Vurderer å selge H/K AVR635 - hva er den verdt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer å selge H/K AVR635 - hva er den verdt?

Har kommet frem til at jeg muligens vil måtte oppgradere litt på utstyrslista etterhvert.
    Har en H/K AVR635, men hva kan en regne med å få for den idag? Er jo en rimelig kraftig reciever for dem som ikke har behov for HDMI...

Innspill......

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2000kr kanskje. Slik er det med reciver markedet, men max 2000kr ville jeg tro!

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil nok ikke få særlig mye for den. Utdatert teknologi og like over middels med kraft.

Hvor mye den rette personen er villig til å betale er vanskelig å si. Du kan jo legge den ut på torget med forspørsel om "beste tilbud" og se hva slags tilbakemeldinger du får. Jeg vil tippe en del tilbud vil rulle inn på 2000kr, kanskje 2500kr om du er heldig, i tilleg til et par skambud på både 700 og 1200 etc. grunnet aldrende teknologi og hele poenget på receiver er jo at den skal ha alt. Vet en langt kraftigere variant fra H/K som også er aldrende som ligger på torget til 3000kr.

Er nå bare å se litt rundt på torget, Beste tilbud med kanskje en indikasjon på det minste du kunne vurdere å selge den for kan jo være en grei løsning.

Slike ting er ofte enklere å selge til venner og bekjente om du skulle kjenne noen, eller noen som kjenner noen som ønsker nye nytt, men ikke er så hypp på at det skal være nyest og best.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Var vel omtrent det jeg kunne sett for meg i pris ja...

Ett annet spm. er om hvilken receiver som vil passe godt til mine Dynavoice M-65? Har mest lyst til å prøve Yamaha eller Onkyo, men er usikker på om hva som matcher best.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Du vil nok ikke få særlig mye for den. Utdatert teknologi og like over middels med kraft.
    Helt enig i både pris og utdatert teknologi, men like over middels med kraft???

Da har du ikke testet denne:-D

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Helt enig i både pris og utdatert teknologi, men like over middels med kraft???

Da har du ikke testet denne:-D

Jo, det har jeg. Middels er som regel middels og denne er forsåvidt nettop det.

Husk at jeg snakker nå om receivere som helhet fra den billigste til den dyreste.

Den var over middles kraftig ihht receivere når denne var ny, den var vel så vidt jeg kan huske H/K nest høyeste modell, men så hadde H/K også fjernet det som tidligere var sin høyeste modell. H/K gikk høyre før dens tid.

Dårlig er den ikke, det er ikke det jeg mener med middels. Hvis vi antar at noen kjøper denne for 2000kr får de veldig mye lyd for pengene, men med sin utdaterte teknologi, vil nok ikke de fleste betale noe særlig mer for den.

Du tenker kanskje jeg mente at en middels receiver er ala 2-serien til H/K som 6-serien til Onkyo, men dette er jo av de absolutt aller rimeligste og ikke i midten av receivere.

Veil. nypris var jo også 12.000, så like over midten av treet i pris og, hvis vi sier at midten er 8-10.000 (typisk release-pris for 4-serien til H/K og 8-serien til Onkyo). Receivere begynner vel fra ca 1800 og fortsetter til ca 20-25.000 av de vanlige merkene, ikke de eksotiske, og kraften øker ihht hva man ønsker å betale

I ettertid har de nye modellene fått oppgradert sine strømforsyninger og forsåvidt også kondensatorbanker i noen tilfeller og mht til kraft alene er denne helt på høyde med en middels recevier i dag altså H/K sin egen 455 om de har følgt bølgen de fleste andre har. Har fallt av lasset på H/K i nyere tid

Jeg stod ovenfor det samme da jeg skulle selge min gamle H/K fra samme ca periode (avr330), skambud (som det var i mine øyner) holdt ikke for meg. For selv om den rent teknologisk var en dinosaur, var jo lyden for god til å selges for 1200kr som var det høyeste budet jeg fikk på den og det var noen år siden når HDMI var nokså nytt. Å selge til en bekjent er ofte det greieste i et slikt tilfelle. De får jo mye lyd for pengene, men ikke teknologi. Samtidig som dette ikke er like viktig for alle.

Kanskje har trådstarter mer hell med å selge på finn.no enn her fordi her er nok de fleste litt som tråler her e nok mer bevisst enn den gjengse på finn.

Sitat Opprinnelig postet av VegsaN
    Takker for svar. Var vel omtrent det jeg kunne sett for meg i pris ja...

Ett annet spm. er om hvilken receiver som vil passe godt til mine Dynavoice M-65? Har mest lyst til å prøve Yamaha eller Onkyo, men er usikker på om hva som matcher best.
    Onkyo og Yamaha er vel nokså like, ingen av dem har noen særlig egenlyd, men er ganske nøytrale. Jeg ville selvsagt anbefalt Onkyo. Jeg har jo valgt Onkyo selv fordi jeg mener de gir mer lyd og teknologi for kronene enn de andre og jeg regner med de med yamaha vil si det samme om sine valg. Nå er det litt mer priskrig på Onkyo mellom Soundgarden og Elkjøp og grå-importørene som fører gode priser med seg, virker ikke som det er like mye av dette rundt Yamaha.

Får du kansje låne med deg fra butikk?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •