Klipsch hos Lefdal og Elkjøp - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 94
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Får se det hele an noen dager =) Flytter om 2 dager så, håper det holder seg såpass lenge

Ser også at center ikke er på lager nå, og at de får det inn senere... er det virkelig så mange mk1 tilgjengelig ?
    Det kan jo være mange i omløp som de har kjøpt.

i tillegg er vel elkjop i andre land som Sverige og danmark, (bare de har et annet navn) Kan hende de har flere igjen der og de er bestilt til Norge eller noe?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, så vanskelig var jeg å overtale

Da ble det RF-82 fronter og RC-62 senter til den nette sum av 8285,- inkl. levering på dør.

Måtte grave litt i sparekontoen, men nå er det nesten 20 år siden jeg kjøpte høyttalerne jeg har i dag, så det får får gå.

... Får bare håpe jeg klarer meg med forsterkeren jeg har

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jaja, så vanskelig var jeg å overtale

Da ble det RF-82 fronter og RC-62 senter til den nette sum av 8285,- inkl. levering på dør.

Måtte grave litt i sparekontoen, men nå er det nesten 20 år siden jeg kjøpte høyttalerne jeg har i dag, så det får får gå.

... Får bare håpe jeg klarer meg med forsterkeren jeg har
    gratulerer, du vil ikke angre Konge ht.

Og er det 20år siden var det vel høyst på tide :P

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Indeed.

Ang prisen disse pumpes ut fra butikken med, er i grunn bra. Fordi det fører til en billigere inngangsbillet til uberrå hjemmekino hos flere entusiaster. Noe som gjør at budsjetts-entusiasten plutselig oppdager hva DYNAMIKK faktisk er!
    Som igjen fører til bedre livs-AV-entustiast-kvalitet 8)

MEN... så jævlig kjipt for oss som har hatt Klipsch i en lengre periode, og plutselig blir det mindre morrofaktor ved å vise frem annlegget til folk på demo. Og ikke minst bruktverdi. For nå har jo alle ola-normann Klipsch RF 82 i stua si.
    Bare sjekk minhjemmekino! Hundrevis av Klipsch. På den annen side; det viser jo hvor populære Klipsch er, og det ikke uten grunn!! hehe
    Vel er de dynamiske, men hadde faktisk forventet enda mer i forhold til mine gamle Patos Lyric /401 mk II. Mulig det er Denon 3808 sin skyld - men så er de helt ferske og. La merke til at romkaliberinga satte en del forskjellige parameter på de, så de trenger vel en innspilling.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her inne som har noen tanker om hvordan RF82 vil spille med mitt oppsett (se signatur) i forhold til mine Dynavoice M65.

Med tanke på prisen vurderer jeg å kjøpe et par for å teste dem ut som fronthøytalere. Hvordan blir det å kombinere RF82 som front med M65 bak?
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Vel er de dynamiske, men hadde faktisk forventet enda mer i forhold til mine gamle Patos Lyric /401 mk II. Mulig det er Denon 3808 sin skyld - men så er de helt ferske og. La merke til at romkaliberinga satte en del forskjellige parameter på de, så de trenger vel en innspilling.
    disse trenger innspilling, og de vil bare bli bedre og bedre over tiden, husker jeg satt og gliste hver gang jeg skrudde på anlegget fordi lyden var blitt litt bedre

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Noen her inne som har noen tanker om hvordan RF82 vil spille med mitt oppsett (se signatur) i forhold til mine Dynavoice M65.

Med tanke på prisen vurderer jeg å kjøpe et par for å teste dem ut som fronthøytalere. Hvordan blir det å kombinere RF82 som front med M65 bak?
    skal vistnok fungere konge på yamaha og rotel Vil jo spille fletta av dine dynavoice, samtidig er de mer lettdrevne så du får litt ekstra overskudd.

Kan fint bruke de som bakht, blir ikke samme klangsignatur men du vil ikke tenke or mye over det da det er lite info som går over disse kanalene uansett.

Kliner du til full pupp på en heftig action film er nok klangen det siste du tenker på når det kommer til bakht. Men det er nok litt store bakht da :P litt overkill, ville satt de på høy deling også så du gir de litt mer krefter å gå på.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Falt vist for fristelsen jeg også gitt...

8285,- for fronter og center er da virkelig ikke ille pris =)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft at de kjører på igjen med Klipsch. Jeg hoppet på vogna forrige gang de pumpa det ut. Da var det enda mer hysteri rundt disse prisene. Har falt helt pladask for disse høyttalerene (RF-82). De spiller rett å slett øredøvende høyt, på det nivået hvor du merker at om jeg ikke roer ned litt nå ryker øra før sangen er ferdig.

De er et varp til prisen. Løp og kjøp! Tipper disse blir revet vekk fra butikkene raskt og gudene vet hvor lenge det blir til de kommer med et sånt tilbud igjen.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Tøft at de kjører på igjen med Klipsch. Jeg hoppet på vogna forrige gang de pumpa det ut. Da var det enda mer hysteri rundt disse prisene. Har falt helt pladask for disse høyttalerene (RF-82). De spiller rett å slett øredøvende høyt, på det nivået hvor du merker at om jeg ikke roer ned litt nå ryker øra før sangen er ferdig.

De er et varp til prisen. Løp og kjøp! Tipper disse blir revet vekk fra butikkene raskt og gudene vet hvor lenge det blir til de kommer med et sånt tilbud igjen.
    Hehe, blir vel sikkert når MKIII kommer ut :P Og da er det MKII de selger billig :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    disse syke prisene ødelegger for oss som vil selge våre brukte :P

Neida. Halv pris av nåværende pris er en bra pris så averter de til 2500,- du så blir de nok solgt etterhvert

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde man ikke hatt kjerring og naboer så hadde jeg nok slått til på et par slike for å teste. Men når man har begrensa plass og et par relativt store audiopro fra før av så må man vel bare bruke fornuften atter en gang :P
    Bilde: Benq w1300 + 108" motorisert lerret. Samsung 7705 63" 3d Plasma| LYD: Onkyo TX-NR3009B, Klipsch RF82 mk1 + Def. tech 2500 center, Sw: XTZ Cinema 3, SVS SB13 Ultra, Earthquake cl-8, 1x Tactile Transducer, Svs SSS-01 surround| Annet: Samsung 6900 bluray spiller.
    Anlegg på kontoret: Audio Pro Black Pearl + Def. Technology SC Reference, + Denon 1908.

Newcomer morten2101 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ny avis fra elkjøp idag. 3995 for to stk rf 62b

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnejo
    Hadde man ikke hatt kjerring og naboer så hadde jeg nok slått til på et par slike for å teste. Men når man har begrensa plass og et par relativt store audiopro fra før av så må man vel bare bruke fornuften atter en gang :P
    Du sier fornuft, jeg sier feighet! ;D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Du sier fornuft, jeg sier feighet! ;D
    +1

Kjøp høyttalerene en dag hun ikke er der. Sett de opp og gjør alt klart. Så dekker du på til en bedre middag med stearinlys og vin til hun kommer hjem.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    +1

Kjøp høyttalerene en dag hun ikke er der. Sett de opp og gjør alt klart. Så dekker du på til en bedre middag med stearinlys og vin til hun kommer hjem.
    Det første hun spør blir da; "Hva har du gjort nå?"

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det et par rf82 på meg også. Har aldri hørt de før så det blir spennende. Syns liksom jeg måtte slå til når de er såpass billige.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Det første hun spør blir da; "Hva har du gjort nå?"
    haha, standard :P

Jeg pleier alltid bytte ut komponenter mens dama er borte :P Men hun finner alltid ut av det over tid :P haha

Byttet nettop ut RF-82 med RF-63, ble heldigvis ikke så krise da de ikke var så utrolig mye større :P

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    haha, standard :P

Jeg pleier alltid bytte ut komponenter mens dama er borte :P Men hun finner alltid ut av det over tid :P haha

Byttet nettop ut RF-82 med RF-63, ble heldigvis ikke så krise da de ikke var så utrolig mye større :P
    På tide at også VI begynner å mase om likestillig :razz:
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og akkurat da jeg hadde bestemt meg for å svinge kortet har de satt opp prisen. Et par Rf82 koster nå 7995, altså ganske normal pris.. Fillern, for sein. (Og i går var jeg for sein for å kjøpe en billig, brukt receiver. Ikke akkurat på ballen, nei..)

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •