Rythmik Audio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Rythmik Audio

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rythmik Audio

Noen som vet om Rythmik Audio subber selges her o gode gamle Norge. har leita på de fleste netsjappene som æ kjenne til

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, du må bestille direkte fra Rythmik. Har gjort det selv og det fungerer helt strålende.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takker, har du nokka forhold til korsen dæm e op mot f.eks SVS, Velodyne? E å sikle litt på 2stk F12 næmli etter vældi mange som e fornøyd med dæm etter oppgradering av nettopp SVS på et anna amerikansk forum æ e å les på.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du sier SVS regner jeg med at du mener en PC eller PB, altså en av bassrefleksutgavene?

Jeg har ikke erfaringer fra min egen kino med andre suber enn Rythmik (jo Miller&Kreisel men den er også lukket), så det blir jo ikke en rettferdig sammenligning. Men det jeg har hørt av godt kalibrerte SVS-suber tidligere har imponert kraftig på film, utrolig mektig og dypt, men det har falt litt gjennom på musikk, jeg har savnet den kjappe og veldefinerte musikaliteten jeg har med min Rythmik F15. Jeg leste også til øyet ble stort og vått på AVSForums og andre steder før jeg bestilte, og det var veldig få som hadde oe negativt å si om Rythmik, så jeg tok sjansen og har ikke angrett ett sekund.

Hvis du skal ha et rent kinooppsett tror jeg du får mest bulder og brak ut av de større SVS-ene, mens til musikk våger jeg å påstå at lukkede suber gjør seg best, og servoen til Rythmik gjør at de går en del dypere enn andre lukkede suber av samme størrelse. Jeg måler bra respons ned til 13-14 Hz hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E bare egentlig lukket da æ aldri har likt lyden av bassreflex kasser generelt sett, like ikkje den dype buldrete lyden dæm har. Nope e en kombi kino æ har, har jo ikkje bare CM9 for å se på film liksomhehe Det akkurat det med servo subben som gjorde at Rythmik ble høy aktuelt Blir nok at æ blir og kjøpe først en, og en til en vess æ blir fornøyd korsen e den forresten og integrere i anlegget?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja den har jo de kalibreringsmulighetene som mange andre har; trinnløs fase, PEQ. I tillegg har du tre muligheter for filterfunksjon, man kan velge lowpass 50 og 80 Hz med 24 dB filter samt ekstern bassmanagement i receiver, justerbar Q for å justere hvor dypt den skal spille. Så ja jeg vil si den er grei å integrere. Jeg ønsker meg én til hvertfall .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok høres bra ut, blir nok en sånn en over nyttår engang