Reparasjon på soundgarden - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Newcomer STREETSHOT15 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Høres da ut som en produktsvakhet / produksjonsfeil som burde dekkes av 5 års reklamasjon. Husk at det er de som må bevise at den er "misbrukt" hvis reklamasjon kan avvises. De er veldig raske til å la deg betale hvis du ikke du bringer reklamasjon opp. Som regel babler de om garanti på 1 år og slikt.

nå spille jeg veldig høyt med den rett før den ble ødelagt :P , men det hadde ikke gjort meg noe og fått det på reklamasjonen

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det er de som må bevise at den er "misbrukt" hvis reklamasjon kan avvises. .
    Dette gjelder bare de første 6 mnd. Deretter går bevisbyrden over til kunden.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Hvis den har vært på rep. for samme feil to ganger og feilen oppstår igjen har du krav på å heve kjøpet.
    Merk at "samme feil" i denne sammenhengen defineres som den fremstår for kunden. Det betyr at om en forsterker går i protect på nytt etter en reparasjon men av annen teknisk årsak regnes det like fullt som samme feil.

Urimelig lang reparasjonstid er også grunnlag for omlevering eller heving, avhengig av hvor lang denne er.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde et problem med min pioneer reciver for et par år siden..
    Den blinket bare rødt, var helt død bortsett fra det..
    Sendte den inn.. Tror gjerne det var til den nevnte butikke i lillestrøm området..
    Fikk den i hvertfall tilbake ca 5-6 uker senere..

2 uker senere skjedde akkurat det samme.. Blinkende rødt lys, helt død..
    Istede for å ringe soundgarden, ringte jeg til verksted i lillestøm..
    Fikk da beskjed om å holde inne piltast opp, samtidig som jeg trykkte på on knappen..
    Det fiksa problemet.. Så forøvrig i regninga fra den var på rep at det stod i rapporten: Resett ok!
    Poenget er at de brukte 5-6 uker på å resette recivern!!
    Noe jeg gjorde på 5 sekunder hjemme..
    Latterlig!!

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Hadde et problem med min pioneer reciver for et par år siden..
    Den blinket bare rødt, var helt død bortsett fra det..
    Sendte den inn.. Tror gjerne det var til den nevnte butikke i lillestrøm området..
    Fikk den i hvertfall tilbake ca 5-6 uker senere..

2 uker senere skjedde akkurat det samme.. Blinkende rødt lys, helt død..
    Istede for å ringe soundgarden, ringte jeg til verksted i lillestøm..
    Fikk da beskjed om å holde inne piltast opp, samtidig som jeg trykkte på on knappen..
    Det fiksa problemet.. Så forøvrig i regninga fra den var på rep at det stod i rapporten: Resett ok!
    Latterlig!!
    var det en slags sikkring som var gåen til deg eller? håper det er noen så enkelt til meg og

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av STREETSHOT15
    var det en slags sikkring som var gåen til deg eller? håper det er noen så enkelt til meg og
    Denne feilen oppstod begge ganger ved strømbrudd..
    Var jo som sagt nok å resette recivern, så var alt i orden..
    Det var ingenting fysisk galt..

Det kan jo være et sikkerhetstiltak reciveren har ved f.eks for høy spenning o.l
    Høy spenning kan jo forekomme når strøm går eller når den kommer tilbake.. (kanskje helst når den kommer tilbake)

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne feilen oppstod begge ganger ved strømbrudd..
    Var jo som sagt nok å resette recivern, så var alt i orden..
    Det var ingenting fysisk galt..

Det kan jo være et sikkerhetstiltak reciveren har ved f.eks for høy spenning o.l
    Høy spenning kan jo forekomme når strøm går eller når den kommer tilbake.. (kanskje helst når den kommer tilbake)
    det var det jeg tengte om det kan være en slags sikring som ble utløst som man må reset burde vel være værre og ødelegge en såppas ny forsterker ? tenker sikringer osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Latterlig!!
    Det er jo ofte slik at ventetida ved ein reparasjon er tid som produktet står i kø for å bli reparert, sier jo seg sjøl at de ikkje kan reparere alt de har inne på samme tid. Viss de må vente på deler så vil det gå ennda lengre tid etter det igjen.

Min erfaring med Soundgarden er at eg ikkje treng å mase om reklamasjon og slikt, når eg har hatt ting inne for reparasjon så har de tatt rekninga uten noe spørsmål.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper noen kan svare meg på dette..
    Dette er riktig nok ikke et AV utstyr...
    Jeg fikk nå et problem med mitt kombi side by side kjøleskap. (Merke Bosch, kjøpt mars 2007) Bemerk jeg har et "idiot" forsikring på dette som Elkjøp er så ivrig å selge..

Kjøleskapet har vært reparert for samme feilen 3 ganger tidligere det siste året. så det er 4 gangen jeg bestiller et service.. :evil: )

Er egentlig dritt lei av kjøleskapet og frykter at lignende feil kan skje igjen etter reklasmasjon / idiot forsikring går ut..
    Men siden det er nå 3 1/2 år gammel kan man kreve å få nytt kjøleskap pga. samme feilene den nå har hatt?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kunne, om du hadde valgt det, krevd heving istedet for reparasjon når feilen oppstod for tredje gang. Hvis jeg forstår deg riktig har feilen oppstått for fjerde gang, og da har du soleklar hevingsrett. Det betyr at det opprinnelige beløpet minus bruksfradrag skal betales tilbake. Du har rett til å kreve forsinkelsesrente på beløpet, og som regel ender det i sum opp i beløpet du betalte når du kjøpte varen.

Jeg har mine meninger om disse "idiotforsikringene", men jeg skal prøve å la være å ytre dem her.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, jeg har forstått det slik at disse idiot forsikringene er egentlig bare bortkastet. Og de er ikke akkurat behjelpelig med å gi deg noe ordentlig svar når man spør om slike spørsmål. Jeg siteter: "Vi henviser til vår trygghetsavtale om hva vi dekker og ikke dekker."
    Problemet mitt står ikke der i klar tekst... Så de prøver å snike seg unna.. F... J...
    pardon my french..

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Håper noen kan svare meg på dette..
    Dette er riktig nok ikke et AV utstyr...
    Jeg fikk nå et problem med mitt kombi side by side kjøleskap. (Merke Bosch, kjøpt mars 2007) Bemerk jeg har et "idiot" forsikring på dette som Elkjøp er så ivrig å selge..

Kjøleskapet har vært reparert for samme feilen 3 ganger tidligere det siste året. så det er 4 gangen jeg bestiller et service.. :evil: )

Er egentlig dritt lei av kjøleskapet og frykter at lignende feil kan skje igjen etter reklasmasjon / idiot forsikring går ut..
    Men siden det er nå 3 1/2 år gammel kan man kreve å få nytt kjøleskap pga. samme feilene den nå har hatt?
    Kort og enkelt svar: JA.
    Så lenge skapet er under 5 år og det er samme feil for tredje gang (nå fjerde) så kan du kreve nytt skap.
    Kommer også litt ann på hvilken type feil dette er. Er det en bagatel messig feil som gjør at skapet kan brukes selv om det trenger service kan man kreve å forsøke å reparere det en ekstra gang. Men hvis det er snakk om at skapet ikke virker er jeg egentlig overrasket over at det ikke allerede er byttet siden dette er fjerde gang for samme feil.
    Stå på ditt, er skapet under 5år skal det godt gjøres du taper dette
    (hilsen en som jobber som hvitevare tekniker (dog for annet merke))

Newcomer pooka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leverte inn min H/H AVR247 receiver til rep. 25.07.11. (har altså gått 1 mnd nå). Jeg oppdaget etter mye irritasjon og forbannelse at HDMI-kortet hadde ryki og fikk dermed ikke sendt bilde gjennom receiver og ut på prosjektor.

Daglig leder er sykemeldt, så de hadde en eller annen fjompenisse fra oslo som hadde tiltredt. Han brukt 30 minutter på å teste ut receiveren på ALLE mulige måter før han skjønte at jeg ikke var helt korka i huet.
    - "Den er ødelagt, sier jeg jo!! Jeg har prøvd alt. Det er greit at jeg er jente altså, men jeg har da litt peil.." Jeg har prøvd DITT, og ja, jeg har prøvd DATT.
    - "Ja men jeg skal bare prøve å koble til komponentkablene"
    - "Ja, vil du være brydd med det. Jeg har nemlig prøvd det to ganger selv"
    Hehehe

Ikke at jeg er sint og sur av natur altså, men jeg blir bittelitt provosert når jeg får "du er jente og har sikkert ikke prøvd dette som jeg skal prøve nå" praten.

Leverte den altså inn og spurte om å få låne en receiver eller noe som kunne erstatte den jeg leverte. Meeeeen, han hadde solgt ut alt av "billig-varene" sine og kunne dermed ikke tilby meg noe. Jeg godtok det der og da, men nå etter 4 uker så har jeg lært at jeg skal prøve hardere neste gang når jeg skjønner det kan ta flere uker

Jeg var innom igjen for å få en oppdatering for 4 dager siden, men han hadde ikke hørt noe. hmf

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pooka
    Leverte inn min H/H AVR247 receiver til rep. 25.07.11. (har altså gått 1 mnd nå). Jeg oppdaget etter mye irritasjon og forbannelse at HDMI-kortet hadde ryki og fikk dermed ikke sendt bilde gjennom receiver og ut på prosjektor.

Daglig leder er sykemeldt, så de hadde en eller annen fjompenisse fra oslo som hadde tiltredt. Han brukt 30 minutter på å teste ut receiveren på ALLE mulige måter før han skjønte at jeg ikke var helt korka i huet.
    - "Den er ødelagt, sier jeg jo!! Jeg har prøvd alt. Det er greit at jeg er jente altså, men jeg har da litt peil.." Jeg har prøvd DITT, og ja, jeg har prøvd DATT.
    - "Ja men jeg skal bare prøve å koble til komponentkablene"
    - "Ja, vil du være brydd med det. Jeg har nemlig prøvd det to ganger selv"
    Hehehe

Ikke at jeg er sint og sur av natur altså, men jeg blir bittelitt provosert når jeg får "du er jente og har sikkert ikke prøvd dette som jeg skal prøve nå" praten.

Leverte den altså inn og spurte om å få låne en receiver eller noe som kunne erstatte den jeg leverte. Meeeeen, han hadde solgt ut alt av "billig-varene" sine og kunne dermed ikke tilby meg noe. Jeg godtok det der og da, men nå etter 4 uker så har jeg lært at jeg skal prøve hardere neste gang når jeg skjønner det kan ta flere uker

Jeg var innom igjen for å få en oppdatering for 4 dager siden, men han hadde ikke hørt noe. hmf
    Da har du faktisk krav på erstatningsforsterker, uansett om selger i første fall forsøkte å vri seg unna. I følge forbrukerkjøpsloven paragraf 30." Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. "

Det er et rimelig krav overfor en forretning som til en hver tid har en haug demo produkter stående fremme.

/d: LOV-2002-06-21-34 :d/ Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du faktisk krav på erstatningsforsterker, uansett om selger i første fall forsøkte å vri seg unna. I følge forbrukerkjøpsloven paragraf 30." Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. "

Det er et rimelig krav overfor en forretning som til en hver tid har en haug demo produkter stående fremme.

/d: LOV-2002-06-21-34 :d/ Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).
    Jeg ringte med soundgarden igjen idag, det er idag altså 8 uker siden jeg leverte inn receiver. Han hadde kontaktet verksted på fredag og de kunne bekrefte at de har mottatt 2 stk "HDMI-kort" fra leverandør som begge var defekte med levering til dem. Han hadde også sendt inn en melding om å få varen kreditert slik at jeg kan komme innom og plukke ut et nytt produkt til en tilsvarende pris, evnt litt mellomlegg. Mulig jeg da går for en Pioneer921 hvis alt går som ønsket. Noen som har erfaring med den?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du ditt på det rene om du skulle kreve omlevering pga lang servicetid med god margin (mener grensa går på 6 uker), og det er bra selger tilbyr dette frivillig. Jeg er usikker, men ser ikke bort fra at når det er gått 8 uker er du ikke langt unna å kunne kreve heving av samme årsak.

Newcomer kRisi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben har hatt min forsterker inne for rep i 4 uker nå

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10 uker idag!
    Var igjen innom for å oppdatere meg på status.
    Selger kunne informere meg om at han har prøvd få varen kreditert, men ettersom dette også har tatt tid har han sendt et krav hvor jeg får en AVR265 som plaster på det gedigne tålmodighetssåret.

Om dette skulle la seg gjøre så vil jeg være fornøyd nok!

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en AVR 260, det var på tideeeeeeee!!!
    Er fornøyd nå

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •