Yamaha på tilbud hos Elkjøp på nett :-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Yamaha på tilbud hos Elkjøp på nett :-)

Eller hva sies om 8890.- for RX-V2067???? :-)

Gjett hva som kom i posten i dag?? :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!

Men den er nedsatt hele 100,- :wink:
    Lefdal og Elkjøp har solgt denne til 8990 den siste tiden.

NetOnNet selger denne også til 8890,-

Samt MPX selger den samme til 10 lapper, så noe kollosalt tilbud er det vel ikke? ;-)

Pioneer LX53 til 6995,- derimot, kan vel sies å være et godt helgetilbud :razz:

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Grattis!

Samt MPX selger den samme til 10 lapper, så noe kollosalt tilbud er det vel ikke? ;-)

Nå er det vel også sånn at prisene forandrer seg en god del, kjøpte 1067 for 3 uker siden. og hadde 2067 vært til 8890 da så hadde jeg jo kjøpt den. Men da kostet den en god del mer....husker ikke hvor mye....
    Men etter å ha hatt den i noen timer så var den vel verdt prisen i forhold til 1067 som også er helt utmeket....
    Veiledende på 2067 var/er vel 13995....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2067 har kosta 9000kr en stund nå! mens 3067 har liggi på rundt13000kr!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!

Soundgarden had en enda bedre tilbul for en uke siden: LX53 til omtrent 5900 kr

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Osamede
    Men det er jo pioner..:-))))

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på det? Det var midt i den perioden jeg så etter en ny receiver, og oppdaget aldri et slikt tilbud. Den er jo på tilbud der nå til 9995. Søker i bufferet til google, og jeg finner ingen dato der de har hatt lavere pris enn dagens til 9995,- Samt soundgarden er jo ikke akkurat kjent for å være billig, og tviler sterkt på de har kapasitet til å kjøre store innkjøp som elkjøp/lefdal konsernet har mulighet til, og dermed lave priser. Men skal ikke nekte for at de hadde det tilbudet, men finner ingen spor om at dette stemmer. Sikker på at det ikke var lx52?

Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Men det er jo pioner..:-))))
    Det kan jo så være. :-P Men nå har jeg saumfart det som er av tester (utland&innland) av Pioneer, Onkyo, Denon, Yamaha fra idag, til modellene for 2 år siden. Og i nesten samtlige tester, og spesielt årets (2010) modeller, påpekes det at receiverne er jamngode, ingen som skiller seg mye ut, det er små forskjeller.
    Så da handler det mest om smak og behag, funksjoner, design osv, og ikke minst hva som matcher høyttalerne en har.
    Så når min nye Yamaha ikke gjør som jeg vil, og har veldig upraktiske løsninger for min bruk, og andre små irritasjonsmomenter, så går den lett tilbake på angreretten :twisted: Og en ny Pioneer er på vei, så får jeg bare håpe den leverer på det lydmessige. For funskjonsmessig, innstillinger, og ikke minst design så er den jo overlegen

Samt jeg har fått et inntrykk av at Pioneer har et merkelig dårlig rykte her i Norge til fordel for Yamaha, kontra utenlandske forum og magasiner. Men det er jo en annen sak. :-p

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på det? Det var midt i den perioden jeg så etter en ny receiver, og oppdaget aldri et slikt tilbud. Den er jo på tilbud der nå til 9995. Søker i bufferet til google, og jeg finner ingen dato der de har hatt lavere pris enn dagens til 9995,- Samt soundgarden er jo ikke akkurat kjent for å være billig, og tviler sterkt på de har kapasitet til å kjøre store innkjøp som elkjøp/lefdal konsernet har mulighet til, og dermed lave priser. Men skal ikke nekte for at de hadde det tilbudet, men finner ingen spor om at dette stemmer. Sikker på at det ikke var lx52?

Det kan jo så være. :-P Men nå har jeg saumfart det som er av tester (utland&innland) av Pioneer, Onkyo, Denon, Yamaha fra idag, til modellene for 2 år siden. Og i nesten samtlige tester, og spesielt årets (2010) modeller, påpekes det at receiverne er jamngode, ingen som skiller seg mye ut, det er små forskjeller.
    Så da handler det mest om smak og behag, funksjoner, design osv, og ikke minst hva som matcher høyttalerne en har.
    Så når min nye Yamaha ikke gjør som jeg vil, og har veldig upraktiske løsninger for min bruk, og andre små irritasjonsmomenter, så går den lett tilbake på angreretten :twisted: Og en ny Pioneer er på vei, så får jeg bare håpe den leverer på det lydmessige. For funskjonsmessig, innstillinger, og ikke minst design så er den jo overlegen

Samt jeg har fått et inntrykk av at Pioneer har et merkelig dårlig rykte her i Norge til fordel for Yamaha, kontra utenlandske forum og magasiner. Men det er jo en annen sak. :-p
    Soundgarden ikke billig? Solgte lx83 for 15000,-. under januar salget, (Jeg trodde jeg kjøpte den billig til 20000,-.(helgesalg hos Dynabel) Sjekk Kef tilbudet deres... Jeg skal aldri handle noe før jeg har sjekket med Soundgarden. Har i det siste handlet Phillips Bdp9600 til 5000 og Tivoli Dab radio med sub&stereo høytaler til 3000.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lx83 til 15.000 er jo heller ikke noe supertilbud? flere nettbutikker selger denne til 15.000 nå (ikke tilbudspris), mens soundgarden ligger på 20.000...

Samt soundgarden ligger sort sett rundt veiledende priser, bortsett fra noen produkter de kjører kampanje på. Stort sett er de mye dyrere enn andre.

At de heller ikke praktiserer bytte/angrerett ved butikkene sine, gjør saken heller ikke noe bedre (har jeg selv fått smertelig erfare).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At de heller ikke praktiserer bytte/angrerett ved butikkene sine, gjør saken heller ikke noe bedre (har jeg selv fått smertelig erfare).
    Derfor er det lurt til å kjøpe fra deres websiden, slik at man har 14 dagers angrerett. :-)

Sikker på det? Det var midt i den perioden jeg så etter en ny receiver, og oppdaget aldri et slikt tilbud. Den er jo på tilbud der nå til 9995. Søker i bufferet til google, og jeg finner ingen dato der de har hatt lavere pris enn dagens til 9995,- Samt soundgarden er jo ikke akkurat kjent for å være billig, og tviler sterkt på de har kapasitet til å kjøre store innkjøp som elkjøp/lefdal konsernet har mulighet til, og dermed lave priser. Men skal ikke nekte for at de hadde det tilbudet, men finner ingen spor om at dette stemmer. Sikker på at det ikke var lx52?.....

....Samt jeg har fått et inntrykk av at Pioneer har et merkelig dårlig rykte her i Norge til fordel for Yamaha, kontra utenlandske forum og magasiner. Men det er jo en annen sak. :-p
    Ja sa feil - det var VSX-2020, som er identiske til LX-53 (bare Aluminum front og bluetooth skiller LX53).

On Pioneer's rykte, det som jeg vil er at jeg ver litt overrasket da jeg testet Yamaha 1067, Pioneer LX53 or LX83 i helgen. Nesten ingen forskjell i lyden, men Yamaha'n var litt bedre hvis jeg matte velge. Hvordan kan Pioneer forsvar prisforsjellen? Blir ikke lenge før Pioneer forsvinnner fra AV receiver markedet tror jeg...

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derfor er det lurt til å kjøpe fra deres websiden, slik at man har 14 dagers angrerett. :-)
    Er klar over det. Men nå i 2011 så praktiserer de aller fleste butikker bytte- og angrett, bortsett fra matvarebransjen.

Og ofte er det kjedelig å måtte vente på et produkt i flere dager når en skulle ha testet det idag, og helst igår :razz: Og hvis en ikke er fornøyd og vil bytte, så må en betale returfrakt, noe en slipper ved lokale butikker. Som de fleste nå skjønner så har jeg lite til over for soundgarden (trondheim), etter en dårlig opplevelse.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    On Pioneer's rykte, det som jeg vil er at jeg ver litt overrasket da jeg testet Yamaha 1067, Pioneer LX53 or LX83 i helgen. Nesten ingen forskjell i lyden, men Yamaha'n var litt bedre hvis jeg matte velge. Hvordan kan Pioneer forsvar prisforsjellen? Blir ikke lenge før Pioneer forsvinnner fra AV receiver markedet tror jeg...
    Hvilke høyttalere testet du de tre receiverne med?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja sa feil - det var VSX-2020, som er identiske til LX-53 (bare Aluminum front og bluetooth skiller LX53).

vsx-2020 har jo nå en fastpris på 6500 i div butikker (ikke tilbudspris), så det var heller ikke noe SUPER-tilbud å forsvare fra soundgarden sin side.

Når det angår at Pioneer er døende, så tror jeg nok du er på bærtur. Yamaha har en kunstig høy status her i Norge kontra utenlandske miljøer. Og dette kan jo tenkes er pga de to "store" magasinene vi har i Norge automatisk utroper Yamaha til vinner hver gang? Folk blir lett farget og blendet, eller lett påvirkelig, se bare på statusen SVS har her på avforum....

Ta f.eks "whathifi!" en stor og seriøs aktør, har i sin "best buy" oversikt i de ulike klassene:
    £300-£500: Onkyo TX-SR608
    £500-£1000: Onkyo TX-NR808
    £1000-£1500: Pioneer VSX-LX53
    £1500+: Pioneer SC-LX83

Yamaha er ikke på listen i noen prisklasser. Og dette resultatet går ofte igjen uansett hvor en ser.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vsx-2020 har jo nå en fastpris på 6500 i div butikker (ikke tilbudspris), så det var heller ikke noe SUPER-tilbud å forsvare fra soundgarden sin side..
    6500 fastpris Hvor?
    - Dustin har den til 6,989 ( PIONEER VSX-2020 HDMI BLACK RECEIVER - Fantastisk inngangs-/utgangsallsidighet og 2 HDMI-utganger - Produktinformasjon )
    Elkjøp ikke i det hele tatt. 5900 er en markedsledende pris, særig fra en liten AV spesialist butikkkjede.

Når det angår at Pioneer er døende, så tror jeg nok du er på bærtur. .
    Om Pioneer, B+ credit rating betyr at vi snakker om "junk bonds" her - dvs et firma som er sårbar:
    Investor Relations : PIONEER CORPORATION
    Bond credit rating - Wikipedia, the free encyclopedia

Pioneer var nesten konkurs i 2009 og måtte forlate TV markedet. Selv om om situajon er forbedret, blir Pioneer fortsatt en relativt liten selskap i bransjen - en som er sårbare for markedsendringer. Innen AV receiver markedet, deres eneste måten å overleve vil være å fortsette å redusere prispunktene - og produktkvalitet - samme som deres konkurrenter.

Og man har ikke begynte til å diskutere konkurransen de kommer å møte fra en rekke kinesiske-baserte konkurrenter som skal selge ren digitale forsterkere til priser langt under produter basert pa idags A/B amplificasjon og B&O's ICE-teknologi.

Yamaha har en kunstig høy status her i Norge kontra utenlandske miljøer. Og dette kan jo tenkes er pga de to "store" magasinene vi har i Norge automatisk utroper Yamaha til vinner hver gang? Folk blir lett farget og blendet, eller lett påvirkelig, se bare på statusen SVS har her på avforum.....

Ta f.eks "whathifi!" en stor og seriøs aktør, har i sin "best buy" oversikt i de ulike klassene:
    £300-£500: Onkyo TX-SR608
    £500-£1000: Onkyo TX-NR808
    £1000-£1500: Pioneer VSX-LX53
    £1500+: Pioneer SC-LX83
    Personlig er jeg ingen fanboy, og har ikke lyst til å delta i en "Yamaha vs Pioneer" discussion. De fleste av Pioneer sine AV-receivere lages på samme fabrikker i Shenzen som møntere Yamahas og de andres produkter, fra generiske componenter. De er ikke overaskende at man hører ikke mye forskjell i lydqvaliteten mellom disse producter.

Jeg vil også si et What HiFi er ikke mer "serios" enn noen annen consumer electronics magasinet. Alle er avhengige av annonsører og man kan ikke stole på dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6500 fastpris Hvor?
    Jeg vil også si et What HiFi er ikke mer "serios" enn noen annen consumer electronics magasinet. Alle er avhengige av annonsører og man kan ikke stole på dem.
    Dette har du helt rett i... Amen!

Når det gjelder dette med å sjekke om man har gjort et godt kjøp i etterkant, så er jo det noe jeg kjenner godt på meg selv. Og spesielt receivere kommer kjapt på tilbud, virker det som - litt slik som PC'er - det kommer stadig ny teknologi, og da går den gamle på lagersalg for "halv pris". Da er det greit å handle etter andre kriterier enn bare å måtte ha de nyeste duppedingsene til enhver tid - og heller bruke behovs-kriterier... derfor har jeg fortsatt en laptop fra 2004, som fortsatt gjør jobben jeg kjøpte den for

Stol på egne ører, gjør et valg, unngå å bli lurt på pris (dvs. sjekk litt rundt før du handler), betal med et smil og nyt produktet du har betalt for! Og drit i om du kunne spart en høvding eller to ved å vente et halvt år...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av latentfreak
    Dette har du helt rett i... Amen!

Når det gjelder dette med å sjekke om man har gjort et godt kjøp i etterkant, så er jo det noe jeg kjenner godt på meg selv. Og spesielt receivere kommer kjapt på tilbud, virker det som - litt slik som PC'er - det kommer stadig ny teknologi, og da går den gamle på lagersalg for "halv pris". Da er det greit å handle etter andre kriterier enn bare å måtte ha de nyeste duppedingsene til enhver tid - og heller bruke behovs-kriterier... derfor har jeg fortsatt en laptop fra 2004, som fortsatt gjør jobben jeg kjøpte den for

Stol på egne ører, gjør et valg, unngå å bli lurt på pris (dvs. sjekk litt rundt før du handler), betal med et smil og nyt produktet du har betalt for! Og drit i om du kunne spart en høvding eller to ved å vente et halvt år...
    Disse testene som gjøres er jo helt avhengig av hav de som tester liker....og som de ofte sier...forskjellene er marginale....

Har vært igjennom RX-V 667 og 1067 i løpet av 3 uker nå og endte opp med 2067....og DA begynte det å svinge....har hatt HK AVR 255 og 460 før....

Helt klart at 2067 er bygget med mye bedre komponenter enn de før i serien...
    og det er jo noe man vet...bedre spec på komponenter gir bedre lyd...ikke bare watt som teller......meget fornøyd med 2067 :-) Den har sjel :-)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Eller hva sies om 8890.- for RX-V2067???? :-)

Gjett hva som kom i posten i dag?? :-)
    Og i dag, torsdag170211 en uke etter, på Nett: 10.995.-

Mens 1067 har samme? pris som for en uke siden.....

Så det går opp og ned....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •