NAD T-743 vs. Yamaha RX-V450 til CV-høyttalere???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD T-743 vs. Yamaha RX-V450 til CV-høyttalere???

Skal etter hvert kjøpe meg en hjemmekinoreciever, og har kikket litt på NAD T-743 og Yamaha RX-V450.

Har tenkt at jeg kanskje skal skaffe meg Cerwin Vega V-10F gulvstående som front i et kommende hjemmekinoanlegg, V-5C senter, og V-5M (småe) bakhøyttalere. Er dette et oppsett som virker fornuftig til kinobruk og POP/TECHNO/RAP/ROCK musikk??? Liker bass veldig godt, men mellomtone og diskant bør være litt bra, da jeg ikke vil ha BARE bass :!: Vil disse høyttalerne egne seg til meg, evt. hvilke andre :?:

Så til reciever-delen! Leste i Lyd & Bilde at Yamaha'en fikk VELDIG god omtale og poeng. NAD'en har pre-out, men har Yamaha'en det :?: Dette er litt viktig, da jeg tror det blir litt tungt for recieveren å drive en passiv sub på 350 w RMS.... Noen som vet om en test av NAD'en et eller annet sted på nettet, eller en tråd om den her i forumet?

Hvilken er best til MITT bruk (tror dere) :?: :?: :?:
    Evt. andre (også brukt) til under 4000,-???

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha pre out, må du opp på Yamaha RX-V650. Men da må du nok ut med 4.500,-

Men til gjengjeld har den muligens krefter til å drive subben uten ekstra forsterker. Veldig avhengig av hvordan subben fungerer og hvordan du kan få plassert den i rommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det ja! Men jeg vet liksom ikke om det blir nå eller til neste sommer? Har jobbet i sommer og tjent meg 25000, og skal gjøre det samme til neste sommer, så det blir nok nytt anlegg ja :lol:
    Sub'en har jeg hjørneplassert.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge 540 har preout og fin lyd, men den liker ikke tunge og lavimpedante høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke Cambridge'n litt "slapp" i bassen??? Tror jeg har lest det i L&B. NAD'en tror jeg at jeg bare glemmer: har hørt at det er en GOD del støy (summing i høyttalerene) på den..... :? (leste det i en stor tråd her på forumet)

Hva med CV da? Passer de til hj.kino og TECHNO, RAP, ROCK og POP :?: (tenker¨på V-10F som front, og små satelitter og senter i samme serien)

Ps.: er det noen som vet (det er det sikkert) hvor gammelt AVforum er? Altså i hvilket årstall det ble oppstartet :?:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •