Klipsch s4 på ebay- kopi eller ekte?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch s4 på ebay- kopi eller ekte?

Heisann alle sammen.

Jeg trenger nye øreplugger, da mine sony mdr-71 (tror jeg det var?) har vandret heden. Tidligere loddet jeg på nye jacker når de begynte å bli dårlige (hadde et forbruk av to sett i året, men disse siste har holdt et par år), men denne gangen er bruddet der kablene deler seg, og det er nok utenfor mine loddeferdigheter.

Så jeg ville prøve noe nytt.
    Vanligvis er jeg skeptisk til å handle på nettet, men i det siste har jeg handlet så mye på ebay at jeg uten å nøle kjøpte disse:
    eBay - New & used electronics, cars, apparel, collectibles, sporting goods & more at low prices

klipsch Image s4 til 233 Nok.
    -kgrhquokpoe4m4umvbzbor8zg1dtq-0_12-jpg

Så begynte tankene å kverne. Har jeg kjøpt en kopi eller ekte vare? Mye produseres jo i Kina, og jeg har hørt historier om hvordan en fabrikk blir satt til å produsere feks 1000 enheter av et produkt, for så å levere 1000 enheter, og lage tusen til som de selger. Disse har jo da nøyaktig samme specs som "originalene", dersom det ikke er spart inn på billigere deler og kvalitetskontrollen.

Disse kan derfor være ekte, stjålne ekte eller kopi.

Jeg synes det er kjipt hvis det er kopi eller tyvegods, men nå har jeg nå engang kjøpt de (uten å tenke). Hva skal jeg se etter når jeg får de? Jeg har jo aldri hørt klipsch ørepropper..

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump? Fikk litt lyst til å bestille selv

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg gleder meg til de kommer

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Not to rain on your day...

Klipsch Image S4 - Fake? - The Klipsch Community

Klipsch Image S4 - Logo fading? - The Klipsch Community

Tror det blir S4i fra norsk forhandler...

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv kjøpt S4, dog i Norge.
    Kan ikke huske å ha sett de i den innpakningen der?
    Nekter jo å tro at den kom i en blå innpakning, ikke mitt sett ihvertfall.
    Muligens de har fått ny innpakning?

Min kom i tilsvarende som dette. Klipsch IMAGE S4 Noise-Isolating headphones earbuds | eBay

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selger der er lokalisert i USA, og ikke i Hong Kong (el. tilsvarende).. Big differense.

Hvordan liker du dine S4 da?
    Har selv sett på S4i... X10i er litt for kostbar for meg (1600,- på cdon)

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvis det virker for godt til å være sant, så er det gjerne det.

Men når det gjelder blå boks:

Klipsch Image S4 - Logo fading? - The Klipsch Community

"Purported Counterfeit (Ebay - seller: phogel)
    - Black box
    - Case is a little darker and grainier
    - Comes with an ear wax pick
    - Regular earplugs on the earbuds itself, plus 3 more pairs in a plastic bag inside the case
    - Connection piece (3.5 mm) is L-shaped
    - Klipsch logo rubs off very easily!
    - SOUND QUALITY: Hollow, alot of muffled bass, does not hit any of the mid or highs (treble)

Authorized Retailer (BestBuy)
    - Blue box
    - Case is shinier
    - Does not come with an ear wax pick
    - Regular plugs on the earbuds itself, plus 2 more pairs not in plastic bag inside case
    - Earplugs are a bit more translucent than the plugs for the other one
    - Connection piece (3.5mm) is straight
    - Klipsch insignia (the bird-shaped thing on the back of the earbuds) are slightly smaller and faded than other the other one
    - Klipsch logo does NOT rub off! You can sort of feel the extra protective coat.
    - SOUND QUALITY: Less muffled bass, beautifully hits the mids and highs!"

Og lengre ned:
    "The blue box was (I think) introduced in 2010, at which point they also changed the jack design from L-shaped to straight and discontinued the ear wax pick."

Så jeg vet ikke om blåfargen på boksen har noe å si. Men det gjenstår å se, blir bare mer spennende dette.

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    selger der er lokalisert i USA, og ikke i Hong Kong (el. tilsvarende).. Big differense.

Hvordan liker du dine S4 da?
    Har selv sett på S4i... X10i er litt for kostbar for meg (1600,- på cdon)

I see, la ikke merke til det. Så bare på hvordan innpakning jeg drog kjensel på når jeg pendlet ebay.

Joda, kurante plugger. Synes de funker veldig bra når man er på farten eventuelt reiser rundt. Jeg har dessverre ingen direkte samenligning med så mange forskjellige øreplugger. Så blir feil for min del å skryte for mye av dem. Det er ihvertfall nok bass, virker kanskje litt "spritet" opp. Har ikke brukt de siden Mars (var på ferie i Thailand).
    Kjøpte disse på cdon.no selv til rundt 500,-? Ingen upris det mener jeg ihvertfall.

Følger jo med forskjellige størrelser som passer ditt øre. Til prisen er det ingenting å henge seg opp i. Tetter relativt bra også, dog ikke når man passerer høy fart på sykkel.

Skulle jeg kjøpt nye øreplugger idag hadde jeg uten tvil kjøpt meg X10 siden jeg har vært godt fornøyd med S4.

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf
    Ja, hvis det virker for godt til å være sant, så er det gjerne det. Så jeg vet ikke om blåfargen på boksen har noe å si. Men det gjenstår å se, blir bare mer spennende dette.
    Neida, trenger jo ikke å vær fake. Jeg ble bare litt skeptisk da jeg så den blå boksen da jeg ikke kunne huske å ha mottatt dette selv når jeg bestilte.

La meg sitere en på Klipsch forumet:
    Sitat Opprinnelig postet av niko5519
    lol. My carrying case is made ​​of steel..not aluminum. I checked with a magnet.I guess the genuine S4s come with aluminum carrying case.
    Og en annen:
    Sitat Opprinnelig postet av hefeweizen1:
    Hi, I found another interesting thing. Please look at the aluminum can and check the relative positions of the character "h" and the position of right arrow. On the real one, they are a little far from each other, while on the fake one, they are pretty much close (both laterally and horizontally). Search google images for "Klipsch s4i image", and you'll see a difference.

see pics at:

ImageShack Album - 3 images
    EDIT: La til bilde av min alu case. Du får nesten vente i spenning og se når du mottar ditt.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skremmende tema som jeg ikke vil tenke på engang!

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Skremmende tema som jeg ikke vil tenke på engang!
    Hva synes du er skremmende? At noen kjøper muligens fake på ebay eller spenningen mens man venter?

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og så kom dagen

og der kom de i posten. I en pakke som så temmelig mistenkelig ut, så ut som en pakke med heroin.

Som nevnt tidligere i tråden er det mange måter å se hvorvidt det er fake eller ikke. Men på de samme forumene som infoen er sakset fra står det motstridende erfaringer. Så det viktigste blir da lyden.

Og den var en nedtur. Bra bass, men diskant og mellomtone høres fjern og hul ut. Jeg har lagt headsettet til å spilles inn uten å høre det, så får vi se om det blir noe bedre.

En rapporterte at lyden ble veldig bra etter 100 timers innspilling, selv om det var fake. Altså en meget god kopi, selv om den aldri blir så bra som originalen.

Til info var esken noe magnetisk, altså ikke av alu. Det fulgte med en ørevoksplukker, noe de sluttet med samtidig med at de gikk over til blå innpakning og rett minijack istedet for L-formet minijack. Siden denne kom i blå innpakning skulle den ikke hatt plukkeren og L-formet minijack, så det er vel de klareste signalene utenom lyden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •