Noen som har handlet med Hifihuset.no? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 111
    Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det er ikke lenge til du må gå en annen plass skal du kjøpe Focal, det kommer ny importør i Norge snart.
    Mer info? I og med at du så åpenbart sparker beina under HFH så blir jeg jo litt interessert i å vite hva som skjer. Hvem overtar?
    (Utover en litt stresset Andre så har jeg bare positive opplevelser med HiFiHuset. Godt utvalg, gode priser og MASSE brukt-utstyr)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe som skjer på hifihuset?
    Nettsiden er fjærnet, men var innom sjappa på lørdag og de holdt åpent.
    Hvem tar over Focal?

Newcomer rhypno sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hi-fa huset.

prøvde forkjeves å få kjøpt ett par KEF Q av dem,men fikk aldri svar.ringte å da var de solgt selv om jeg hadde sendt e-post 1mnd.før.
    virket som dette drives av privatfolk med null innteresse for å selge selv om produktene er bra,men har nå skiftet til INFINITY KAPPA hele veien selv om det kostet mye i reise+frakt=ca.100kg.
    men så hva de skulle ha for både KEF og de I.Kappa jeg har foran/bak.
    han forlangte mere for 1.par KEF iQ30 enn hva storkjedene tar for dem ny og spart ca.12000 på å bruke tid for å finne srøkne USA I.Kappa 8.2i+7.1.
    de burde skjemmes når jeg har brukt 2gode årslønner og bare DVD er kjøpt ny.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basse
    Er det noe som skjer på hifihuset?
    Nettsiden er fjærnet, men var innom sjappa på lørdag og de holdt åpent.
    Hvem tar over Focal?

Det er ingen som skal overta Focal. De skal fortsatt være på hifihuset.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke Soundgarden fått tilbud om merket?

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt spesielt det der med besvarelse av mail. I et travelt arbeidsmiljø hvor man har mange stressende faktorer feks. kunder, telefoner, og ting som oppstår underveis når man dealer med det blir man nesten tvunget til å ta det først. Mailen kan man la ligge da det ikke er noen i andre enden som venter på deg på samme måte som en person som står rett foran deg eller er i andre enden av telefonrøret.

Så ja, dersom du ikke har fått svar på mail innen 2 dager, ring. Dette bør være en generell tommelfinger regel for de fleste service/kundebaserte bransjer.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuxflux
    Litt spesielt det der med besvarelse av mail. I et travelt arbeidsmiljø hvor man har mange stressende faktorer feks. kunder, telefoner, og ting som oppstår underveis når man dealer med det blir man nesten tvunget til å ta det først. Mailen kan man la ligge da det ikke er noen i andre enden som venter på deg på samme måte som en person som står rett foran deg eller er i andre enden av telefonrøret.

Så ja, dersom du ikke har fått svar på mail innen 2 dager, ring. Dette bør være en generell tommelfinger regel for de fleste service/kundebaserte bransjer.
    Helt enig - kunne tenke meg å kun ha kontakt med folk på mail,når det gjelder sånne ting!

Har vert innom Hifihuset noen ganger,og det har blitt handel to ganger!
    Er veldig fornøys med servicen,både i butikken og pr telefon!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger Andre opp nye nettsider om dagen, eller kutter han dem ut?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Legger Andre opp nye nettsider om dagen, eller kutter han dem ut?
    Får håpe han lager nye. De gamle var ikke mye å skryte av. Om han derimot har kuttet ut hjemmeside, så har han begynt den tunge og lite koslige veien til skifteretten. (Nettet er fremtiden, der må man bare henge med. Særlig når man driver med produkter som skal og kan selges over et stort geografisk området.)

Det at man ikke klarer å svare på mail, er et tegn på at man ikke forstår at disse kunden er like viktige som de som er i butikken, kanskje enda viktigere, da det jo er mange "kikkere" i en slik butikk. Det er etter min mening bedre å ha en time kortere åpningstid for å få svart mail. En annen ting som overasker meg når det gjelder HIFI huset, er alle de brukte komponentene, som de egentlig ikke gjør noe for å bli kvitt. Jeg har skjelden funnet disse til salgs på finn.no eller tilsvarende. De må jo være en enorm likviditets byrde, og de blir jo ikke mere verdt med tiden heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt kontakt med denne butikken i 7 år.En kamerat av meg jobbet der og jeg ble en GOD kunde når jeg kjøpte anlegg i høy prisklasse der på en gang.Prisene var svært gode.Ville man oppgradere effektforsterkere senere ble det også svært billig.
    Han er også den eneste jeg har vært borti som gir deg et saftig tilbud som så ringer 20 min senere og pruter på sin egen pris som du allerede var grisefornøyd med.Hva skjer a,tenkte jeg.
    Problemet er vel at Andre ikke har tid til å svare alle kundene og når han ene (MANGE vet hvem) ALDRI kan svare deg på et j..... spørsmål.Ikke om pris,anbefalt forsterker,leveranse dato..nada.Han klarer ikke engang å finne ut om et produkt står i bruktavdelinga.Han må være kostbar for de.Det går ikke engang an å bestille noe av han.Ring Andre sier han og etter 14 dager gir man opp og kjøper noe annet.
    Møter man opp i butikken med en god slant er det vel ingen som har gått misfornøyd ut derfra.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med sistemann her. Alle som bor såpass nært at de gidder å ta turen innom der vet at det er umulig å ikke være fornøyd når du går ut derfra, as long at du faktisk hadde tenkt å kjøpe stereo og ikke bare mase om priser og tekniske data på alt som finnes der inne. For tro meg, det er det mange som gjør.
    Ikke for å forsvare at det er vanskelig å få svar på tlf/mail, og jeg kjenner ikke Andre utover at jeg har vært kunde der.. Men, jeg bodde like ved sjappa tidligere og har handlet en god del komponenter der, og de har kjøpt div hos meg så jeg har mine timer innenfor veggene. Og dæven det er mye telefoner dit som er baare svada.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Må si meg enig med sistemann her. Alle som bor såpass nært at de gidder å ta turen innom der vet at det er umulig å ikke være fornøyd når du går ut derfra, as long at du faktisk hadde tenkt å kjøpe stereo og ikke bare mase om priser og tekniske data på alt som finnes der inne. For tro meg, det er det mange som gjør.
    Ikke for å forsvare at det er vanskelig å få svar på tlf/mail, og jeg kjenner ikke Andre utover at jeg har vært kunde der.. Men, jeg bodde like ved sjappa tidligere og har handlet en god del komponenter der, og de har kjøpt div hos meg så jeg har mine timer innenfor veggene. Og dæven det er mye telefoner dit som er baare svada.
    Haha,bare svada ja.Da tror jeg Hifi-klubben sliter mer med det.Ringer og spør om hva som er best av Cerwin Vega DC 15 og B&W 801 D siden begge har 15" osv og om de kan drive de med moras AIWA alt i et anlegg til de får solgt mopeden :-) De er vel også mer kjent en Hifi huset.
    Men til en viss grad bør man ta alle henvendelser seriøst.F.eks han som lo de i trynet når en gjeng fiskere ville ha 8 nye Audier i Ålesund.De ble sure og gikk til konkurrenten.Selgeren tapte litt der,for de var dyre :-)

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet der noen ganger og har bare positive erfaringer
    med butikken.
    Alle kjøp er gjort over tlf og jeg har vist hva jeg skulle ha alle
    gangene,kun ringt for å diskutere pris.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må skryte litt av Hifi-Huset

De er riktignok litt ustrukturerte og glemmer avtaler, men makan til grei service og prisavslag når man er i butikken på Nesbru skal man lete lenge etter. Nå har de også ryddet opp litt slik at man kan finn frem i bruktavdelingen. Nettsiden "leaves a lot to be desired" så her må de stramme seg opp.

De er flinke til å avdekke hva du faktisk har behov for, og insisterer på at du låner med deg produkter hjem i din egen stue før du bestemmer deg. Har selv lånt med produkter hjem og levert dem tilbake, uten noe kjøp. Ingen mukking eller salgsmas av noe slag.

Det er slik det skal være kan man invende, men det er dessverre altfor få butikker som holder slik standard

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare kjøpt litt kabel der, men har alltid fått en hyggelig og informativ prat med flere av gutta - sist med en grei danske med masse peiling. Kommer bankers til å dra dit neste gang jeg har kroner til seriøs oppgradering.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettsidene deres har aldri vært mye å skryte av, det er sant, men en mere hjelpsom herremann enn Andre skal man lete lenge etter, bare han har tid
    Har ikke vært i den nye sjappa på Nesbru, men det MÅ være bedre enn den gamle......

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Nettsidene deres har aldri vært mye å skryte av, det er sant, men en mere hjelpsom herremann enn Andre skal man lete lenge etter, bare han har tid
    Har ikke vært i den nye sjappa på Nesbru, men det MÅ være bedre enn den gamle......
    Var bare en gang i Vollsveien. Der var det totalt overlessa, umulig å finne fram. På Nesbru er det sirlig orden i forhold. Har inntrykk av at det er den unge fyren som rydder opp. Han har brukbar peiling han også.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hi-fi

kansje noen som ikke kan dra til butikken å kjøpe og når varen står på deres side,sender e-post,mange ganger ringt med beskjed om å vente 5minutt så skulle de ringe tilbake+1mnd.etterpå etter å fått e-post at de hadde dem ble solgt til andre.
    derfor måtte jeg skifte ut alle høytalere,men de gjorde meg en tjeneste slik at barnedrømmen om å få I.KAPPA serien fra USA ble oppfylt.
    mye bra har dem,men spørsmålet er:hvordan få kjøpt dem uten en reise over halve riket?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at de nye nettsidene begynner å komme på plass

Hi-Fi Huset
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kef

Sitat Opprinnelig postet av Atano
    De er vel ikke de eneste...

Var innom 3 (!) Expert butikker idag, for desperat å få en demonstrasjon på 2 forskjellige KEF høytalersystem (2005.2 / 5005) uten å lykkes. To av butikkene henviste kun til den tredje, da de ikke hadde folk som kunne å koble opp anlegget (såvidt jeg kunne se var alt på plass untatt høytalerkabler som lå løs). På den tredje brukte jeg 10 min på å få kontakt med en av de som jobbet der, bare for å få beskjed om at de hadde ingen selgere på Audio til stede. Men hvis jeg ringte på neste dag kunne jeg kanskje prate med noen som kunne få istand en demo, merk: kanskje. En smule OT men; står det virkelig så dårlig til? Jeg gidder ikke å bli sur engang, noe jeg kanskje skulle bli. Men jeg får vel ta med pengene mine andre plasser der de selger samme merke. Noen som vet hvem andre enn Expert som selger KEF?

Når det gjelder HiFi huset blir du jo bare oversett, men du får vel bra service når du først får litt oppmerksomhet kanskje? Jeg mista ihvertfall interessen ganske fort.

Noen som blir med å starte hifi forretning? :roll:
    '
    Det er jo det som man blir irritert over når man tror at nå har jeg fått tak i de komponentene som manglet og brukt tid på e-post,mobil,fast telefon og de skulle svare hver gang.Ingenting i veien med hva de har,men at andre får dem lenge etter de var lagt av.Jeg selger KEF Q65.2 med eller uten bak/senter Q95c+Q80s.Q65.2 er dødstrøkne(oppdaert m/nyeste type diskanter fra AKUSTIKK A/S) og har nå snart ett lager med tung Hi-Fi/Sorround,så om noen vil starte butikk som ReFi(kommisjon og kontant om det er noe folk vil ha).Mvh.Tor

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •