Hvor kan jeg kjøpe AKG K702 hodetelefoner? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 82
    Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Jo da, men det vel en grunn til at de ikke vil selge til Norge, som f.eks. at produsenten ikke ønsker at leverandøren i USA skal konkurrere ut leverandøren i Norge. Og hvis produktet er dødt, DOA, når du får det, hvem skal du reklamere til da - transportør, neppe mulig å gå på leverdøren i USA som ikke selger til Norge. Hvis transportør kjøper inn varen for deg og selger den videre er vel han juridisk selger, men de har vel noe som står med små skrift et sted.
    Fortsatt handler det ikkje om å lure til seg noko. Hvis leverandør/produsent ikkje VIL at varen skal ut av landet, så får du IKKJE kjøpe den. verre er det ikkje. slike varer blir heller ikkje sendt til mailbox adresser. Selgerene har strenge regler å rette seg etter når det gjelder slike varer, og må følge dei for å beholde lisensen sin. Selger veit kva det går i når varen skal selges til JCadresser.
    Ein selger i usa legger ikkje opp til salg til norge av samme grunn som når du skal selge bruktbilen din så legger du ikkje ut annonse i australia..det fører til masse jobb. frakt via Jc foregår slik at du kjøper varen og får den fraktet til din mailbox, melder ifra til Jc at varen er på vei, så frakter dei til norge. tollvesenet tar seg av regnestykket når varen ankommer. Skal fedex eller andre ta seg av jobben må du regne med å betale dyrt hvis varen har litt vekt eller volum.

Mange produkter har såkalt wordwide warranty. skal du importere sjølv må du såklart sette deg inn i kva du faktisk får heim i postkassen.
    Transportør kjøper ikkje inn varen, da det er du som kjøper som eiger adressen/mailboxen. Kjøper man varer med garanti som kun gjelder i usa, og får ett DOA produkt har man seg sjølv å takke, og må ta kostnaden med å sende tilbake på egen kappe. Her må man gjøre reseach sjølv.
    HAr sjølv handlet varer ifra usa som eg kan levere på verksted i norge hvis det skulle være eit problem med produktet.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Nei. Elektronikk er slettes ikke billig i Dubai. De finnes nesten ingen nettsider til sånne ting i Dubai, og må dermed kjøpe i en av disse store kjøpe sentrene hvor prisene er av og til høyere enn i Norge. Er ikke særlig vits
    ah, da er det nok lite vits i det. Husket bare at det var ei stund harddisker og slikt var enormt billig i dubai, men til har vell forandret seg der også.
    Hvis du klarer deg med fast kabel og hvit farge, så er k 701 til 1800kr eit godt kjøp. er veldig fornøyd med mine.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Fortsatt handler det ikkje om å lure til seg noko. Hvis leverandør/produsent ikkje VIL at varen skal ut av landet, så får du IKKJE kjøpe den. verre er det ikkje. slike varer blir heller ikkje sendt til mailbox adresser. Selgerene har strenge regler å rette seg etter når det gjelder slike varer, og må følge dei for å beholde lisensen sin. Selger veit kva det går i når varen skal selges til JCadresser.
    Ein selger i usa legger ikkje opp til salg til norge av samme grunn som når du skal selge bruktbilen din så legger du ikkje ut annonse i australia..det fører til masse jobb. frakt via Jc foregår slik at du kjøper varen og får den fraktet til din mailbox, melder ifra til Jc at varen er på vei, så frakter dei til norge. tollvesenet tar seg av regnestykket når varen ankommer. Skal fedex eller andre ta seg av jobben må du regne med å betale dyrt hvis varen har litt vekt eller volum.

Mange produkter har såkalt wordwide warranty. skal du importere sjølv må du såklart sette deg inn i kva du faktisk får heim i postkassen.
    Transportør kjøper ikkje inn varen, da det er du som kjøper som eiger adressen/mailboxen. Kjøper man varer med garanti som kun gjelder i usa, og får ett DOA produkt har man seg sjølv å takke, og må ta kostnaden med å sende tilbake på egen kappe. Her må man gjøre reseach sjølv.
    HAr sjølv handlet varer ifra usa som eg kan levere på verksted i norge hvis det skulle være eit problem med produktet.
    OK, en hel del klokere :-D - fordeler og ulemper som man må veie før man handler mao. Synes godt JC kunne opplyst bedre på sine sider.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JC er på ingen måte noen form for å lure seg unna noe som helst.
    Det er en ren forsendelsessentral av varer du lovlig kjøper på nettbutikk i USA, men som da ordner med forsendelse til deg til Norge. Det er denne forsendelsen som er deres oppgave og de da får betalt for av deg.

Litt som om du har en kompis i USA som tar med seg en lovlig kjøpt vare i USA på flyet hjem for deg (og går på rødt) og du betaler ham for varen og kanskje takker ham for jobben med å drasse på varen på hjemveien ved å gi ham en flaske vin eller en øl på byen

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    JC er på ingen måte noen form for å lure seg unna noe som helst.
    Det er en ren forsendelsessentral av varer du lovlig kjøper på nettbutikk i USA, men som da ordner med forsendelse til deg til Norge. Det er denne forsendelsen som er deres oppgave og de da får betalt for av deg.

Litt som om du har en kompis i USA som tar med seg en lovlig kjøpt vare i USA på flyet hjem for deg (og går på rødt) og du betaler ham for varen og kanskje takker ham for jobben med å drasse på varen på hjemveien ved å gi ham en flaske vin eller en øl på byen
    Men, som nevnt kjøper de varen for deg uten å påta seg mer ansvar en frakten. Fint hvis du får den billig - veldig dumt hvis den ikke virkere og den norske leverandøren ikke vil vite av den fordi den er kjøpt i USA.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Du kjøper varen, f eks en Apple TV fra Apple.com US butikken og legger inn din "private" US adresse (du har fått av JC) på Apple nettbutikken.
    JC tar imot pakken på dine vegne og sender videre til deg.

Du er kunden hos Apple med de garantier det medfører.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Nei. Du kjøper varen, f eks en Apple TV fra Apple.com US butikken og legger inn din "private" US adresse (du har fått av JC) på Apple nettbutikken.
    JC tar imot pakken på dine vegne og sender videre til deg.

Du er kunden hos Apple med de garantier det medfører.
    Ok, og synes Apple i Norge er OK eller må den tilbake til Apple.com med "kompisen" om den trenger service ?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ok, og synes Apple i Norge er OK eller må den tilbake til Apple.com med "kompisen" om den trenger service ?
    Det aner jeg ikke. Hvis Apple har verdensgaranti, så bør ikke Pipin og andre offisielle epleforhandlere i Norge mukke...... 2.hver iPad bruker har vel iPad som er kjøpt utenlands; de bør vite mer om denne problematikken.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Order Confirmed

Thank you, Mr.X, for your order.

Your credit card will be billed for a total amount of € 264.44 EUR.

Please quote your unique transaction reference in any correspondence with us.

Order Items:

AKG K702

€ 204.45 - Quantity: 1
    8) 8) 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja. Du valgte å svelge Kamelen til EUR60. Gratulerer med et par svært vellydene hodetelefoner på vei.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Se der ja. Du valgte å svelge Kamelen til EUR60. Gratulerer med et par svært vellydene hodetelefoner på vei.
    Ser ut som €60 blir frakt + toll avgift... Forhåpentligvis dekker det momsen... Hvis ikke tvinger jeg moren min til å betale noe ekstra moms!

han ene postet en veldig bra link til AKG K701..

https://secure.webmercs.com/multicom/Checkout.aspx

Aldri hørt om den siden, men 1806 kroner eller 1911 kroner etter frakt er HELT utrolig!

Nå er vel K701 modelene litt billigere enn K702 ?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel K701 modelene litt billigere enn K702 ?
    Mye billigere (nesten halv pris i Norge...), en annen farge og uten mulighet til å skifte kabler (uten lodding) - ellers er de prikk like. Det følger et stativ/krybbe med K701 - jeg er usikker på om det samme gjelder K702?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det følger jo selvsagt ikke noen krybbe med til K702, fordi man har dem på hodet hele tiden.

Neida. Alvorlig talt: Ingen tungtveiene grunn til å kjøpe K702 / Q702 fremfor K701...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Mye billigere (nesten halv pris i Norge...), en annen farge og uten mulighet til å skifte kabler (uten lodding) - ellers er de prikk like. Det følger et stativ/krybbe med K701 - jeg er usikker på om det samme gjelder K702?

Jeg tenkte på USA' MSRP. Var vel $600 for AKG K702 og $550 for AKG K701.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært få i US som selger K701 til "Manufacturer's suggested retail price". Man får dem lett for under USD300. Mao. så kan man egentlig bare kjøpe K701 i Norge (mens de ennå finnes...).

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Svært få i US som selger K701 til "Manufacturer's suggested retail price". Man får dem lett for under USD300. Mao. så kan man egentlig bare kjøpe K701 i Norge (mens de ennå finnes...).
    Selvfølgelig. AKG K700 serien har blitt grisebillig. AKG K702 koster $266 på amazon :P det er jo bare 1400-1500 kroner..!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig. AKG K700 serien har blitt grisebillig. AKG K702 koster $266 på amazon :P det er jo bare 1400-1500 kroner..!
    Men for å få de inn til landet så har du regnestykket i post #4. Fortsatt en grei pris på et meget godt headset.

Betalte vel ca. 2000,- for mine AKG K-501 for 13 år siden, og med prisstigning mm, så er 702 rimeligere idag enn hva 501 var.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AKG K702 koster $266 på amazon :P det er jo bare 1400-1500 kroner..!
    Hvorfor kjøpte du da dine til 265€?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hvorfor kjøpte du da dine til 265€?

De koster $266 før skatt, frakt og avgifter. Hvis jeg betaler for de blir de langt over US $266... nærmere $400..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Nytt spørsmål... Trenger råd :L, er blitt veldig usikker !!!

Jeg har bestilt AKG K702 for €264 totalt (original pris €204)

Har fått et lite problem... Fikk mail av de hvor da forteller at jeg må vise bank info / pass osv... Litt stress.. Moren min hjalp meg med det og skannet det på mail til de. De sier at det kan ta opp til 24 timer for å mota 'bevise' jeg sendte...

Jeg bestilte disse på mandag, tirsdag sto det på "my tracked orders"
    Hvor det stod "open orders: 1" og en link K702'ene.
    Nå, (onsdag) har jeg 0 open orders og 0 processed orders. <-- ? wtf borte.

Jeg skal være ærlig, føler meg utålmodig, men det virker som at jeg ikker kommer til å få disse til fredagen, da må jeg jo vente til neste mandag eller tirsdag!

Er det best å kjøpe AKG K701 for 1911 kroner og få dem snarest mulig?

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •