Interessert i diffusorer? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 44 av 44
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes de så fine ut jeg (ihvertfall på bilde), det er de på venstre side ikke sant? Hvordan fester du dem til vegg, eller står de bare løst? Tror 100% på at dette gjør mye for lyden i rommet ditt :-D

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Har malt mine med to strøk. Det gikk fint å bruke vanlig pensel og vannbasert maling. Jeg malte de brun framfor sort denne gangen. Blir sikkert sort i fremtidig hjemmekino.

P.g.a. kneoperasjon er det begrenset for hva jeg fått til av sammenligning med og uten. Men jeg registrert stor forskjell da jeg fjernet de fleste for maling. Jeg vil karakterisere forskjellen som enorm. Større enn hva man i mange tilfeller vil få med høyttaler bytte. Det er litt vanskelig å sette ord på forskjellen. Men vil beskrive det som mye glattere, mykere, mer behagelig, mindre farget, mer korrekt og mer engasjerende. De strammer også opp bassen en del merker jeg.

Så selv om ikke dette ble direkte estetisk pent (tror en beige farge hadde blitt bedre), så er jeg utrolig fornøyd med resultatet. Og kunne aldri ha fått bedre ytelse pr. krone. Når man forøvrig har malt de to strøk, så er det i grunnen umulig å se at det er isopor.
    Hei, dette så jo bra ut. :-)
    Var det vanskelig å male? Ble det helt jevnt eller ble det litt striper fra pensel? Hvordan pensel brukte du?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Jeg synes de så fine ut jeg (ihvertfall på bilde), det er de på venstre side ikke sant? Hvordan fester du dem til vegg, eller står de bare løst? Tror 100% på at dette gjør mye for lyden i rommet ditt :-D
    Stemmer at det er de på venstre side. Har satt opp tilsvarende på høyre siden, viktig med symmetri når man bruker diffusjon. De står på toppen av en krakk jeg laget. Under krakken ligger det en bassfelle.

Joda, det ble ikke så verst. Brunfargen er litt sånn bæsjebrun, men det er ikke direkte stygt på noe som helst måte. Men tror det kunne ha blitt enda bedre med en annen farge. Jeg prøvde meg på en lysere brunfarge, men det var ikke noe. Kan sees på bilde under. Jeg bruker dog ikke diffusorer på frontvegg, det var bare en liten test. Diffusorer bør helt klart være bak lytteren.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Hei, dette så jo bra ut. :-)
    Var det vanskelig å male? Ble det helt jevnt eller ble det litt striper fra pensel? Hvordan pensel brukte du?
    Det gikk veldig greit å male de med pensel og det ble helt jevnt. Tar selvsagt litt tid. På første strøk trekker de til seg mye. Eneste man må passe på er at det ikke drypper eller blir liggende igjen noe akkurat i overgangen fra det flate til brønnene. Brukte helt vanlig pensel som jeg hadde liggende her. Med siste strøk gikk jeg over til en større pensel og brukte den lille etterpå hvor jeg ikke hadde kommet til.

Vet ikke om det er maling jeg har brukt eller hva, men selv når de er tørre så klistrer de litt sammen når de stables oppå hverandre.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •