hva gjør dere ved salg av hifi utstyr? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    da ser det ut til at kjøper nr melder seg, og kommer i morgen med kontanter og henter annlegget, han er informert om at hvis han ikke henter til avtalt tid er det fritt frem for andre, så han skjønte det og tilbydde seg og overføre penger var også seriøs sa han noe jeg tror på, så i kveld er det mest sannsynlig siste kvelden med hk og jbl annlegget men er veldig spent på det jeg får på torsdag hehe noe som kanskje gjør hk n til baby og jbl an te miniputt, håper det salget ordner seg også er forøvrig fornøyd med svar og folket på forumet her

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var anlegget mitt solgt fikk kontanter, men det anlegget jeg skal kjøpe er såpass langt unna at jeg ikke kan dra dit, men di vil fortsatt ha pengene på forskudd, di sier at finn.no f.eks ikke er noen garanti for di, navn og addresse stemmer med tlf nr osv, skal man stole såpass på folk ?

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt og solgt mye, både på dette forumet og andre samt finn.no - aldri hatt noen form for negative opplevelser.
    Det største problemet jeg har hatt er at 2 ganger har folk bestilt varer av meg, overført penger men aldri greid å sende meg adressen sin.. Er ikke store summene, men har 2 'varer' for 300,- tilsammen jeg skulle ha sendt, men kjøper svarer ikke på mail. :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke hatt dårlige erfaringer jeg heller, men har aldri overført over 10 tusen til folk jeg ikke kjenner før....

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Har kjøpt og solgt mye, både på dette forumet og andre samt finn.no - aldri hatt noen form for negative opplevelser.
    Det største problemet jeg har hatt er at 2 ganger har folk bestilt varer av meg, overført penger men aldri greid å sende meg adressen sin.. Er ikke store summene, men har 2 'varer' for 300,- tilsammen jeg skulle ha sendt, men kjøper svarer ikke på mail. :razz:

Det der har skjedd meg også en del ganger, å så har jeg fått telefon fra vedkommende 2-3 uker senere som lurer på hvor i alle dager pakken blir av, å kjefter huden full på meg osv. Rart hvor tullete folk egentlig kan være :razz:
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder det å sende i oppkrav, så kan det ofte være greit at vedkommende betaler for frakten på forskudd. Det setter ett visst press på kjøper, og hvis vedkommende ombestemmer seg så vil du ikke tape frakten.
    Har opplevd at kjøper har ombestemt seg, og jeg tapte penger på frakten....

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Det der har skjedd meg også en del ganger, å så har jeg fått telefon fra vedkommende 2-3 uker senere som lurer på hvor i alle dager pakken blir av, å kjefter huden full på meg osv. Rart hvor tullete folk egentlig kan være :razz:
    Indeed!
    Ho ene skrulla greide faktisk å purre 2-3 ganger i salgsanonnsen min, hvor jeg høfflig informerte om at det var litt vanskelig å sende ho varene uten en adresse.. ikke noe svar, så ny purring 1-2 mnd senere. Erre mulig.

har ikke hatt dårlige erfaringer jeg heller, men har aldri overført over 10 tusen til folk jeg ikke kjenner før....
    Skal man handle dyre ting er det greit å hente det selv, har selv kjørt ganske langt for å hente utstyr. Har man ikke mulighet til det så er det litt mer risiko selvfølgelig. Da blir det en vurdering man må ta.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke Finn et slags betalingssystem da, hvor du betaler, men ikke til han. Han får penga først når du bekrefter å ha mottatt varen.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte et Sigma 10-20mm objektiv i postoppkrav til en som jeg snakket med på telefonen,han kom ikke og hentet det så det var over 200kr rett ut av vinduet.aaarrrgghh
    Kommer aldri til å sende i postoppkrav mer med mindre kjøper forskuddsbetaler for frakten/postoppkravsgebyret inn på kontoen min,når jeg har mottat de pengene da sender jeg det gjerne i postoppkrav til kjøperen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier alltid at den som kommer først med mest penger vinner. Har jeg en som sier han skal ha for en gitt pris, og det kommer en etterpå (men før varen er hentet, selvfølgelig) og sier han vil gi mer, så er det pengene som rår.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Indeed!
    Ho ene skrulla greide faktisk å purre 2-3 ganger i salgsanonnsen min, hvor jeg høfflig informerte om at det var litt vanskelig å sende ho varene uten en adresse.. ikke noe svar, så ny purring 1-2 mnd senere. Erre mulig.

Skal man handle dyre ting er det greit å hente det selv, har selv kjørt ganske langt for å hente utstyr. Har man ikke mulighet til det så er det litt mer risiko selvfølgelig. Da blir det en vurdering man må ta.
    jeg ringer alltid kjøper for å dobbelsjekke adresse før jeg sender avgårde om jeg har fått kontaktnr på mail. Har også skjedd att jeg ikke har fått kontonr av en selger, mens selger har sendt varen å deretter blitt utilgjengelig på telefonen i flere uker.

Jeg ser ikke noe dumt i å handle dyre ting om det er fra en kjent person her på forumet, eller på Hifisentralen. Da er man som regel sikker på att varen er i den standen som opgitt. Men, handler man fra totalt fremmede så vil jeg si att det er mye større rissiko..
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johno
    Da var anlegget mitt solgt fikk kontanter, men det anlegget jeg skal kjøpe er såpass langt unna at jeg ikke kan dra dit, men di vil fortsatt ha pengene på forskudd, di sier at finn.no f.eks ikke er noen garanti for di, navn og addresse stemmer med tlf nr osv, skal man stole såpass på folk ?
    Dette høres ikke bra ut. Er det et firma? Google firmanavnet.
    Eller legg det ut her.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn Betalingsgaranti

FINN.no - Mulighetenes marked

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det isåfall ikke er en god nokk garanti for di, så er det ingen jeg ville handlet hos. Uans om jeg selv foretrekker forskuddsbetaling. Men, om det er tungsolgt, å jeg ikke har noen andre valg enn å benytte Finn.no sin betalingsgaranti så gjør jeg jo seff det om kjøper overhode ikke skulle stole på meg.

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det isåfall ikke er en god nokk garanti for di, så er det ingen jeg ville handlet hos. Uans om jeg selv foretrekker forskuddsbetaling. Men, om det er tungsolgt, å jeg ikke har noen andre valg enn å benytte Finn.no sin betalingsgaranti så gjør jeg jo seff det om kjøper overhode ikke skulle stole på meg.

finn.no sin betalings garanti fungerer bra for kjøper, men ikke for selger, er du kjøper og hestkuk, kan du faktisk stoppe overføringen så skjønner di, samt at annlegget jeg skal ha veier over 200 kg så skjønner jeg at di ikke vil sende det hit og pakke det for meg, for at jeg ska være idiot og prute og styre etter på, evt si at jeg ikke skal ha det, men har tilbydd meg halve beløpet på konto og halve etter på, men di ville ha alt på en gang. plassen di bor på er jo knapt på kartet og tar en dag og kjøre dit hehe... men addresse osv stemmer med tlf nr og navn.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finn.no sin betalings garanti fungerer bra for kjøper, men ikke for selger, er du kjøper og hestkuk, kan du faktisk stoppe overføringen så skjønner di, samt at annlegget jeg skal ha veier over 200 kg så skjønner jeg at di ikke vil sende det hit og pakke det for meg, for at jeg ska være idiot og prute og styre etter på, evt si at jeg ikke skal ha det, men har tilbydd meg halve beløpet på konto og halve etter på, men di ville ha alt på en gang. plassen di bor på er jo knapt på kartet og tar en dag og kjøre dit hehe... men addresse osv stemmer med tlf nr og navn.
    Skjønner problemet. Men til syvende å sist så er det jo du selv som avgjør dette :P

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner problemet. Men til syvende å sist så er det jo du selv som avgjør dette :P
    fullstendig klar over det ja, nå fikk jeg melding om at det var førstemann til mølla, og da sa jeg at hvordan skal jeg kunne stole på dere om vi hadde en avtale som dere endrer på underveis ? da kan man jo i hværtfall ikke føre over penger.... må vel kjøre 14 timer i morgen da.....

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fullstendig klar over det ja, nå fikk jeg melding om at det var førstemann til mølla, og da sa jeg at hvordan skal jeg kunne stole på dere om vi hadde en avtale som dere endrer på underveis ? da kan man jo i hværtfall ikke føre over penger.... må vel kjøre 14 timer i morgen da.....

Når du har ført over pengene så er det DU som har vert første mann til mølla og ingen andre. Så om di skal endre på dette da plutselig så er det jo noe veldig galt. Om det er 14 timer hver vei så er det ganske langt, men om det er 7 timer hver vei så hadde jeg glatt hevet meg i bilen om jeg på liv å død skulle hatt det Men for min del så virker det som ett press når du plutselig skulle få en tekstmelding der det stod "det er første mann til mølla" sånn helt uten videre ^^

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sånn circa, hva slags avstand er dette da, til og fra?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg skulle handlet noe dyrt i en annen by, ville jeg tenkt meg godt om før jeg overførte.

Jeg vet om en notorisk svindler som har herjet mye på finn. Han har lurt folk landet rundt, med sitt ekte navn. Han holdt på rimelig lenge, før han til slutt fikk en mild fengselsstraff.

Han svindlet alt mulig rart, fra stereo til biler, utstyr, m.m.
    Fikk holde på utrolig lenge på finn, med samme navn egentlig.

Når det er sagt, vet du aldri hva som skjer om du overfører.
    Feks han svindleren jeg snakker om, solgte en bil usett og krevde forskuddsbetaling.

Bilen ble aldri levert på kaien for avsendelse, men svindleren hevdet han hadde levert den. Kjøperen hadde lånt pengene av banken og fikk ikke noe erstatning (selv om han hadde skaffet forsikring på bilen).

Til slutt fant man ut at han hadde hugget bilen, som han hadde "solgt" til flere personer. (var vel snakk om ca 70.000kr den ble solgt for, flere ganger).
    Han gjorde også litt andre variasjoner, som å tilby seg å bytte en bil mot stereoanlegg. Bilen ble aldri sendt, men han mottok stereoanlegget.

Folk som holder på slik, eier ingen etikk eller moral. De driter i om du vet hva de heter. De bor neppe der de har registrert adresse (det er gjerne hos foreldre, selv om de bor et annet sted).

Å gå på foreldrene fungerer heller ei, ungen er jo tross alt voksen.. og som regel er man jo et produkt av miljø.....

Nå mener jeg ikke å si at alle er svindlere, men se om du har noen venner eller bekjente som holder til i nærheten av der stereoanlegget er.
    Om ikke bare for å bekrefte at du virkelig får varene, men for å bekrefte at ting er i den standen som selger påstår.

Noen sier ting som 99% strøken, om ting som er helt herpet.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •