enda en 5.1 tråd (til ca 10k) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grattis!

Det blir sikkert bra.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Var å hentet receivern hos post i butikk i dag. Da kan jeg love deg jeg angret på at jeg ikke fikk pakka levert på døren:P
    Når jeg kjøpte den tenkte jeg ikke på hvor stor receivern og eska var, men tenkte at dersom pakken kom på ca 15 kg skulle det gå bra å bære den hjem.
    Da jeg tok ut pakken hadde jeg allerede full skolesekk med mat for hele helga, skolebøker og pc. Så etter å ha bært pakken ut butikken skjønte jeg at dette kom til å bli ett helvette :P Etter kanskje 200 meter ringte jeg etter taxi: "Du er nå nummer 50 i kø"! Fuck it! Modifiserte bærereimene og hoftestrammingen på sekken slik at jeg fikk litt støtte fra den og fortsatte turen hjemover. Det er ca 2km fra meg til denne butikken, det snødde som aldri før, rushtrafikk så veiene var fulle av biler og fortauet var ikke ploget!
    Har nå skjelvende hender og krampetendenser i armene, men om det var verdt det? Heh, sparte vel 140 kr eller noe, men uansett er slitet alltid verdt det når man kommer hjem med ny elektronikk ;D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tv-benken (ikea "bestå"(bilde på side 1)) er en tett plate i bakkant. Har tidligere laget kabel og ventilasjonshull for ps3 i nederste hylle, men dersom jeg setter receiver i øverste hylle tror jeg det blir for varmt, samt at kablingen blir veldig knotete. Burde jeg bare fjærne bakplata? Så slipper jeg å sage til nytt hull for denne hylla også?! Har det noe å si hvordan hylle jeg har komponentene på? Med tanke på varmeutvikling? Eller vil det bare bli en kosmetisk sak?
    Som du kan se har jeg glassdør på den ene siden og vanlig tredør på den andre siden. Planen var å ha elektronikk som trenger signal på siden med glassdør, men burde jeg kanskje ha ps3 og receiver på forskjellig side? Burde jeg kanskje fjerne dørene? Ønsker jo ikke at varmen skal ødelegge komponenter, og har lest om de som har fått svekket laser på ps3 pga akkurat det.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av big iron
    På tv-benken (ikea "bestå"(bilde på side 1)) er en tett plate i bakkant. Har tidligere laget kabel og ventilasjonshull for ps3 i nederste hylle, men dersom jeg setter receiver i øverste hylle tror jeg det blir for varmt, samt at kablingen blir veldig knotete. Burde jeg bare fjærne bakplata? Så slipper jeg å sage til nytt hull for denne hylla også?! Har det noe å si hvordan hylle jeg har komponentene på? Med tanke på varmeutvikling? Eller vil det bare bli en kosmetisk sak?
    Som du kan se har jeg glassdør på den ene siden og vanlig tredør på den andre siden. Planen var å ha elektronikk som trenger signal på siden med glassdør, men burde jeg kanskje ha ps3 og receiver på forskjellig side? Burde jeg kanskje fjerne dørene? Ønsker jo ikke at varmen skal ødelegge komponenter, og har lest om de som har fått svekket laser på ps3 pga akkurat det.
    Har selv fjernet bakplate på ikea Bestå-dette går helt fint! Du må nesten den hvis du har 40cm dybde som jeg har. Reciver bør nok ikke stå i glassskap nei. Den bør ha klaring både forran/bak og over. Min 4 cm over vil jeg si. Bak og fram bør det være helt åpent.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, ja det blir jo litt trangt med døra der. Har det noe å si om jeg feks har ps3'en i en hylle ovenfor? Den tar jo ikke store plassen.

Har ett koblingsspørsmål også. Når jeg skal koble til tv: Bruker rikstv cam adapter i tv'n, har det noe å si for hvordan jeg skal koble? Vil det være nok med 1hdmi fra ps3 til receiver og 1 hdmi til tvn? eller må jeg ha enda en lydkabel til tv'n. Tankegang: 1 hdmi fra receiver til tv for avspilling av bluray/ps3 og 1hdmi/optisk kabel for avspilling av tvlyd? Altså at det er en fra receiver til tv og 1 fra tv til receiver? Eller er ikke det nødvendig?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden benken var lukket før, ble det ikke problem med støv. Nå vurderer jeg å kjøpe bein til benken, slik at den kommer litt unna det verste :P

tenker på en av disse:
    IKEA | TV-møbler til flatskjerm større enn 37" | BESTÅ/FRAMSTÅ/INREDA oppbevaringssystem | BESTÅ | Ben, justerbart
    IKEA | Innbygde kjøkken | FAKTUM/RATIONELL-systemet | UTBY | Ben

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tenker at PS3 står i hylle over recivern så vil nok dette antagelig gå bra! Hvilken reciver landet du på? Kan bli mye varme på enplass med PS3 og reciver på full pupp.

Min CD tuner blir meget varm over LX82 selv om den er ICE forstkerer og utvikler meget lite varme.

Har sånne ben på min benk-funker som fjell. Du kan se bilder på min hjemmekino.

"Bonusen" er at du har 10 cm en kan bruke til ytterligere komponenter! Har RB1092/91 og Ctrown DSI2000 der selv men ikke lagt ut nye med dem på enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yamaha rx-v767. Er det nok med 1 hdmi fra receiver til tv?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. 1 HDMI er nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. også når man bruker cam-adapter i tvn for rikstv? For jeg har ikke lyd i høytalerne når jeg ser tv. Men får lyd når jeg ser film på ps3. Er helt rått synes synd i nabon x)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden jeg da ikke får lyd, betyr det at jeg ikke har audio return på tvn?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    løste seg med en toslink kabel=)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. også når man bruker cam-adapter i tvn for rikstv? For jeg har ikke lyd i høytalerne når jeg ser tv. Men får lyd når jeg ser film på ps3. Er helt rått synes synd i nabon x)
    Så du er fornøyd med HKTS 60 settet? Vil anta at de fungerer greit mot HK AVR 355?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orjanp
    Så du er fornøyd med HKTS 60 settet? Vil anta at de fungerer greit mot HK AVR 355?
    Siden HKTS60 settet er relativt lettdrevet, så vil det være en god kombo sammen med AVR-serien til Harman

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Hansy.

Hvor lang kabel følger med til suben?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blei hkts 60. Desverre har ikke receivern (yamaha rx-v676) kommet med posten enda, men satse på at dn kommer til helga =)
    Gammel tråd, men spør for det om. Hvordan er HKTS 60 med yamaha receiver? Er/var du fornøyd med denne kombinasjonen? Eller foretrekker du en annen receiver? Og hvor lang er sub ledningen som følger med?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •