Hifiklubben og Soundgarden, amatørmessig kundeservice?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hifiklubben og Soundgarden, amatørmessig kundeservice?

Nå har jeg vært på både soundgarden og hifiklubben, da jeg er på utkikk etter en dac.

Har aldri hørt en dac i praksis, men jeg ser her at det for mye skryt og har en oppløftende effekt på lyden fra pc.

Hos begge parter får jeg bare høre at det funker og ingen vil gi meg en demo

Er det slik andre føler det opptrer? Andre voksne mennesker der fikk prøve utstyr og selgerne gikk i hælene på de andre, men jeg fikk bare beskjed at det funker. Gjelder hos begge parter, særlig hifiklubben.

Har dac liten funksjon siden jeg bare får beksjed at der er bra, eller siden jeg er 21 år så blir jeg tatt lite seriøst? Har pengene i lomma og er villig til å betale, men har lite lyst.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare spørre om å få låne med deg hjem? Det går stort sett greit..

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Nå har jeg vært på både soundgarden og hifiklubben, da jeg er på utkikk etter en dac.

Har aldri hørt en dac i praksis, men jeg ser her at det for mye skryt og har en oppløftende effekt på lyden fra pc.

Hos begge parter får jeg bare høre at det funker og ingen vil gi meg en demo

Er det slik andre føler det opptrer? Andre voksne mennesker der fikk prøve utstyr og selgerne gikk i hælene på de andre, men jeg fikk bare beskjed at det funker. Gjelder hos begge parter, særlig hifiklubben.

Har dac liten funksjon siden jeg bare får beksjed at der er bra, eller siden jeg er 21 år så blir jeg tatt lite seriøst? Har pengene i lomma og er villig til å betale, men har lite lyst.

En DAC har du nok hør effekten av, bare ikke nødvendigvis en ekstern en. Receiveren din har nok en ganske god innebygd en. Dersom du har PC koblet digitalt til receiver er det receivers DAC som gir deg lyden du hører.

Disse butikkene har mulighet for både demo og hjemlån (som regel) så ikke kjøp uten å få prøvelytte. Det kan fort bli en del penger til liten nytte. Hjemlån er nok det beste for da for du teste i ditt eget anlegg som du kjenner godt.

En ekstern DAC vil neppe utgjøre alfa omega, men er mer til å finpusse på ting når resten av anleggets komponenter passer ganske optimalt sammen.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke de samme erfaringene, særlig Hifiklubben har alltid vært "demovillige". Selv når jeg var i tenårene og ikke hadde ei krone i lomma så var det ikke noe problem å få høre på det største og dyreste de hadde inne. Likevel er det jo generelt slik, at selgere har et øye for kundenes kjøpekraft og vilje, så mange vil vel velge å overse en kunde som ikke ser ut som om han har tenkt å bruke penger.

En historie fra Haugesund: En ubarbert mann i slittne jeans og med en lurvete frisyre kom inn i en bilforretning og pekte på en bil og sa til en selger, -Jeg skal ha 17 slike!
    -Nei det tviler jeg nok på, sa selgeren. Noen dager senere ryktes det fra nabobyens forhandler av samme merke at det hadde vært en slubbert innom og kjøpt 17 biler, og betalt på stedet... Slubberten var regionens rikeste mann, men det så ikke slik ut.

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet

En historie fra Haugesund: En ubarbert mann i slittne jeans og med en lurvete frisyre kom inn i en bilforretning og pekte på en bil og sa til en selger, -Jeg skal ha 17 slike!
    -Nei det tviler jeg nok på, sa selgeren. Noen dager senere ryktes det fra nabobyens forhandler av samme merke at det hadde vært en slubbert innom og kjøpt 17 biler, og betalt på stedet... Slubberten var regionens rikeste mann, men det så ikke slik ut.
    Første gang jeg har hørt den vandrehistoria der med hele 17 biler, vanligvis holder folk seg på 5-6 :P

Men har ikke samme oppfatning som TS; har aldri hatt noe problem med å få demo/hjemlån av utstyr hverken hos Soundgarden eller HFK.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Første gang jeg har hørt den vandrehistoria der med hele 17 biler, vanligvis holder folk seg på 5-6
    Kanskje det har en sammenheng med at jeg jobba i firmaet til denne styrtrike slavedriveren og historien hadde ikke vandret så veldig langt da kan du si 8)

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Ta nå bare å huk tak i en av selgerne og spør om du kan få teste en dac på hjemlån. Pleier ikke å være noe problem.
    De tar sikkert et depositum hvis du ikke er et "kjent ansikt", noe som er forstålig. Det ordner seg alltid !
    Er ikke så lenge siden det gikk rykter om en som hadde hatt en Hegel forsterker på hjemlån og leverte tilbake en defekt en, de mente han hadde byttet forsterket, helt utrolig hvis det er tilfelle!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Ta nå bare å huk tak i en av selgerne og spør om du kan få teste en dac på hjemlån. Pleier ikke å være noe problem.
    De tar sikkert et depositum hvis du ikke er et "kjent ansikt", noe som er forstålig. Det ordner seg alltid !
    Er ikke så lenge siden det gikk rykter om en som hadde hatt en Hegel forsterker på hjemlån og leverte tilbake en defekt en, de mente han hadde byttet forsterket, helt utrolig hvis det er tilfelle!

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte du om å få en demo?

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    Spurte du om å få en demo?
    Ja.

Spurte om jeg kunne få en demo og høre på effekten med og uten dac. Soundgarden hadde bare en til 10 tusen koblet til og fikk høre en halv sang. hos hifiklubben var jeg intressert i dacmagic, men jeg kunne ikke høre og utstyret dems var så "bra" at jeg ville ikke høre noe uansett.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.

Spurte om jeg kunne få en demo og høre på effekten med og uten dac. Soundgarden hadde bare en til 10 tusen koblet til og fikk høre en halv sang. hos hifiklubben var jeg intressert i dacmagic, men jeg kunne ikke høre og utstyret dems var så "bra" at jeg ville ikke høre noe uansett.
    Hei

Du må ha vært utrolig uheldig med selgerne du har treffet på nevnte steder.
    Det du kan gjøre, hvis du har pengene vell og merke, er rett og slett å "kjøpe" dem fra nettbutikkene deres. Da har du angrerett og god tid til å teste om dette er noe for deg. Selv mener jeg at dac'ene i de nyeste receiverne gjør en såpass god jobb at å bruke lapper på eksterne dac'er for meg blir helt meningsløst.

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må desverre være litt enig med deg..

Er 25 år.. Tilbringer en del tid i Tronodheim.. Var innom Hifiklubben der etter trening en dag.. I normale klær (hadde selvfølgelig dusjet og slikt for de som lurte )

Prøvde å få hjelp av 2 selgere til å fortelle meg om de hadde noen forsterkere til mine høyttalere.. De var ikke det miste interessert og latet som de var opptatt med å koble opp høyttalere og slikt.. Jeg var eneste kunde i butikken og surret rundt å kikket i en halvtime før en av dem ble nyskjerrige å spurte hva slags forsterker jeg var på utkikk etter...

Da jeg svarte at jeg var på jakt etter forsterker til mine høyttalerer til 100 laken.. Og at buskjettet mitt var opp til 50 laken... Da begynte dollartegnene å rulle i øynene hans.. Og alt ble plutselig interessant.... Det var ca da at jeg bestemte meg for å aldri handle noe der....

Finnes nok av hyggelige hifi sjapper jeg kan bruke pengene mine i.....
    8)

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av armaniak
    Er 25 år.. Tilbringer en del tid i Tronodheim.. Var innom Hifiklubben der etter trening en dag.. I normale klær (hadde selvfølgelig dusjet og slikt for de som lurte )

Prøvde å få hjelp av 2 selgere til å fortelle meg om de hadde noen forsterkere til mine høyttalere.. De var ikke det miste interessert og latet som de var opptatt med å koble opp høyttalere og slikt.. Jeg var eneste kunde i butikken og surret rundt å kikket i en halvtime før en av dem ble nyskjerrige å spurte hva slags forsterker jeg var på utkikk etter...

Da jeg svarte at jeg var på jakt etter forsterker til mine høyttalerer til 100 laken.. Og at buskjettet mitt var opp til 50 laken... Da begynte dollartegnene å rulle i øynene hans.. Og alt ble plutselig interessant.... Det var ca da at jeg bestemte meg for å aldri handle noe der....

Finnes nok av hyggelige hifi sjapper jeg kan bruke pengene mine i.....
    8)
    Interesant at du sier trondheim, for det er nettopp der jeg har vært. Stilte meg i kassen der to stk snakket sammen. Sto der i 1 minutt og de reagerte ikke at jeg var der.

Gikk ut av butikken og var bare irritert fordi jeg hadde gått en halvtime for å komme meg dit.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde sendt en mail til butikksjefen jeg. Og lagt igjen kontaktinfo. Er noen i de store kjedene som bare er på jobb og ikke bryr seg mye om hva de gjør.

Tror ikke dette er representativt i det store bildet for de to kjedene.

Geir Arne

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interesant at du sier trondheim, for det er nettopp der jeg har vært. Stilte meg i kassen der to stk snakket sammen. Sto der i 1 minutt og de reagerte ikke at jeg var der.

Gikk ut av butikken og var bare irritert fordi jeg hadde gått en halvtime for å komme meg dit.

Trondheim er butikken jeg bruker, og som sagt har jeg bare positive ting å si.. Dere må ha vært svært uheldig med selgerne, send Bent (eller Bernt, husker ikke hva han heter) en mail, han er butikksjef og vil garantert sette pris på å få tilbakemelding.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det har en sammenheng med at jeg jobba i firmaet til denne styrtrike slavedriveren og historien hadde ikke vandret så veldig langt da kan du si 8)
    Dette er jo bare tøys:-)
    Ingen bilforhandler i Haugesund dette har skjedd i.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.

Demo med og uten DAC blir nok litt pussig. Alle digitale signaler må gjennom en DAC før de blir musikk. Det du kan sammenligne er en ekstern DAC i forhold til en intern DAC i receiver. Kvaliteten på interne DACer er svært varierende, så da må du i så fall teste opp mot din egen. Dessuten er min erfaring at resten av anlegget også har en god del å si for om du i det heletatt hører forskjell. Derfor er det eneste fornuftige å låne med seg hjem og teste opp mot det du har fra før.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oksågikkikkedet
    Dette er jo bare tøys:-)
    Ingen bilforhandler i Haugesund dette har skjedd i.
    Mye rart som har skjedd der, kunne sikkert skrevet en hel bok bare om mine egne hårreisende erfaringer med dette delvis mafiastyrte forhandlernettverket, og de historiene jeg har hørt fra andre kunne blitt samlet i noen gode oppfølgere.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hønsa som ble til en fjær?

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    send Bent (eller Bernt, husker ikke hva han heter) en mail, han er butikksjef og vil garantert sette pris på å få tilbakemelding.
    Han heter Bernt. Hva med å ringe på forhånd og avtale demo? De reklamerer jo også med at det er mulig å avtale demoer utenom ordinær åpningstid, hvis det passer bedre for kunden.

Eneste er at de kan være litt trege med å ta telefonen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •