Post Restante med DHL til feks Statoil i Skee?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Restante med DHL til feks Statoil i Skee?

Skal bestille noe fra Tyskland som blir sendt med DHL. Problemet er at jeg ikke kan bestille det til postkontoret i Strømstad pga at Posten ikke tar imot varer fra konkurrenten DHL.

Men da skal det gå ann å bestille pakker til Statoil i Skee. Men hvilken adresse får man selgeren til å skrive på pakken da?

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns det er veldig rart, jeg har da mottatt flere pakker fra tyskland med DHL som blir levert på døra med posten....

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke ha det over norsk grense, vil hente det selv i Sverige for å slippe moms og gebyrer.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kontakt statoil da :P
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jo håpet å slippe det med at noen av dere viste noe

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Hadde jo håpet å slippe det med at noen av dere viste noe
    Fant denne tråden som løser problemet ditt. Du må desverre kontakte noen.
    Poste restante (infotråd) (FAQ) - Side 3 - VACN Medlemsforum

Statoil Skee, Bensinstasjoner
    Statoil Skee Bensinstasjoner, Norway
    Statoil Skee Bensinstasjoner, Norway

Stationsvägen 26, S-45260 Skee
    Telefon: +46 5262 1350

Bestilte på nettet, og sente mailang betaling,
    Adr til postkontoret i Strømstad
    Postkontor Strømstad

Posten Företagscenter
    Prästängsvägen 15-17
    45201 Strömstad

Adressen som skal brukes når du sender til deg er:
    N.N.
    Poste restante
    45201 Strömstad
    Sverige

Betaling via nettbank

Bank: Skandinaviska Enskilda Banken AB, 10640 Stockholm, SWEDEN
    Account/IBAN: SE5850000000052941012109
    BIC/SWIFT: ESSESESS
    Er det dette postkontoret du tenker på? altså som ikke tar i mot pakken fra dhl?!

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen postkontor i sverige som tar i mot pakker fra DHL, da dette er en konkurrent av Posten.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen postkontor i sverige som tar i mot pakker fra DHL, da dette er en konkurrent av Posten.
    omg. har du i det hele tatt sett i linken og vært i kontakt med de som er der?

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg svarte kun på det siste spørsmålet ditt,

Er det dette postkontoret du tenker på? altså som ikke tar i mot pakken fra dhl?!
    Posten tar ikke imot pakker som kommer med DHL.

Ang Statoil i Skee, så er jeg fult klar over det du linker til, men spørsmålet mitt var om noen hadde gjort en sånn skipping og om man da skriver adressen til Statoil Skee eller om man fortsatt bare skriver Post Restante adr og så legger automatisk DHL pakken på Statoil Skee.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg svarte kun på det siste spørsmålet ditt,

Posten tar ikke imot pakker som kommer med DHL.

Ang Statoil i Skee, så er jeg fult klar over det du linker til, men spørsmålet mitt var om noen hadde gjort en sånn skipping og om man da skriver adressen til Statoil Skee eller om man fortsatt bare skriver Post Restante adr og så legger automatisk DHL pakken på Statoil Skee.
    hehe, da forstår jeg. hehe. Sorry.

Akkurat det siste vet jeg ikke. Ville kontaktet DHL og statoil. Det er ikke første gang statoilstasjonen har fått pakker fra DHL, så de vet nok svaret. og har sikkert noen enkle tips.

Du kan jo poste ut hva du har funnet ut når du får svar. Slik at folk vet det bedre til neste gang.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg får ta en telefon eller kjøretur til Skee og høre med dem hvordan dette foregår

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg får ta en telefon eller kjøretur til Skee og høre med dem hvordan dette foregår

Ble det noe ende på denne visa?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo fortelle litt om hvordan min erfaring med bestilling til Sverige gikk for seg.

Jeg sjekket opp med avsender at pakken ble sendt med DHL, og tok dermed en råsjans og satte opp adressen til Statoil Skee med mitt navn som mottaker. Da pakken ble sendt så jeg at pakken ble sendt med DHL Deutsche Post, og tok kontakt med Posten Sverige for å sjekke hvordan de behandlet disse pakkene. Det viste seg at de tok over disse pakkene da de kom til Sverige (i motsetning til DHL Ekspress, som sender pakkene med speditør hele veien).

Sporet pakken helt fint fram til Sverige. Der stoppet sporingen noen dager, og jeg ante at pakken hadde endret sporingsnummer, og tok kontakt med Posten Sverige på e-post(har man dårlig tid bør man nok ringe). Etter noen dager fikk jeg svensk sporingsnummer, og beskjed om at pakken nettopp hadde ankommet Postens Företagsenter i Strömstad. Altså gikk ikke pakken til Statoil Skee(mulig de fikk en hentelapp :P). Det var jo en liten ulempe, siden de kun har åpent man-fre kl.18. Men jeg satte meg sporenstreks i bilen, og avhenting av pakken gikk uten problemer. Jeg bare oppga navn og legitimasjon og fikk pakken

Sjekket også med Posten Sverige om de behandler pakker med Deutsche Post med Poste Restante, og det gjør de.

Så konklusjonen utifra min erfraring er at dersom det er Deutche Post(og sikkert andre postvesen, ikke speditører), så kan man likegodt sendte den Poste Restante til postkontoret. Den havner der uansett.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at det ordnet seg, da skal jeg prøve det neste gang og ikke la varen min gå i retur

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Hei! Gammel tråd, jeg vet, men emnet er det samme..

Har kommet i en litt kinkig situasjon nå. Bestilte før helgen et (lite)høyttalersett fra England, og siden de kun leverte innenfor EU, så tenkte jeg det var greit å bestille til poste restante i Strømstad, hvilket jeg har gjort noen ganger før nå..

Viser seg dog at pakken blir sendt med DPD og ikke vanlig post (sikkert pga. størrelse), og det er riktignok posten i Sverige som tar seg av pakker som blir sendt med DPD fra utlandet til svenskene har jeg funnet ut av, men såvidt jeg har skjønt så er DPD en form for dør-til-dør levering, så det funket visst ikke med poste restante likevel.

For å sitere: "Your order is ready to ship but unfortunatley our courier has advised that they are not able to deliver to the "POSTE RESTANTE" address you have supplied."

Så har jeg jo nå lest litt om alternativet Statoil i Skee, men aldri fått behov for å bruke deres tjenester selv, men tenkte jeg skulle ta en tlf til dem for å høre om hvordan dette funker, og om de tar i mot pakker fra andre leverandører enn DHL. MEN!
    Tlf-nummeret jeg ringer, og som er oppgitt både her i posten, og diverse gulesider-liknende sider i sverige er ikke lenger i bruk, blir jeg fortalt av ei svensk dame når jeg forsøker ringe det..

Så, noen som vet om Statoil i Skee rett og slett er nedlagt? Eller om de bare har fått nytt nummer? Og i såfall kjenner til dette nummeret?

Eventuelt andre forslag? :S Føler at det haster litt, at det er kjipt av meg å forvente at butikken jeg har bestilt i fra skal sitte på vent med varen min på lager, klar for avsendelse, rett og slett fordi jeg har driti meg litt ut..

Har sendt mail til Statoil.se vedrørende stasjonen i Skee/tlf-nummer ditt, men den får jeg vel neppe svar på før tidligst i morgen, så tenkte kanskje noen her sitter på litt fersk info/kjennskap til dette

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andjoha
    Hei! Gammel tråd, jeg vet, men emnet er det samme..

Har kommet i en litt kinkig situasjon nå. Bestilte før helgen et (lite)høyttalersett fra England, og siden de kun leverte innenfor EU, så tenkte jeg det var greit å bestille til poste restante i Strømstad, hvilket jeg har gjort noen ganger før nå..

Viser seg dog at pakken blir sendt med DPD og ikke vanlig post (sikkert pga. størrelse), og det er riktignok posten i Sverige som tar seg av pakker som blir sendt med DPD fra utlandet til svenskene har jeg funnet ut av, men såvidt jeg har skjønt så er DPD en form for dør-til-dør levering, så det funket visst ikke med poste restante likevel.

For å sitere: "Your order is ready to ship but unfortunatley our courier has advised that they are not able to deliver to the "POSTE RESTANTE" address you have supplied."

Så har jeg jo nå lest litt om alternativet Statoil i Skee, men aldri fått behov for å bruke deres tjenester selv, men tenkte jeg skulle ta en tlf til dem for å høre om hvordan dette funker, og om de tar i mot pakker fra andre leverandører enn DHL. MEN!
    Tlf-nummeret jeg ringer, og som er oppgitt både her i posten, og diverse gulesider-liknende sider i sverige er ikke lenger i bruk, blir jeg fortalt av ei svensk dame når jeg forsøker ringe det..

Så, noen som vet om Statoil i Skee rett og slett er nedlagt? Eller om de bare har fått nytt nummer? Og i såfall kjenner til dette nummeret?

Eventuelt andre forslag? :S Føler at det haster litt, at det er kjipt av meg å forvente at butikken jeg har bestilt i fra skal sitte på vent med varen min på lager, klar for avsendelse, rett og slett fordi jeg har driti meg litt ut..

Har sendt mail til Statoil.se vedrørende stasjonen i Skee/tlf-nummer ditt, men den får jeg vel neppe svar på før tidligst i morgen, så tenkte kanskje noen her sitter på litt fersk info/kjennskap til dette
    Eneste jeg kan komme på er at det har kommet ny E6 nedover Sverige. Dermed går ikke trafikken gjennom Skee i 50 km/t lenger, men alle suser på utsiden av Skee. Så det er godt mulig denne Statoil-stasjonen er nedlagt, eller flyttet. Ikke mye til hjelp kanskje, men en mulig teori.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt råd er bruk aldri DHL!!!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at DHL er noe dritt som bør unngås for enhver pris. Bestilte et lite spesialverktøy fra Tyskland, til under 200 kr netto. DHL mente at det skulle beregnes moms på dette fordi prisen med frakt var over 200 kroner, hvilket er sludder og vås. I tillegg skulle de ha et gebyr for momsinnkrevingen som var helt hinsides. Rundt 300 kr om jeg ikke husker feil, det er noen år siden. Måtte trekke inn Tollvesenet som sannhetsvitne før DHL ga seg.

Statoil Skee har forresten flyttet på seg, det skjedde i juni 2012. De ligger nå ved en rundkjøring langs nye E-18, like syd for Skee tettbebyggelse. Google f.eks "nya Statoil Skee".

Sliter nå med å få utlevert en pakke fra England som ble sendt Poste Restante til Strömstad med UPS. Dette går "selvsagt" ikke. Skulle ha presisert overfor selger at han måtte sende pakken med Royal Mail, det vanlige postselskapet i UK. Prøver å få til en dialog med UPS i Sverige angående en ordning for utlevering i Strömstad-området. Ville være for jævlig å måtte kjøre helt ned til Mölndal syd for Göteborg, som ser ut til å være deres nærmeste depot i Sverige, der min pakke befinner seg nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •