bytte ut høytalere til ca. 10-12K

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bytte ut høytalere til ca. 10-12K

Jeg har i dag dali blue 5.0 oppsett. Dali blue 8008 front, c1000 og 2002 bak. Disse er i cherry og det passer dårlig inn i stua. Jeg synes det er ganske grei lyd i oppsettet jeg har i dag, kanskje litt "veik" senter men ellers fornøyd med lyden.
    Jeg skal ha stativhøytalere i fronten, f.eks. B&W 685, Klipsch RB61/81 eller Dali IKON 2. Jeg ønsker å bruke mer på frontene enn på resten(mtp lytte musikk i stereo). når høytalerne blir mindre må jeg nok ha en sub. Har også tenkt litt på å utvide til 7.1.

Jeg ønsker innspill på høytalere som passer godt sammen innenfor budsjettet på 12K.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forsterkeren er en Pioneer VSX-2020-K

glemte å skrive hvilken forsterker jeg har.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns jo Klipsch er morsome høytalere selvom de ikke er best til alt, tror du hadde hatt mye morro med det, nå etter at Mk2 av klipsch reference kom er det mange gode tilbud på utgående modeller uten at det gjør mk1 noe dårligere.
    Uansett hvordan jeg ser på det derimot kan jeg ikke komme utenom at som en alround høytaler liker jeg godt XTZ også.
    Som pakke syns jeg denne fra Surround.no - Høyttaler spesialisten kan bli vanskelig å slå:
    XTZ 99 + 93-pakke 5.2 5.2 med Sub | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Kjenner forrøvrig en Elvesven selv, men du ser ikke ut til å være fra samme plassen.

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha gått opp et hakk på frontene og gått for B&W CM1 til ~7k (med tilhørende senterkanal til ~4,5k) eller noe i samme klasse. Her kan du spare ved å kjøpe brukt (og det må du vel for å ikke sprenge budsjettet). 7- eller CDM SE-serien til B&W er også veldig gode, IMO, og finnes innimellom på bruktmarkedet.

Til bakhøyttalere vil jeg anbefale Emotiva ERD-1 (~$290 paret). Disse bygger ikke så mye utover og er relativt plasseringsvennlige. Har hatt stort hell med disse bak og B&W i front i familiekinoen.

EDIT: Det er faktisk mye morsomt på brukten, for eksempel AE Energy Two til 2750. Koster lite å prøve. Du kan jo teste fantomsenter samtidig og kanskje spare noen kroner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •