelig går det an å kjøpe en surround receiver og få ekte hi-fi kvaliteter på musikk. Pluss at den visstnok skal være veldig strømsterk og stabil, slik at det ikke bare er 'papir watt' som enkelte andre. Men så veier den åtte kilo mindre enn NAD T773.....

Bør vel nevne at jeg vil ha en forsterker med nok krefter, men som spiller musikk på "hi-fi vis", samtidig som filmer får det riktige trøkket, men godt kan være behagelig å høre på allikevel.
    Krefter nok til begge deler har du denne. God strømforsyning, og alle nødvendige finesser (bortsett fra romkorreksjon, da).....

Kan noen forresten si meg hvorfor Hi-Fi Klubben fortsatt priser denne(Arcam'en) til 19998,- (og det gjør forresten Oslo Hi-Fi Center også på de "offisielle" sidene), mens man kan få tak i den til 12998,- på demoprodukt-sidene til Oslo HiFi Center(men ikke merket som Brukt eller Demo)?
    Er de som er på tilbud "mandags produkter" med små feil? Selger de dem fortsatt til 12998,- på Oslo Hi-Fi Center, eller har de bare glemt å oppdatere demo siden?
    Opprinnelig var denne priset i ca. 20k. Importøren tok inn et altfor stort parti til landet, samtidig som den var kunstig høyt priset i utgangspunktet. Så det ble foretatt en priskorrigering. Så 13k er en "riktigere" for produktet, og er vel verdt pengene.

At HFK enda ikke har korrigert sine priser sier vel mere om suget etter å tjene mer penger, attpåtil godtar de ikke pruting på dette produktet. Arcam er offisielt ikke et produkt i "standard-sortimentet" til HFK lenger, men flere butikker velger å fortsette å selge det, siden det er svært gode produkter.... :lol:

BTW: De produktene de averterer til 13k er ikke demoprodukter eller B-varer, bare riktig priset.

Lykke til!

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar(både kenti og Anfield).

Men det du sier her:
    Opprinnelig var denne priset i ca. 20k. Importøren tok inn et altfor stort parti til landet, samtidig som den var kunstig høyt priset i utgangspunktet. Så det ble foretatt en priskorrigering. Så 13k er en "riktigere" for produktet, og er vel verdt pengene.

BTW: De produktene de averterer til 13k er ikke demoprodukter eller B-varer, bare riktig priset.
    -gjør meg egentelig litt usikker igjen. Grunnen til det er at jeg i utgangspunktet hadde tenkt å kjøpe en receiver i prisklassen rundt 11000,- , mer spesifikt Denon 3805. Men så fikk jeg tilfeldigvis se Arcam 300 til 13000,- og tenkte "Oj! Det er jo et ganske formidabelt avslag". Trodde først det var demo eller brukt.

Men dersom den "i virkeligheten" ikke er verdt mer enn ca. 13000,- da er den jo ikke så langt unna Denon 3805 i pris allikevel, og Denon kunne da muligens være et bedre/like godt kjøp(prisen tatt i betraktning) for meg som egentelig er på et ganske stramt budsjett?

Eller hva med NAD T773 v2 som også koster 13000,- og som veier åtte kilo mer enn Arcam'en? Åtte kilo man skulle tro lå i en større strømforsyning? NAD er kanskje ikke et 'prestisjemerke', men de er vel også kjent for god lyd for pengene?

Innmari vanskelig å velge blant alle som er tilgjengelig...

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en H/K selv, men ikke glem Rotel RSX-1056 i diskusjonen. Den synes jeg ser usedvanlig fristende ut. Har en kompis som ser på forsterkere i denne prisklassen. Det er mye bra å velge i.

Jeg vil egentlig tro man blir fornøyd uansett kjøp.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR300 er korrigert i hht prisen i produsentlandet England. Størrelsen på rabatten avgjør ikke om produktet er noe bedre eller ikke. Men at AVR300 er et veldig godt kjøp til 13k er hevet over enhver tvil.

Som sagt tror jeg det er viktig å skille på hva som er hovedvekten av bruksområdet. Kjøpte selv AVR200 brukt fremfor en ny 3805, mest av alt på grunn av at Arcamen er bedre som musikkformidler til mitt bruk, og jeg mener at Denon er mer enn film-maskin, som kan brukes til musikk.

Når det gjelder NAD er jeg enig i at vekt er et viktig argument, men NAD sine maskiner klinger dårlig i mine ører, noen har hatt problemer som susing/bråk. Designet synes jeg også ikke stort om. Men det er en smakssak.

Bare for å si det slik; Det selges fremdeles masse av Arcams produkter til 20k!! Så du har på en måte funnet en butikk som selger et bra produkt til en billigere pris/riktigere pris enn de som er mere grådigere. Så sammenlignet med de stakkarne som betaler full pris, gjør du jo et godt kjøp......... :wink:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR 300 ble testet i L&B, da med utgangspunkt i veil. pris. Der fikk den kjempegod kritikk til denne prisen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    AVR 300 ble testet i L&B, da med utgangspunkt i veil. pris. Der fikk den kjempegod kritikk til denne prisen.
    Og DVD&Hjemmekino.......

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •