Reiser mye både i jobb og privat og ønsker derfor å gå til innkjøp av et par kvalitetsklokker, spesielt til reisebruk.

Kravene
- De må kunne trekkes av strømsvakt, bærbart utstyr (telefoner, mp3-spillere, laptoper etc).
- De må koste under 6000 kr. ("Stramt" konebestemt budsjett, men bør være rom for mye snacks?)

Ønskene
- De bør være bærbare. Skal de være slepbare bør de være helt sykt gode til prisen.
- Det er en fordel om de til en viss grad kan pakkes og transporteres.
- De bør ha en bærekomfort som tillater mange timers lytting, de vil også bli brukt hjemme i stua.
- Kan med fordel være omsluttende og lukket.

Brukeren
Jeg hører på alt fra gamle Eidsvaag-skiver til ny listepop. Sitter ikke å lytter etter bittesmå nyanser i diskantområdet og analyserer i hytt og pine. Jeg setter mer pris på en litt tilbakelent lydsignatur, varm klang. Ikke "lite raffinert"-varmt, men "dempet belysning, cognac og sigar"-varmt.

Nåværende klokker:
Koss Porta Pro: Til herjebruk (trening, plenklepping, snømåking etc). Har ikke lagt meg så mye borti hvordan de låter.
Bose on-ear: Nåværende reisesett. Pågående bass, mer "underholdende" enn riktig, men pågående nok til å skape litt lyttetretthet etter noe tid.

Om noen har noen tanker, så del for all del! VIKTIG: Jeg tar gjerne et par til 1000 kr! Jeg må ikke bruke 5-6 tusen, men pengene "betyr" ikke noe i den forstand så om klokkene til 5-6 tusen er merkbart bedre, ja så sitter jeg ikke å regner på om de er verdt det krone for krone.

På forhånd takk for tips!