TonArt nedlagt i dag. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 50
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Jeg tror du har mye rett i dette. Jeg tror generelt at rimelig utstyr og gjerne kinaprodusert er kommet så tett på "hi-end" produkter i lydkvalitet at de fleste "hører" ikke poenget å med kjøpe dyre anlegg og dermed blir volumet for lavt.
    Jeg tror generelt at mange produsenter vil måtte slå seg sammen for å overleve slik vi ser i bilbransjen (det skjer jo allerede), samt at de må også forhandle rimelig utstyr for å holde omsetningen i gang. Det er jo en hvis trend på gang med at f.eks Elkjøp har begynt med Marantz, Kef, Abrahamsen osv. Kanskje er dette et nødvendig onde hvis Hi-Fi skal overleve.
    Ja, surround kan man finne overalt men det er glissent mellom lyttemuligheter på god hifi her til lands. Alltid trist når en frittstående butikk må stenge dørene uansett om man har varierende erfaring med de som jobber der
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Nok et eksempel på hvor tøffe tider det er for bransjen. Slik går det når seriøse butikker stiller med gode demoer og folk går så hjem og kjøper billig på nett fra en "garasje" sjappe...
    Tja, har jo selv fått pris på demohøyttalere der, som de for øvrig hadde planer om å selge før jeg var innom for å høre på de. Men når man kan gå ut av butikken å ringe f.eks. Stereofil og få de samme høyttalerne splitter nye ferdig hjemsendt billigere, så har de bomma litt.

I tillegg så vet ikke folk i Trondheim hva Tonart er. De har ikke hørt om det, noen har sett skiltet på butikken, men ikke fått med seg at de selger hifiutstyr. Da drar de heller ikke dit for å handle høyttalere.

Man kan også utsette mye på servicen som ble ytet i butikken, som også flere andre her nevner. Men lønnskostnadene til Tonart kan man jo begynne å lure på om mye ble gjort som dugnad også.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    I tillegg så vet ikke folk i Trondheim hva Tonart er. De har ikke hørt om det, noen har sett skiltet på butikken, men ikke fått med seg at de selger hifiutstyr. Da drar de heller ikke dit for å handle høyttalere.

Man kan også utsette mye på servicen som ble ytet i butikken, som også flere andre her nevner. Men lønnskostnadene til Tonart kan man jo begynne å lure på om mye ble gjort som dugnad også.
    Jeg tror Hifiklubben står ekstremt sterkt i Trondheim, og sikkert noe sånt som annenhver husstand i byen har et NAD/Dali-anlegg i huset. Den gamle butikken deres, i nabobygget til Tonart hadde vel nærmest kultstsatus i hele Trøndelag, folk kjørte 20 mil for å komme dit. Synd ikke Tonart klarte å kapre denne kundemassen.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Jeg tror Hifiklubben står ekstremt sterkt i Trondheim, og sikkert noe sånt som annenhver husstand i byen har et NAD/Dali-anlegg i huset. Den gamle butikken deres, i nabobygget til Tonart hadde vel nærmest kultstsatus i hele Trøndelag, folk kjørte 20 mil for å komme dit. Synd ikke Tonart klarte å kapre denne kundemassen.
    dårlig markedsføring?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    dårlig markedsføring?
    Trolig, jeg kjenner de kun fra 2.ledds bekjentskaper, samt lest en test i et blad en gang. Men jeg fikk et inntrykk av at det var ei ren "highend"sjappe, og det tror jeg blir litt for snevert. De burde nok ha prøvd og solgt en del billigere ting på elektronikksiden, på høyttalersiden var vel spekteret noe bredere. Geografisk lå de vel ikke dumt til, bare et steinkast fra soundgarden.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Trist! Da fins det vel knapt andre butikker enn HiFi-klubben, Soundgarden og de store elektromarkedene nord for Dovre...
    Vel det er vel noen! Kan jo nevne i farta:

Acoustic Tuning

Audioroyal

Kpaudio

Vendur.no

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet en del hos TonArt oppgjennom tida, dog det er noen år siden nå. Siste 2-3 åra har nærmest snudd i døra grunnet flere ting, deriblant rot. Men det jeg likte meget godt var at de virkelig ville at du skulle ta med produktet hjem så du fikk teste det i egen stue.

Hadde tenkt meg på TonArt i morgen for å kjøpe meg Kimber RCA og puter til DT770ene mine, men nå må jeg tråle andre sjapper eller brukten etter billig kabling

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av limvingen
    Vel det er vel noen! Kan jo nevne i farta:

Acoustic Tuning

Audioroyal

Kpaudio

Vendur.no
    Også var det markedsføringen da. Vet ikke hvor noen av disse holder til jeg personlig.

Tonart fikk jeg kjennskap til via avforum for rundt 4 år siden.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    dårlig markedsføring?
    Ja det var sikkert en av grunnene til at det ikke gikk bra for Tonart.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ville du at Tonart skulle kapre Hi-Fi Klubbens kundemasse?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Hvorfor ville du at Tonart skulle kapre Hi-Fi Klubbens kundemasse?
    Formulerte meg litt feil der. Jeg er faktisk veldig glad i Hifiklubben og produktene deres, men mener jo at det burde være plass til flere aktører, slik at flere merker kunne blitt representert lokalt. Har bare en følelse av at Hifiklubben er litt vel dominerende i Trøndelag, Hadde vært litt artig og sett salgstall for dem og Soundgarden.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis butikken til stadighet var rotete og servicen ikke helt på topp så er det ikke så rart at det måtte si stopp til slutt.

Personlig hater jeg å komme inn i en rotete hi-fi butikk med flere halvoppsatte demo-anlegg hvor personalet virker opptatt med andre ting.

Ryddige lokaler, oppegående ansatte og strøkne demooppsett klare til å gi fra seg godlyd (behøver ikke nødvendigvis å være dyrt) er det jeg ønsker.

Når jeg hører ting som at "oppsettet er bare slengt på plass og mangler forforsterker" hvor det klart fremgår at han ikke ønsker at jeg skal høre oppsettet i den tilstanden det er, så mister jeg fort interessen. Dessverre er det nesten alltid slik om dagen.

Om det er slik at det er enkeltansatte som rett og slett ikke gidder å sørge for at butikken viser seg fra sin beste side, eller om det er rene businesstekniske årsaker til at det faktisk blir slik er for meg uvisst. Det hadde jo vært artig å høre fra noen som jobber i bransjen. Erfaringsmessig synes jeg i hvertfall hi-fi klubben er flinkere enn flere av de andre til å ha et ryddig lokale og demooppsett klare, om enn i en uinteressant kvalitetsklasse for min del.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd når det går slik med sånne "go'sjapper". :-( Men jeg syntes også det er viktig, når en sjappe stort sett bare selger High-End varer, at det faktisk er skikkelige lytterom der, som dem faktisk har prøvd å fått til, men desverre er det heller ikke et flust av dette rundt omkring heller.. Og nå er det nesten ikke å få lånt med seg noe utstyr hjem for test lenger.. :-(

Er mange fine butikker i dag, og hifiklubben er selvfølgelig en av dem, men servicen er det stor forskjell på :shock: Var ikke så kjempe lenge siden jeg var på hifiklubben på Lillehammer, og det var 2 stk der, men alle var mer opptatte av å sitte i tlf å skravle istedet for å hjelpe meg som tydelig ga signaler om litt hjelp, men etter 35 min ga jeg opp og dro hjem. Det blir for tynt syntes jeg. :-)

Sorry OT, men det kom jo fram litt opp ang service, så greide ikke å holde munn ;-)

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det snakkes om service osv kan man kanskje trekke inn lønnsutgiftene til tonart igjen. De gangene jeg har vært der har det kun vært en i butikken, og når lytterommene er i kjelleren blir det vanskelig å holde oversikt i selve butikklokalet ovenpå. Kanskje ikke helt heldig...
    Samtidig var det en del rot der ja. Høyttalere og komponenter stod i gangen og "henslengt" i lokalet. Svært lite virket satt opp til demo. Samtidig ble jeg litt overrasket over lydkilden deres. Hvis de satset på å være en hi-end sjappe, så skulle de nok ikke ha hatt brente demo-plater. Får ikke det helt store inntrykket når du må høre på en brent cd, og unnskyldningen deres er at de ofte stjeles.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos rot, for de som har vært innom Hifihuset bærum.... oioioi

Riktignok får du demo der da, og det er en saftig godtebutikk for folk som er ute etter brukt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Får ikke det helt store inntrykket når du må høre på en brent cd
    Verdens dårligeste argument.

En original CD trykkes, og er absolutt ikke alltid sentrert.

På en brent CD er heller ikke skriveflaten helt sentrert nødvendigvis, men innholdet blir sentrert likevel.

Når det også blant annet var MINE cder dere Stakk av med så...........

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Riktignok får du demo der da, og det er en saftig godtebutikk for folk som er ute etter brukt.
    Hifihuset er rotete ja.. Men der er det knall god service! Andrè er en skikkelig koselig kar! :-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Hvis de satset på å være en hi-end sjappe, så skulle de nok ikke ha hatt brente demo-plater. Får ikke det helt store inntrykket når du må høre på en brent cd, og unnskyldningen deres er at de ofte stjeles.
    Å tro at brente CD-er er dårligere enn originale er ofte en misforståelse, som også Timc er inne på.

Det er festelig å tenke på, når jeg i mange år har tråkket rundt på lydmesser både i innland og utland, hvor de særeste (særlig de som fester sin lit til eksotiske kabler, skinnrotter, shakti og kabelisolatorer) nekter å spille "hjemmebrent" mens andre vet at rippede, korrigerte og deretter brente CD-er faktisk kan være bedre enn originalene.

Særlig en opplevelse var ekstra morsom. Før jeg kjøpte ADAM selv var jeg innom deres lytterom på High-End München hvor de spilte på toppmodellen OSS med tilhørende toppmodeller fra Krell som kilde og pre. Der gikk det masse dresskledde folk, og rommet var nærmest fullt, med sikkert 30 sitteplasser. Jeg tok opp en CD og spurte om de spilte medbrakt. "Selvfølgelig, det er jo derfor vi er her", sa han som styrte demoen før han puttet skiva i spilleren. Rett før han trykket på play kikket han på meg og spurte; "jeg regner med det ikke er mp3?"
    Dette var et anlegg til over 200.000 €. Hvis noen burde hatt nesa i sky så var det vel disse folka her.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe,hva tror du skjer den dagen noe galt skjer med et produkt derfra som skal inn til reperasjon ? At det blir pakket pent ned og sendt til reperasjon av Andre` ? Det produktet ser du neppe igjen.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Hehe,hva tror du skjer den dagen noe galt skjer med et produkt derfra som skal inn til reperasjon ? At det blir pakket pent ned og sendt til reperasjon av Andre` ? Det produktet ser du neppe igjen.
    :?:
    Dette bør utdypes, siden det kan tolkes som en alvorlig anklage.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •