Utenlandske bruktbørser for high-end utstyr?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer Skogseth sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Utenlandske bruktbørser for high-end utstyr?

Hei! Jeg har drevet å søkt litt rundt, men finner ikke det jeg er ute etter.

Hvilke utenlandske bruktbørser finnes der det omsettes high-end utstyr som f.eks 801D, 800D, MS5 osv osv. Primært i Sverige og Danmark, men England, USA og Tyskland kan vel også være aktuellt.

Kom gjerne med erfaringer rundt kjøp fra utlandet også og fortolling/momsing av utstyr.

Mvh

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare si at det generelt er dyrt å få ting fra England og over kanalen. Det er ofte billigere å kjøpe fra USA enn England. Med tanke på frakt. Men det er veldig gunstige valutakurser for import. Så det er bra :razz:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Vil bare si at det generelt er dyrt å få ting fra England og over kanalen. Det er ofte billigere å kjøpe fra USA enn England. Med tanke på frakt. Men det er veldig gunstige valutakurser for import. Så det er bra :razz:
    Da blir jo den positive konklusjonen at USA plutselig kan være et aktuellt marked. Har du noen eksempler på sider det borte?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogseth
    Har du noen eksempler på sider det borte?
    AudiogoN high-end Audio for sale, high end HiFi classifieds, audiophile auctions, audio forums

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, men jeg har ikke konkrete sider. Du kan jo lage en lignende post på avsforum.com. Der er det mange medlemmer fra store deler av verden. Så det kan være et mer naturlig sted å poste. Jeg tror ganske mange fra Norge kjøper hi-end fra Norge. Spesielt høyttalere etc.

Alternativt kan du google de merkene du tenker å investere i. Kan jo hende de bringer fram noe bra resultater.

Amazon og ebay.com er gode eksempler på bruktbørser, men godt mulig du finner det bedre på dedikerte sider. Men som sagt så vet jeg ikke om noen konkrete sider.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker, mteinum! Var ikke all verden som lå ute der nå, men skal følge med framover.

Ostemannen: Ja jeg får se om det blir en post på avsforum. Jeg skal også legge ut ønskes kjøpt her i Norge, men vi får se om det er noen som er intressert i de prisene jeg vil betale når jeg sammenlikner med utlandet.

Var et par veldig aktuelle 802D i US, men han hadde ikke emballage og ville ikke sende til Norge :/

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogseth
    takker, mteinum! Var ikke all verden som lå ute der nå, men skal følge med framover.

Ostemannen: Ja jeg får se om det blir en post på avsforum. Jeg skal også legge ut ønskes kjøpt her i Norge, men vi får se om det er noen som er intressert i de prisene jeg vil betale når jeg sammenlikner med utlandet.

Var et par veldig aktuelle 802D i US, men han hadde ikke emballage og ville ikke sende til Norge :/
    Be han sende de til Jetcarrier. Så fikser de transport fra Jersey til norge.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Be han sende de til Jetcarrier. Så fikser de transport fra Jersey til norge.
    Problemet er at det var pick up only. Han har ikke emballage i hele tatt. Vi får se det litt an.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo sjekke disse:
    tyskland: HiFi - audio-markt.de - Die HiFi-Seite
    Danmark: Hifi4all.dk
    Sverige: hifimagasinet.com og minhembio.se

Har kjøpt fra tyskland og sverige via disse. Ikke noe problem. MEN du må såklart gjøre forarbeid med undersøkelser.

Lykke til!

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så det var en del snadder på den siden som er linket til her. Men lurer på om noen har erfaring med sånn volt omformer. Tenkte da om jeg skulle hatt 2 stk sunfire 2700watt subber, hadde det fungert med 2 stk volt omformere med kapasitet på 5000watt hver? Hvor mye bråker de?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sunfire har faktisk egne omformere til dette formålet.
    Men andre typer som du nevner på 5000W er mer enn godt nok.
    Men jeg vet ikke hvor mye de bråker. Sunfire sine trafo er det i alle fall ikke mye bråk med, nærmest lydløs.
    Men 5000W antar jeg vil være veldig dyre...

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja fant en 3000w hvertfall, blir vel en 1600 spenn stykket til norge

3000 W Watts Step Up/Down Voltage Converter Transformer | eBay

3000 for to stykker kanskje? :P

Men du sier at sunfire selger egne? eller subbene dems har en switch?

Ser også at man skal velge en converter som er 2,5*watten til produktet. Hva skal man regne etter her? På sunfire.com står det at den bruker 400w power consumption er det det jeg skal forholde meg til? Eller er det de 2700dynamiske wattene den leverer?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er egetnlig ikke helt sikker hvor mye watt man skal forholde seg til. Men en ting jer er sikker på og det er ikke de 2700w. For det drar den jo ikke konstant.
    Jeg hadde en MKII sunfire. (2700W, 10") Og den var US version. Jeg kjøpte den brukt fra en her i avforum. Og da fulgte det med en ekstern sunfire step up/step down trafo. Tror vel det ikke er så lett å tak i dem? Kan jo kontakte sunfire selv med mail. Men jeg tror nok de du nevnte er mye rimeligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange produkter er universal. F.eks samtlige laptopper, ipad (kjøpte nettopp ipad2 selv her borte i USA) og PS3,xbox osv. Det har blitt strengere og strengere på å selge produkter for kun 110 Volt.
    Problemet med mange/de fleste internettsider som jeg har sett er manglende informasjon om hva de har i butikkene og ikke minst pris.
    ZIP koden er også noe de ofte krever. Altså postnummeret. I Texas er postnummeret 77029 hvis det skulle være noe hjelp.

Ved SERIØSE henvendelser kan jeg til et visst punkt muligens være til noe hjelp siden jeg jobber her på en båt og har tilgang til en norsk agent som har bodd her i 20 år.
    Dessverre er jeg ikke så ofte til land når jeg er her 6 uker av gangen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Er egetnlig ikke helt sikker hvor mye watt man skal forholde seg til. Men en ting jer er sikker på og det er ikke de 2700w. For det drar den jo ikke konstant.
    Jeg hadde en MKII sunfire. (2700W, 10") Og den var US version. Jeg kjøpte den brukt fra en her i avforum. Og da fulgte det med en ekstern sunfire step up/step down trafo. Tror vel det ikke er så lett å tak i dem? Kan jo kontakte sunfire selv med mail. Men jeg tror nok de du nevnte er mye rimeligere.
    Hehe ok, disse er nok rimeligere kan jeg tenke meg, men bråket den som du hadde noe? Kan kontakte sunfire se hva de sier angående watt etc

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •