Trenger høytalere! Men hvilke er best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger høytalere! Men hvilke er best?

Jeg har kjøpt meg en brukt Onkyo Receiver som jeg mener selv er veldig bra...

Her ligger noe info om den (har kopiert enda mer info nederst i innlegget):
    http://www.excelsis.com/1.0/entry.ph...mp;entryid=133

Det jeg er ute etter nå er noen bra høytalere som utnytter denne receiveren på best mulig måte. Mitt nåværende budsjett: 4000NOK. Men jeg kan begynne med å kjøpe et par fronthøytalere og bygge på når jeg har råd. Høytalerene skal brukes til både filmvisning (prosjektor), spilling (med THX, Dolby Digital) og musikk.

ONKYO RECEIVER:
    Features : 5x 120W/channel (stereo), 100W/channel (surround) into 8ohms (stereo) non-negative feedback power amplifiers; 20-bit Delta Sigma D/A and A/D converters; bass, treble and mid-bass tone controls; A/B loudspeaker pairs; automatic acoustic analyser with mic; PAL/NTSC onscreen colour displays; multi-room and multi-source selection; four-mode display dimmer; sleep timer; 40 preset FM/AM RDS tuner; AC3 Decder, Dolby Digital, Dolby Pro-Logic, THX Cinema and THX 5.1 modes; Pro-Logic and Dolby Digital Action, Drama and Music enhancements; 7 DSP modes; 11 analogue inputs (one front panel pair, one Moving Magnet phono pair); 6 analogue outputs; multi-room analogue outputs; 6 analogue pre-outputs; 5 analogue pre-inputs; 7 composite video inputs; 7 S-Video inputs (one of each on the front panel); 6 composite video outputs; 6 S-Video outputs (two monitor outputs, one front panel output); 4 digital inputs (1 Dolby Digital RF, 2 TOS-link optical, 1 coaxial electrical S/P-DIF PCM and Dolby Digital bitstream); headphone jack; 75ž coaxial FM antenna input; AM antenna input (spring-clip terminals)

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så veldig mange veldig gode høyttalere der ute til 4k..
    Jo, det er noen, selvfølgelig.
    Hvis du ikke vil vente, så foreslår jeg at du kikker litt på AVtorget. Der kan du finne veldig mye bra. Hvis du absolutt vil ha nye høyttalere, så vil jeg anbefale stativhøyttalere. De spiller pent, og ofte bedre enn gulvstående til samme prisen.
    De kan mangle litt i bassen, men da blir jo sub det neste naturlige steget, ikke sant?
    Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er åpen for å kjøpe brukt. Faktisk så vil jeg helst kjøpe brukt da det er rimeligere og jeg er en (egentlig) fattig student!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er rommet du skal bruke de i stort? Er det noen spesiell musikk sjanger(e) du vil tilpasse høyttalervalget til?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er 18kvm (4mx4,5m). Ingen spesiell musikksjanger nei. Men hører mest på Linkin Park og "Vocal" sanger.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at stativhøyttalere er en god løsning.
    Sjekk ut B&W. 602, tror jeg.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W låter ikke særlig bra sammen med Onkyo etter min mening. Jeg kom fram til at Mirage hadde den klangen som passet best til min Onkyo 939 etter å ha testet 5 forskjellige merker (Jamo, B&W, Klipsch (som var klart verst) og Mirage, og ett til som jeg ikke husker navnet på), og Miragene passet suverent best. Derfor har jeg nå OM-14 framme, OM-C3 senter og i595 bak.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mastiff: Hvor var det du kjøpte Mirage høytalerne? Hva ligger de på i pris? Noen webshop jeg kan sjekke opp mot?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    B&W låter ikke særlig bra sammen med Onkyo etter min mening. Jeg kom fram til at Mirage hadde den klangen som passet best til min Onkyo 939 etter å ha testet 5 forskjellige merker (Jamo, B&W, Klipsch (som var klart verst) og Mirage, og ett til som jeg ikke husker navnet på)
    Det er kanskje ikke helt rettferdig å lytte til ett og ett "merke"?
    Det finnes mange forskjellige høyttalere i en fabrikants sortiment.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte dem for fem år siden, eller noe sånt. De og Onkyoen er de komponentene jeg har hatt fra jeg først bygde kinoen, prosjektør og avspiller (HTPC hele tiden) er byttet etter hvert. Jeg ser ingen som helst vits i å bytte ut høyttalerne. Jeg vet ikke om de er på markedet lenger engang, men det fins sikkert noe tilsvarende. Spør Mirage (på forumet), kanskje han vet det.

buril2000, jeg ba Hifiklubben og de andre butikkene om å finne fram det beste de kunne gi meg til den prisen jeg hadde satt (lurer på om det kan ha vært 50 000 med receiver og høyttalere, men jeg er ikke helt sikker). Så i forhold til pris tror jeg nok at jeg testet det beste som var å få da.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en som skal selge AudioPro Black Diamond v2 på audiophile for 4300,- :shock: Dette bør være et kanonkjøp for deg med det budsjettet. Har jo fått knalltester og er skikkelig lekre høytalere i sort pianolakk..

http://www.audiophile.no/bruktbors_vis.asp?vis=h

(Et godt stykke ned på siden...)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Er en som skal selge AudioPro Black Diamond v2 på audiophile for 4300,- :shock: Dette bør være et kanonkjøp for deg med det budsjettet. Har jo fått knalltester og er skikkelig lekre høytalere i sort pianolakk..

http://www.audiophile.no/bruktbors_vis.asp?vis=h

(Et godt stykke ned på siden...)
    Et knallkjøp!
    Slå til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •