Kinesiske nettbutikker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kinesiske nettbutikker

Jeg har lett en del rundt på nettet på forskjellige forum angående import og kjøp av Hi-Fi fra diverse nettsider, deriblant fra Kina.

Cattylink Analog Research, får veldig mye pepper. En del av kundene mangler produkter og det er feil på dem osv. Dessuten har Jungson gått ut med en advarsel om at produktene blir solgt ulovelig.

Welcome to nysound.com Hifi Store!, har masse fornøyde kunder. Men faller vel under kategorien som usertifisert forhandler, men det samme gjør vel også Tube Amp online shop - YAQIN, MHZS, XDSE, EL34, KT88, 300B, 845, 2A3, Valve, Amplifier, CD Player

ORNEC - Audio Distributors, selger også de samme produktene og firmaet er visstnok registert i UK.

Er det noen som har erfaringer fra disse nettbutikkene?
    Det blir diskutert heftig, noen mener det er pirat kopier og andre mener det er produkter som er ment til det kinesiske markedet. Kan noen bekrefte eller avbekrefte om det er piratkopier eller om det er legitime varer??
    Hva er forskjellen på en Jungson cd spiller kjøpt i norge og på en av disse sidene egentlig?

mvh
    Geir Ove

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kopirett i Kina er noe helt annet enn i resten av verden. Slik at du vet det. 8) I Kina er det så godt som lov til å kopiere kjente design og komme unna med det. Kjøper du noe fra Kina, altså kopi av ordinært merke, så skyter du bare bransjen i foten ved å støtte piratvirksomhet.

Kina er mestre på å kopiere utseene på kjente merker, men innholdet er ikke det samme.

LoudSpeaker, China LoudSpeaker, LoudSpeaker Manufacturers, China LoudSpeaker catalog
    hi fi speaker Electronics - Import hi fi speaker Electronics products from Chinese Factories | DHgate Factory
    Hi Fi Speaker China Manufacturers
    Speakers
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høytalere, Speakers. Her så har mange av kundene ikke fått varene heller. Ligger masse advarsler på nettet.

Så du mener at alle produktene er pirat kopier? Hos alle nettbutikkene?

Når fabrikkene skriver på hjemmesiden sin at de er uautoriserte forhandlere så lurer jeg på hva det betyr, for det står jo ikke direkte at det er piratkopier. Bare at de ikke kan stå inne for garanti etc

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeirOve79
    Høytalere, Speakers. Her så har mange av kundene ikke fått varene heller. Ligger masse advarsler på nettet.

Så du mener at alle produktene er pirat kopier? Hos alle nettbutikkene?

Når fabrikkene skriver på hjemmesiden sin at de er uautoriserte forhandlere så lurer jeg på hva det betyr, for det står jo ikke direkte at det er piratkopier. Bare at de ikke kan stå inne for garanti etc
    jeg skal ikke feie alle under samme kam, men det er det inntrykket jeg sitter med. Vet det er ENORMT mye PA merker som er etterlinket og kopiert ned til hver minste detalj.

Kanskje denne lille tråden utvikler seg. http://avforum.no/forum/receivere-fo...rsterkere.html
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    jeg skal ikke feie alle under samme kam, men det er det inntrykket jeg sitter med. Vet det er ENORMT mye PA merker som er etterlinket og kopiert ned til hver minste detalj.

Kanskje denne lille tråden utvikler seg. http://avforum.no/forum/receivere-fo...rsterkere.html

Jeg har googlet og lett men den så jeg ikke, da kan vi jo fortsette der da

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere kan jo unngå å lage gyldige lenker til dårlige nettbutikker så de ikke får pagerank av scrapers som måtte komme innom her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •