Stor prisforskjell på Onkyo TX-NR809 i Norge og Usa

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stor prisforskjell på Onkyo TX-NR809 i Norge og Usa

Billigste pris nettbutikk i USA:
    Newegg.com - Electronics, Home Audio, Receivers, Onkyo
    $699.00

Billigste pris nettbutikk i Norge:
    Onkyo TX-NR809 - Surroundforsterker / receiver - Finn laveste pris, omtaler og informasjon
    9 990,-

Det tilsvarer en dollarkurs på 14.3. Selv med Norske avgifter og utgifter så synes jeg det høres drøyt ut. Ikke så kult å få noe slikt sendt og fortollet selv da.

-k

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Billigste pris nettbutikk i USA:
    Newegg.com - Electronics, Home Audio, Receivers, Onkyo
    $699.00

Billigste pris nettbutikk i Norge:
    Onkyo TX-NR809 - Surroundforsterker / receiver - Finn laveste pris, omtaler og informasjon
    9 990,-

Det tilsvarer en dollarkurs på 14.3. Selv med Norske avgifter og utgifter så synes jeg det høres drøyt ut. Ikke så kult å få noe slikt sendt og fortollet selv da.

-k
    Norge: 5års reklamasjon... produsent dekker bare egen garanti, resten må importør ta på egen kappe. Så prisen på 809 er ikke ufin i Norge... og det at noen i USA selver Onkyo billig vil ikke si at alle gjør det..

Elkjøp solgte Yamaha RX3010 for 10000kr i helga... .

EDIT: Og vil Onkyo selge bra i USA.. så må dem ha lavere pris der.. tjener ikke så godt der vett . Normenn derimot, de bruker masse penger .

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Norge: 5års reklamasjon... produsent dekker bare egen garanti, resten må importør ta på egen kappe.
    Dette gjelder da alt som selges i Norge. En dollar-kurs på 14.3 er uvanlig mye. Selv med Norsk moms og garanti og lønnsutgifter.
    Så prisen på 809 er ikke ufin i Norge...
    Jeg synes at prispåslaget på billigste Onkyo i Norge relativt Usa er ufin i forhold til hva tilsvarende forhold på andre produkter jeg har sjekket har.
    og det at noen i USA selver Onkyo billig vil ikke si at alle gjør det..
    Selvsagt ikke. Men jeg sammenlignet billigste pris jeg fant i Usa med billigste pris jeg fant i Norge. Vet ikke helt hvordan man skal sammenligne mer rettferdig enn det?
    EDIT: Og vil Onkyo selge bra i USA.. så må dem ha lavere pris der.. tjener ikke så godt der vett . Normenn derimot, de bruker masse penger .
    Det tror jeg er en vel så viktig faktor, ja!

-k

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    809 har da vært solgt langt rimeligere i Norge også tidligere. 9990 er veil pris. sammenligner man de veil prisene i usa med de i Norge ser man at man kan gange med ca 8.5-9 på dollaren. Normalen ligger på rundt 9-10x. Veil pris på 809 er 1100 dollar.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke dette en overforenkling av deg, Knut? Du pleier normalt å ha et svært nyansert forhold til denne hobbyen vår.

Her er det flere faktorer enn forhandlerpåslag, innførselsavgifter og mva.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    809 har da vært solgt langt rimeligere i Norge også tidligere. 9990 er veil pris. sammenligner man de veil prisene i usa med de i Norge ser man at man kan gange med ca 8.5-9 på dollaren. Normalen ligger på rundt 9-10x. Veil pris på 809 er 1100 dollar.
    Ja, det kan tenkes at $699 er en tilfeldig prisbunn i USA, mens 9999,- er en tilfeldig pristopp i Norge.

Jeg kjøpte nylig et objektiv til speilrefleks-kamera, Canon 70-200 f/4.0 L IS. Billigste pris i Usa var rundt $1100. Billigste pris i Norge var 7885,- Det gir en kurs på 7.16 (som må sies å være bra). Jeg tror ikke at kostnadene til support og service er noe mindre på objektiver enn forsterkere.
    Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM - Laveste priser, tester og omtaler - Objektiv - Prisguide - Akam.no

-k

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •