~20K,- til oppgradering av anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

~20K,- til oppgradering av anlegg

Hallo.

Har planer om å oppgradere anlegget en smule og klarer ikke å avgrense meg for hvilke produkter jeg skal teste ut.
    Hadde derfor vært hyggelig om noen kunne gi meg en anbefaling eller tre.

Har tenkt å bruke 20-30K,- men er åpen for å utvide budsjettet hvis det er snakk om en åpenbaring.

Anlegget skal brukes til 50/50 musikk/film og skal betjene et rom på 35m² med "høyt" tak (7 m?).

Idag har jeg følgende:

- 5 stk. Dali Blå inkl. 8008 i front
    - Denon AVR-1801 receiver + NAD C272 effektforsterker
    - Denon DVD-1400

Med utgangspunkt i dette anlegget er jeg hovedsaklig ute etter en forbedret musikkopplevelse. Synes forsåvidt oppsettet fungerer bra til film som det er. (Effektforsterkeren forbedrer forøvrig musikkopplevelsen drastisk. Receiveren uten denne er som å høre noen synge i dusjen.)

Så. Hva gjør man? Beholder Dali-ene? Bytter ut receiveren? Bytter receiver _og_ effektforsterker? Hva med spilleren?

Man er lutter øre...

--
    ARS

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo mye man kan gjøre... Du har jo et stort rom som er høyt under taket, noe som kan gjøre det vanskeligere! Jeg synes du burde se på Denon Avr-3805 og en av de nye spillerene, f.eks. 2910 og 3910. Men selvfølgelig burde du også vurdere høyttalere. Om du er fornøyd med Dali, ser jeg ingen grunn til å skifte produsent. Se f.eks. på Concept serien. En serie som er billigere og etter min mening bedre! Det er hvertfall verdt en tanke hvis du ønsker å oppgradere. reciever: 11000, dvd-spiller: 6500/10000 høyttalerpakke: overkant av 10000. samlet ca pris: 30000

Det finnes selvfølgelig andre alternativer, men dette er ett av de. Du burde dra til dine nærmeste Hi-Fi forretninger og lytte til råd, og anlegg!

Mvh Kristian

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke oppgradert til noe billigere.
    Ville oppgradert til dali suite. 2.8 serien eventuelt med sub og en Denon 2910..

OM sub er uinteresant ville jeg behold spilleren og kjøpt suite serien + ny forsterker.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt ut frontrekka til noe bedre. Kjøp en integrert forsterker som du også kan benytte som ren effektforsterker, f.eks Thule IA 100. Sa slipper du å bruke 1801 som forforsterker. Det vil gi et stort løft. Mener å ha hørt at Cayin 252B også kan dette, og da er du godt på vei mot Hi-fi nirvana. Noen som kan verifisere dette?

Siden du ønsker å forbedre musikk lyden, kan det nok være en ide å oppgradere spilleren. problemet er at skal du ha en DVD-spiller som spiller markant bedre, må du markant opp i pris også. Et alternativ er å kjøpe en separat CD-spiller, gjerne brukt. Legger du 5000 i dette, vil du få mye igjen for pengene. Så en brukt Arcam cd92 til 6000,- Meget god lyd for pengene. En brukt Vincent s3 eller s6 kan du jo også se etter.

Når det gjelder høyttalere kan du jo vurdere Audio Pro Blue Diamond v2. Har bare hørt v1, men den falt i min smak. Suppler med Black Vector senter og du har lik klang foran, og det er det viktigste. De har jo også innebygd sub.

Da er du oppe i:

Thule IA100 6400,- (ev. Cayin 252B til 8500,-)
    Audio Pro Blue Diamond v2 ( Koster 12000,- i Sverige, fant i farten ingen norsk pris)
    AP Black Vector koster 2000,- i Sverige
    Arcam cd92 brukt 6000,-

Totalt: ca 27000,- /29000,-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •