Hvilket PC-høyttalersett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket PC-høyttalersett?

Har PC'en i et eget hjørne i stua og sitteposisjon blir derfor feil i forhold til surroundanlegget, og ønsker derfor å kjøpe et eget, dedikert høyttalersett til pc-bruk til bruk i spill osv (bruker ikke projektoren til slikt).

Kravene jeg stiller til et slikt sett er:
    - 5.1 høyttalere, (6.1 og 7.1 får jeg ikke plass til)
    - Pris helst under 2000,- (så Logitech Z-680 ekskluderes egentlig..)
    - Plasseringsvennlige (må helst kunne henges på vegg)
    - 5.1 innganger (annet enn minijackene) hadde vært et pluss i tilfelle jeg finner på å flytte settet til soverommet og koble til dvd-spiller senere (backup slaraffenanlegg ), dette er imidlertid ikke kritisk

Kan noen anbefale et slikt sett med OK lydkvaliteter (husk, dette blir ikke mye brukt til musikk)?

Har sett ut Logitech Z-5300 som et mulig alternativ, noen som har testet dette? Alternativt - kjøpe en høyttalerpakke fra f.eks Eltax og en rimelig surr-forsterker med 5.1 inn? (må være analoge ext.in isåfall siden lydkortet ikke dekoder surroundlyd over s/pdif)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Klipsch Promedia 5.1 og er meget godt fornøyd med det.
    De koster i overkant av 4000 kr når jeg kjøpte dem for i overkant av 1 år siden.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Langt over den prisklassen jeg hadde tenkt, jeg ønsker primært forslag under 2000,- (se første post) - dette blir IKKE et musikkanlegg, det har jeg allerede. Dunk og brøl fra skumle monstre i fem kanaler er det eneste jeg trenger, finesse er ikke avgjørende.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ærlig talt jeg ville kjøpt den dyreste fra Logitech budsjettet tillater. Creative har ærlig talt ikke imponert meg noe særlig (bortsett fra de med Cambridge Soundworks-logoen, men de er uansett for dyre).

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, så jeg får ligge unna 700-kronessettene til Creative da iallfall.

Har et gammelt 2.1-sett fra Labtec fra før som for tida er plassert på soverommet, dette er jeg i grunn ganske fornøyd med. Har imidlertid ikke sett noe tilsvarende 5.1-sett fra dem noe sted.

Hva med Altec?

Klipsch-settet var lekkert, forøvrig - kanskje man like gjerne skulle ventet en måned eller to og går for et slikt (antar det har digital inn også?). Hvem fører Promedia-settet?

Edit: Fant ut at de importeres av audiocompaniet.. Så at det kun har analog inn via minijacks samt en stereo phono aux-inngang, buuuh. I tillegg selges av Oslo Hi-Fi Center, som aldri i verden får 5495,- av meg for det settet når det koster $400 fra Klipsch!! :shock: Blir nok et Logitech-sett likevel da. Med mindre noen har gode ord om Altec eller andre da, seff

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •