Noen som har handlet med Hifihuset.no? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 111
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    @ devil

Joda. Jeg ser den. Forhåndsbetaler man ting, som i vår sammenheng gjerne koster litt, så bør man kunne forvente at de dukker opp..

At service/oppfølging pr tlf ikke er så bra er beklagelig for både dem og oss som kunder,
    jeg for min del jobber på en plass om ikke er så stor og driter i å ta tlf hvis det er mye å gjøre. Om det er den beste fremgansmåten kan kanskje diskuteres men..

Er noen år siden jeg hadde med huset og Andre å gjøre, og kanskje er det blitt mer stress der siden sist.
    Det jeg uansett prøvde å si er at de har sikkert ganske mange fornøyde kunder også.
    Jeg er selv en svært fornøyd kunde av Hifihuset, og har ingenting annet enn hyggelige opplevelser der etter å ha vært kunde hos Andrè i mange år. Anbefaler han varmt videre uten problemer. Synes også det var utrolig synd at de mistet agenturet på Focal da det er tvilsomt at de som overtar vil sitte med like mange modeller til demo.
    Det jeg ville frem til i svaret til deg var at jeg har full forståelse for en kunde som blir lei av å vente når han ikke får noen tilbakemeldinger. Dette uansett hvilken butikk det gjelder. For Hifihuset er dette heller ikke spesielt god butikk i lengden
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med Hifihusets service. Men har selv hatt broblem med å nå igjennom på tlf. Men de som har vært i butikken kan jo se at trykket på Andre` er stort.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, da var det vel slutt for Focal hos hifihuset, se post i annen tråd.

Dette stemmer godt med det jeg hørte hos BassBrothers tidligere i høst, det er de som forhandler bilstereokomponenter fra Focal.

Ryktet sier også at Focal mener Hifiklubben og Soundgarden er for små. Hvem som da skal være store nok og rettet mot riktig markedssegment kan man jo da bare lure på. Jeg gjør i alle fall det.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye tyder vel på en felles skandinavisk importørmodell her, lignende flere andre merker har? I Danmark selges jo Focal kun gjennom en nettside med direktesalg og ikke tradisjonelle butikker (HiFifreaks.dk:) De danske prisene ble vel kraftig redusert med introduksjonen av denne modellen i Danmark, og jeg så et par steder priser på 50% av veiledende av de norske. Nå skal det jo også sies at det var mulig å få relativt gode priser hos Andre, og at svært få (eller ingen) betalte fullpris der, noe som også kanskje gjenspeilet seg i bruktprisene.

Så hvem vet hva fremtiden vil bringe.....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Mye tyder vel på en felles skandinavisk importørmodell her, lignende flere andre merker har? I Danmark selges jo Focal kun gjennom en nettside med direktesalg og ikke tradisjonelle butikker (HiFifreaks.dk:) De danske prisene ble vel kraftig redusert med introduksjonen av denne modellen i Danmark, og jeg så et par steder priser på 50% av veiledende av de norske. Nå skal det jo også sies at det var mulig å få relativt gode priser hos Andre, og at svært få (eller ingen) betalte fullpris der, noe som også kanskje gjenspeilet seg i bruktprisene.

Så hvem vet hva fremtiden vil bringe.....
    Prisene er oppgitt per stk,og i Norge og Sverige er det oppgitt per par,så det så ikke billigere ut ved et raskt øyekast.Andre`lå faktisk under også.Referer da til Ultimate Sound i Sverige.
    Bruktprisene på Focal var rimelig lave ja,min Focal 5.1 pakke ble solgt til under 35 % av nypris.
    Blitt spennende med det dette merket i Hifi Klubben eller Soundgarden.Meget gode og pene høyttalere.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å få Focal inn i en av de sore kjedene har jeg vanskelig for å se som en fordel. Greit at de har stort distrubisjonsnett, men f.eks klubben som allerede har B&W og Dali ville nok ikke tatt inn mange av modellene til Focal i butikkene. Se hvordan det gikk med Arcam. Det eneste man finner er et par lifestyle produkter. Hjelper ikke mye å ha klubben i nærheten om det eneste man kan få i demo en Focal Dome
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ringt HifiHuset tre ganger ang basselement til Electra 936.
    Dem har lovet tre ganger å ring tilbake, men det har ikke skjedd.
    Når dem har solgt en høytaler til 40 000, så kunne de da i det minste være behjelpelig med å skaffe et element.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann - tenkte jeg ville skryte litt av Hifi huset jeg da
    Har handlet en del der før også,og har alltid vert veldig fornøyd med både serivicen og produktene jeg har fått!

På torsdag var jeg innom og kjøpte meg nye bakhøytalere - egentlig et impulskjøp,men sånn er det jo ofte,hehe! Det var de nye Apex A10,som for øvrig virker veldig bra!

Og idag ringer Henning fra Hifihuset,og spør om jeg har fått montert dem opp,og om jeg er fornøyd

Sånt har jeg ikke opplevd før,og jeg synes det var kjekt at han viste såpass interesse for meg som kunde - sånt blir det fort flere handler av
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at du synes det var en hyggelig ting å gjøre av Hifi Huset, Torolan, og det var det jo også. Når det er sagt er det sikkert ekstra irriterende for de som ikke blir ringt tilbake i forbindelse med andre ting, som høyttalerelementet mk4 nevner over.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte dem opp igjen i dag, for 5. gang på to uker.
    Nå førstes fikk jeg beskjed om at dem hadde sagt fra seg agenturet, og dermed ikke kunne hjelpe meg...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Nå førstes fikk jeg beskjed om at dem hadde sagt fra seg agenturet, og dermed ikke kunne hjelpe meg...
    Uffda, ja sånt er kjedelig - skjønner godt ikke du er like fornøyd
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser i ettertid at jeg kanskje var litt i overkant krass ovenfor Hifihuset underveis, alt i alt er jeg veldig fornøyd med handelen.

Men forsatt, som kunde er det altid greit å bli underrettet underveis i prosessen. Butikken kunne sikkert tatt store løft hvis de hadde blitt bedre på kundeoppfølgning.

Men denne butikken er langt ifra alene om akuratt dette. Finnes dessverre ikke mange butikker p.d.d. som er meget gode på dette området.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Er det en reklamasjonssak?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Focal JMlab

Dear Sirs,

Focal has decided to stop the collaboration with Hifi Huset for different reasons.

We are really customer-focused, and we are doing our best to find the best partner in order to manage our distribution on the long-term in Norway.

Until we announce this, please do not hesitate to contact me if you have any question regarding our speakers and brand.

Best Regards

PM

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi-huset har jeg også utelukkende gode erfaringer med, ordner og fikser slik at kunden skal bli fornøyd. Vanskelige å få tak i pga enormt mange kunder, men de fikser og ordner slik at ting skal bli greie.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det blitt noen form for avklaring på hvem som overtar agenturet av Focal?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Focal er det ikke det ennå.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Focal Norway

Dear Sirs,
    Yes we have found the right partner, but we are preparing for everything to run effectively asap.

Communication will be made before the end of this year.

Best regards

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FocalFrance
    Dear Sirs,
    Yes we have found the right partner, but we are preparing for everything to run effectively asap.

Communication will be made before the end of this year.

Best regards
    Det må jeg si...! Enten har noen tipset Focal om denne tråden, eller så har de noen ganske oppvakte forumdetektiver. Tipper vel på det første

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •