Headset til 7-800 kr? For tog/buss/t-bane/laptop

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Headset til 7-800 kr? For tog/buss/t-bane/laptop

Har hatt Koss PortaPro i flere år, og synes lyden i disse er veldig god. Problemet er selvsagt byggkvaliteten, jeg har jo gått gjennom et par sett i løpet av årene.

Så derfor tenkte jeg kanskje å kjøpe et annet headsett denne gangen. Har innsett at for å få like god lyd som i PortaPro, og bedre kvalitet, så må jeg en del opp i pris.

Settet skal for det meste brukes på tog/t-bane og utendørs på vei til skole, og litt hjemme på laptopen. Liker størrelsen til PortaPro, men kan nok like godt gå for noen større.

Har sett på Phillips O'Neill Stretch - ser det får veldig gode anmeldelser, har god kvalitet og god lyd. Men dette koster 899 i den eneste butikken jeg finner det (Teknikmagasinet), så det er litt for dyrt kanskje. Men vil nok gå for det om det ikke kommer noen gode alternativer her!

Noen som vet om hvor dette settet selges billigere (i Norge), eller har bedre alternativer?

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koss Pro 4AA kanskje? Koss PRO4AAT knekker for et godt ord, men førstnevnte ser mer stødig ut. Var litt høyohmig eneste. Få deg en hodetelefonforsterker/DAC av den bærbare typen for å komplettere.

Sennheiser PC 350 kanskje mer mot PC og dyrere

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips O'Neill Stretch: 50 % høyere pris hertillands enn fra internasjonal selger, ja-ja. Hvis de er tilsvarende gode, så...

Bruker selv Audio Technica ATH-SJ5, <USD60 på eBay. Synes de er "gode nok" til flyttbar bruk, gode nok til stasjonær også - til prisen. Tradisjonelt, nokså tøft utseende, litt "trang" lyd sammenlignet med store og dyrere over-øret-modeller men helt OK til prisen. God byggekvalitet og sammenleggbar flatt og foldet. Mine to cent.

Headset til 7-800 kr? For tog/buss/t-bane/laptop-audio-technica-ath-sj5-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Det koss PRO4AA så litt for bling ut for min smak, men skal ta en titt på Audio Technica.

Har sett på import via. eBay eller lignende, men problemet er prosessen med å importere. Ta f.eks et ATH-SJ5 til 50 USD, legg på minst 10 USD i frakt, så tilsvarer dette ~340 NOK. Så kommer 25% moms på toppen av dette, og en hundrelapp til tollvesenet for å regne ut 60*5.65*1.25. Til sammen minst 525 kr. Ikke så dyrt, så jeg kommer nok til å ha det i bakhodet.

Men hvordan er ATH-SJ5 å ha på hodet over lengre tid? Kvalitet på konstruksjonen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Monster Turbine!! det er propper, men de sitter godr i øret og demper lyden godt utad.

Kjempe sett!!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av purity
    ... Men hvordan er ATH-SJ5 å ha på hodet over lengre tid? Kvalitet på konstruksjonen?
    Komforten er upåklagelig med minus for materialet på putene = kunstskinn som kan føles klamt. Konstruksjonen er meget god = hardplast som ikke virker cheap. Har tidligere dårlig erfaring med Y-splitt på ledningen men det får våge seg.

Ser ved sjekk på PayPal-kontoen at jeg betalte 49 USD med 11 USD i frakt (tils. kr 367) til en selger ved navn "jithk" (ikke lenger lagervare). Har aldri blitt krevd for statsavgift for handelen = aug. 2010.

Mange selgere "nedi der" nedskriver gladelig verdien på pakken til under 200 kr, evt. merker den som gave. Sjekk først selgerens feedback og send mail og foreslå dette. Bruk PayPal.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet et par andre alternativer nå, så nå har jeg følgende alternativer
    - Koss PortaPro
    - Philips O'Neill The Stretch
    - AKG K 530
    - AKG K81DJ
    - Audio Technica ATH-SJ5
    - Audio Technica ATH-M50

Sistnevnte er litt over min prisklasse egentlig, men har bestemt at jeg skal prøve å handle fra eBay, og be selger om å skrive verdi under 200kr. Så er jeg heldig kommer det på ca. 800 kr.

Alle headsettene over er ganske store (utenom PortaPro), og jeg har tenkt på om kanskje det litt mindre, et såkalt "on ear" headset passer bedre til når jeg er ute på farten. Noen som har anbefalinger her? Har sett på Sennheiser PX 200, Sennheiser HD218, AKG K450 og K518 blant annet, uten å bli spesielt klok.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K530 er litt for stort å drasse med seg overalt.
    Fungerer på buss og fly eneste =)

PortaPro kan ikke sies å være av no god kvalitet, og er av typen som lugger godt i håret :P

AKG 518DJ (limited ed) er bedre enn K81Dj.
    Og generelt et lekkert valg, som ikke tar den største plassen på hodet =)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt valg:
    Grado SR60

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    Enkelt valg:
    Grado SR60
    +1!!!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ljokerl på head-fi.org har vurdert (foreløpig) 69 h.tlf som passer portabel bruk. Her er en poengindeks. 10 er max. Begrunnelser for tallene i tråd på forumet.

Headset til 7-800 kr? For tog/buss/t-bane/laptop-610459ed_portableheadphoneschartljokerl-png

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, takk for den zeezar! Mye god informasjon der. Fant forumtråden hans etter litt leting også:

Shootout: 69 Portable Headphones Reviewed (Bowers&Wilkins P5 & Sony XB700 added 02/21) - Head-Fi.org Community

Ser at Grado SR60 scorer relativt høyt, men annonsen på Hifisentralen er tatt bort nå, så antar det er solgt

AKG K81DJ aka. K518DJ scorer ikke så veldig bra på comfort, men vurderer dette sterkt allikevell nå. Dette er såvidt jeg ser det headsettet til <$100, som er noenlunde lite av størrelse, som har fått best score. Noen som har prøvd dette? Skulle nesten funnet en butikk der jeg får prøve det...

Evt. AKG K450, som har litt lavere score, og litt annerledes lydbilde. Men ifølge testene tror jeg lydbildet til K518 passer meg litt bedre 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sett på enda flere headsett, og har blant annet følgende kandidater

- AKG K518DJ (anbefalt av ljokerlHead-Fi)
    - AKG K450 (5/6, Lyd & Bilde)
    - Jays c-Jays (5/6, Lyd &Bilde)
    - Yamaha RH-5MA
    - Beyerdynamic DT 235 (5.5/6, Headphone.com)
    - Sennheiser HD 238 (5.5/6, Headphone.com)
    - Sennheiser PX 200-II (5.5/6 Headphone.com)

Lista endrer seg stadig, så det blir vell bare til at jeg trekker tilfeldig ganske snart :P

Propper er forresten ikke aktuelt, da propper ikke liker ørene mine

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av purity
    AKG K81DJ aka. K518DJ scorer ikke så veldig bra på comfort, men vurderer dette sterkt allikevell nå. Dette er såvidt jeg ser det headsettet til <$100, som er noenlunde lite av størrelse, som har fått best score. Noen som har prøvd dette? Skulle nesten funnet en butikk der jeg får prøve det...

Evt. AKG K450, som har litt lavere score, og litt annerledes lydbilde. Men ifølge testene tror jeg lydbildet til K518 passer meg litt bedre 8)
    AKG (både K518 og K450) er utstilt og kan prøves i de aller fleste Spaceworld butikker. Det er en god del forskjell i størrelse på disse, 450 er mye mindre og mer kompakt enn 518, men 518 har mer bass og er mer behagelig å ha på over lengre tid etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Spaceworld Megastore i Oslo sentrum i går, og der hadde de litt forskjellige headsett jeg kunne prøve. AKG K 430, 450, 480 NC, Beyerdynamic DT770 og Bose On-Ear er de jeg kommer på i farten.

Synes egentlig K450 hadde bedre lyd enn 518, lyden i sistnevnte ble litt flat og tam i forhold. Lydkilden var en Creative Zen V, og jeg hørte på ganske varierte sanger når jeg testet, både med og uten equalizer. Synes også 518 var litt ubehagelige å ha på, de strammet ganske mye rundt hodet. Men ser at ljokerl skriver på Head-Fi.org at han utvidet sitt sett med noen bøker over natta, så det er jo evt. en mulighet.

Mulig jeg tar turen innom Hifiklubben i dag, satser isåfall på å få prøvd ut Sennheiser PX 100-II og PX 200-II. Det eneste settet jeg ikke tror jeg får prøvd før jeg tar en endelig avgjørelse er Beyerdynamic DT 235, kan ikke tenke meg noe sted hvor jeg får prøvd disse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •