Stereoanlegg til 7000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereoanlegg til 7000,-

Brodern skal kjøpe seg stereoanlegg og har derfor bestemt seg for å bruke den vanvittige sum av 7000 kroner :shock:

Derfor lurer jeg på hva dere vil anbefale han å kjøpe, når han skal ha 2 høyttalere og reciever/forsterker.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne bør vel flyttes til prisjakt...

Cambridge var det første jeg tenkte på når jeg hørte det budsjettet. Tannoy MX4-m til Cambridge Azur 640A tror jeg vil passe bra. Da er han i mål på budsjettet. Eller han kan jo kjøpe brukt og få noe som er mye bedre.

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hva dere syns om denne kombinasjonen:
    NAD C320BEE Integrert forsterker og Dali Concept 6

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carpo
    Lurer på hva dere syns om denne kombinasjonen:
    NAD C320BEE Integrert forsterker og Dali Concept 6
    Den komboen kjøpte onkelen min for noen uker siden. Han er veldig fornøyd etter hva jeg har skjønt Tror ikke du går helt feil der!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFK menigheten bøyer sikkert sine hoder i dyp respekt og applauderer forslaget :wink:

Har sett endel brukt: En Doxa 012 preamp til 1900,- Densen Beat 3000 effekt til 3000,- en Creek A50 i til 3800 samt System Audio 1130 høyttalere til 2000. Får en del mer for pengene da. Prisene kan sikkert prutes litt på også.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    HFK menigheten bøyer sikkert sine hoder i dyp respekt og applauderer forslaget :wink:

Har sett endel brukt: En Doxa 012 preamp til 1900,- Densen Beat 3000 effekt til 3000,- en Creek A50 i til 3800 samt System Audio 1130 høyttalere til 2000. Får en del mer for pengene da. Prisene kan sikkert prutes litt på også.
    HFK menigheten?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Hi-Fi Klubb menigheten, hvis kunnskap om produkter stort sett strekker seg til hva de har hørt på HFK, samt hva de har hørt i diverse "prekener" fra andre i menigheten her på forumet.

Mener bare at man kan få bra lyd andre steder også, og da gjerne til en billigere penge.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Hi-Fi Klubb menigheten, hvis kunnskap om produkter stort sett strekker seg til hva de har hørt på HFK, samt hva de har hørt i diverse "prekener" fra andre i menigheten her på forumet.

Mener bare at man kan få bra lyd andre steder også, og da gjerne til en billigere penge.
    Du er latterlig JD!
    For min del så kjøper jeg noe på HFK om JEG syntes det er bra. Jeg er på en annen side fullt åpen for å kjøpe utstyr andre steder. Og nei, jeg følger absolutt ikke alle rådene fra HFK. Jeg klarer fint, som sikkert mange her på forumet, å gjøre meg opp mine egne meninger.

At du hater HFK får være din sak. Er du medlem av anti-HFK-menigheten-bare-for-at-det-er-HFK du da eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt bittert hvis det kommer en revolusjonerende dings du bare MÅ ha som kun selges på HFK da :wink:

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på denne utviklingen hjelper trådstarter noe særlig :?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjentar det jeg har sagt tidligere: Jeg hater ikke HFK. Nå må folk bli litt mer nyanserte i synet her. Hvis dere åpner øya litt, anbefalte jeg faktisk en Cambridge forsterker i dette tilfellet.

Forøvrig har jeg selv tidligere eid en Denon PMA915, CD-spiller og tuner fra Denon, samt Dali 109. Har nå Denon AVR-1801 og DVD 2800, som jeg er fornøyd med. http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...amp;highlight=

Poenget mitt er at det er så mange som anbefaler kun HFK her, og gjør det på bakgrunn av hva de har lest: "Jeg har hørt at B&W passer til sånn og sånn". På en litt ( tydeligvis for) sarkastisk måte, fullstendig blottet for personangrep, prøver jeg å få frem at det også finnes andre produkter som gir my, og i enkelte tilfeller, kanskje mer for pengene.

Å kalle meg latterlig, Kenti, har ingenting på et slikt forum å gjøre, og sier vel mer om deg enn om meg... Spesielt når du ikke tar hensyn til alle fakta.

Til trådstarter: Beklager at dette ikke er relevant for din forespørsel.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjentar det jeg har sagt tidligere: Jeg hater ikke HFK. Nå må folk bli litt mer nyanserte i synet her. Hvis dere åpner øya litt, anbefalte jeg faktisk en Cambridge forsterker i dette tilfellet.

Forøvrig har jeg selv tidligere eid en Denon PMA915, CD-spiller og tuner fra Denon, samt Dali 109. Har nå Denon AVR-1801 og DVD 2800, som jeg er fornøyd med. http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...amp;highlight=

Poenget mitt er at det er så mange som anbefaler kun HFK her, og gjør det på bakgrunn av hva de har lest: "Jeg har hørt at B&W passer til sånn og sånn". På en litt ( tydeligvis for) sarkastisk måte, fullstendig blottet for personangrep, prøver jeg å få frem at det også finnes andre produkter som gir my, og i enkelte tilfeller, kanskje mer for pengene.

Å kalle meg latterlig, Kenti, har ingenting på et slikt forum å gjøre, og sier vel mer om deg enn om meg... Spesielt når du ikke tar hensyn til alle fakta.

Til trådstarter: Beklager at dette ikke er relevant for din forespørsel.
    Du vet absolutt ingenting om hvilke grunnlag jeg anbefaler diverse utstyr på. Det jeg skrev om Dali/NAD komboen til onkelen min har jeg godt grunnlag til å si, jeg var med han å valgte det ut.
    Hvis du gidder å lese rundt på forumet her ser nok du også at andre produkter blir anbefalt..

Du er like HFK-hater som jeg er HFK-menigethet eller hva du prøvde å få frem med det innlegget.

BTW, hvilke fakta er det jeg ikke har tatt hensyn til?

Jeg baklager også til trådstarter for disse idiotisk innleggene, men vi vet jo alle hvem som startet denne usaklige disputeringen.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er design viktig?
    Eller er det bare lyden som teller?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Du vet absolutt ingenting om hvilke grunnlag jeg anbefaler diverse utstyr på. Det jeg skrev om Dali/NAD komboen til onkelen min har jeg godt grunnlag til å si, jeg var med han å valgte det ut.
    Hvis du gidder å lese rundt på forumet her ser nok du også at andre produkter blir anbefalt..

Du er like HFK-hater som jeg er HFK-menigethet eller hva du prøvde å få frem med det innlegget.

BTW, hvilke fakta er det jeg ikke har tatt hensyn til?

Jeg baklager også til trådstarter for disse idiotisk innleggene, men vi vet jo alle hvem som startet denne usaklige disputeringen.
    Kan ikke helt se hvor jeg kritiserer ditt anbefaling. Som jeg skrev, jeg har hele tiden unngått personangrep, i motsetning til visse andre. Det har aldri vært meningen å kritisere deg direkte, og det har jeg heller ikke noe grunnlag for å gjøre. Hvis du setter deg ned og puster gjennom nesen mens du leser innleggene høyt for deg selv, så ser du kanskje hva som menes og sies, istedet for å dra forhastede konklusjoner.

Når det gjelder hvilke fakta du ikke tok hensyn til, så var det det faktum at jeg anbefalte en Cambridge forsterker som kanskje burde åpne noens øyne.

Jeg leser på forumet, og ser selvfølgelig at det også er andre merker som anbefales. Men kanskje det er noen som blir litt bråkjekke av å bli kategorisert som "Ekspert" og "Guru" etter å ha skrevet flere hundre innlegg som: "Bilder må vi ha", "helt enig" og " Fint anlegg" :?:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke helt se hvor jeg kritiserer ditt anbefaling. Som jeg skrev, jeg har hele tiden unngått personangrep, i motsetning til visse andre. Det har aldri vært meningen å kritisere deg direkte, og det har jeg heller ikke noe grunnlag for å gjøre. Hvis du setter deg ned og puster gjennom nesen mens du leser innleggene høyt for deg selv, så ser du kanskje hva som menes og sies, istedet for å dra forhastede konklusjoner.

Når det gjelder hvilke fakta du ikke tok hensyn til, så var det det faktum at jeg anbefalte en Cambridge forsterker som kanskje burde åpne noens øyne.

Jeg leser på forumet, og ser selvfølgelig at det også er andre merker som anbefales. Men kanskje det er noen som blir litt bråkjekke av å bli kategorisert som "Ekspert" og "Guru" etter å ha skrevet flere hundre innlegg som: "Bilder må vi ha", "helt enig" og " Fint anlegg" :?:
    Klarer du ikke skjønne at du kritiserer andre ved å slenge ut slike tåpelige kommentarer som du gjør hele tiden, så sier jeg ikke mer. Det er ikke bare jeg som reagerer på disse useriøse utspillene dine.
    Jeg skjønner godt hva du mener, men i og med at det ikke er noe sannhet i det så reagerer jeg. Så klart man tar det personlig når du begynner å slenge dritt med en gang HFK nevnes. Hvilket grunnlag hadde du for å gjøre det i dette innlegget?

At du nevnte Cambridge har ikke noe med saken å gjøre. Er det bare du som selvutnevnt "altviter" som har lov til å anbafale produkter fra HFK da eller? Det var tydeligvis ikke galt at du gjorde det, men så lenge noen andre gjorde det, så tok det jo av for deg.

Atter engang beviser du at du ikke har kommet deg over fjortisstadiet. Jeg må le når jeg leser det du skriver. Bråkjekke av å bli kategorisert som ekspert eller guru? Tror du virkelig vi bryr oss om det? Det er tydligivs veldig viktig for deg siden du er så opphengt i det.

Og innlegg som: "Bilder må vi ha", "helt enig" og " Fint anlegg" er faktisk mer givende enn den dritten du presterer å slenge rundt her på forumet.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det støter deg at jeg prøver å få frem at det fins mye annet bra utenfor HFKs vegger, så skal jeg la det ligge. Ønsker dog å få presisert nøyaktig hvor jeg har kommet med noe konkret personangrep mot noen. Det er det vel andre som har tatt seg av her...Synes dog det er ganske utrolig at noen tar seg personlig nær av generelle sarkastiske kommentarer.

Tør vel faktisk påstå at fjortisstadiet har jeg kommet over for lengst. Og hvordan kan du si at det ikke er noe sannhet i det jeg sier? Har ikke noen konkrete tall da jeg ikke gidder å sitte å telle antall anbefalinger, men det er et ubestridelig faktum at ønsker noen en anbefaling i nudsjettklassen( under 10k), kommer de fleste på HFK produkter. Og ofte er det tydelig at vedkommende ikke engang har hørt på utstyret. Da mener jeg at man like gjrne kan la være, eller i allefall påpeke det klart og tydelig. For ordens skyldette gjelder ikke deg konkret, Kenti.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke det faktum at du påpeker at det finnes mye bra hos andre forhandlere som er problemet, men heller den nedlatende måten du gjør det på. Hvis du er uenig med for eksempel en anbefaling av NAD C320BEE, hvorfor ikke heller påpeke hvilke svakheter den har, framfor å umiddelbart anta at den er anbefalt simpelthen fordi den selges på HFK? Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan gnålet om "HFK-menigheten" skal ha noen som helst positiv effekt.

"Kjøp noe brukt" er heller ikke en anbefaling jeg er overbegeistret for, da det krever tålmodighet, innsikt, samt en god porsjon flaks. I dette tilfellet skulle anlegget kjøpes av en med mindre peiling på slikt, og jeg kan umulig tenke meg at han gidder å bruke ukesvis på å lete i bruktmarkedet.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sarkasmen og andre språklige virkemidler er herved lagt død, til glede for alle sarte sjeler. :wink:

Når det gjelder anbefaling om bruktkjøp, er jeg tildels enig. Spør man derimot om hjelp til det her på forumet, er det såpass mange som tråler disse daglig, at det da er mulig å få konkrete tips. Det er i hvertfall ingen tvil om at man da som oftest får mer for pengene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •