Surroundforsterke + små front & bak høytalere: maks 8000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surroundforsterke + små front & bak høytalere: maks 8000

Har i dag et hifi anlegg (Creek - Cabasse) som jeg er fornøyd med og som jeg skal beholde, skal nå ha meg lyd for hjemmekino.

Kona har gitt klar beskjed om at vi ikke skal ha 2 sett med gulvhøytalere, og er igrunn enig i det. Er derfor på jakt etter en surrounreciver pluss små front (som kan plasseres oppå stereohøytalerene), bakhøytalere, en center og en sub. makspris med kabler er ca 8000 kr.

Har sett litt på disse høytalerpakkene fra: ARGON A100AV, CERWIN VEGA AVS-5.1X, SYSTEM GALE Junior, DALI Trio AV/system eller JBL SCS140

Noen som har erfaringer fra disse eller tilsvarende høytalersett?

Av reciever ser jeg for meg: CAMBRIDGE Azur 540R, DENON AVR-1604, DENON AVR-170 eller Harman/Kardon AVR 130.

Er det tilbudspakker der ute som kan dekke mitt behov og jeg ikke har sett?

Rommet er ca 15 kvm, men høytalerene vil plasseres ca kvadratisk 3,6 x 3,6 iifra hverandre, rommet har glatte vegger

Er litt i villrede og trenger rettledning.....

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bruke Cabasse høyttalerene som front høyttalere?? Spe på med en receiver og resten av høyttalerene, og du er i mål. Cabasse har vel høyttalere i flere prisklasser siden du allerede har vært hos Lyric.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en tanke ja, men åssen er det da best å gi signal til fronthøytalerene?

Kjøre separate høytalerkabler til fronthøytalerene fra respektive stereo og surroundreciver?

Eller bruke stereoforsterkeren som effektforsterker etter surroundforsterkeren når jeg vil bruke surround? Og i så fall åssen sikrer jeg da riktig lydbilde/balanse?

Jeg vil jo slippe å bytte kabler på høytalerne for hver gang jeg skal se på film eller høre musikk.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke Creek-forsterkeren din har en "hjemmekino" inngang må du bare prøve å finne ut hvor volumet må stå innstilt for at det skal bli likt med resten av oppsettet. Det er ingen optimal løsning, men med en lydtrykksmåler bør det jo gå greit. Du trenger hvertfall ikke andre ht-kabler, kun en stereokabel fra receivers front utganger. Du må mao kjøpe en receiver som hvertfall har pre-out til front ht. Har den i tillegg romkorreksjon, vil det muligens hjelpe til med innstillingen din. Her er jeg litt på tynn is da jeg ikke har forsøkt dette selv. Foreslår her Pioneer VSX-D814, http://prisjakt.nu/produkt.php?pid=15258. Har ikke hørt den, men den har i hvertfall de ovennevnte funksjoner. Cambridge har også pre-out, men ikke romkorreksjon. Kanskje noen andre her ksom har mer kjennskap til dette, kan si noe om hvorvidt det er en fordel i dette tilfellet?

Du burde også vurdere å kjøpe en senter i samme serie som frontene dine, da det er viktig med lik lydsignatur i front. Bakht og ev. sub er mindre viktig i så måte. Foreslår f.eks Tannoy MX-m 1, som bakht: http://www.stereofil.no/produkter/ho...annoy_mx1.html

De sprenger ingen budsjetter, samt at de faktisk er meget gode.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, meget bra info. Og jeg tror du har reddet meg fra sattelitthøtalerpakkedøden! :lol:

Jeg skal sjekke med Lyric om de kan gi meg en god pris på en Cabasse senter i samme serie som jeg har fra før.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runes
    Takk, meget bra info. Og jeg tror du har reddet meg fra sattelitthøtalerpakkedøden! :lol:
    Ja, den er ikke noe særlig :lol:

Sitat Opprinnelig postet av runes
    Jeg skal sjekke med Lyric om de kan gi meg en god pris på en Cabasse senter i samme serie som jeg har fra før.
    Hvilken serie er det? Lyric er jo også kjent for å ha villedende priser, dvs han gir mye rabatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MT360 serien. Jeg har et par Jersy, så det må bli en Soccoa "Anbefalt" pris er 3850,- så med 50% ligger denne på oppimot 2000,-.

Med en reciever til ca 3000,- og de bakhøtalerene du anbefalte meg blir det ikke blir det ikke mye igjen til sub. Men det kan gå! :?
    ...på en annen side det er jo heller ikke sikkert jeg trenger sub med det første når jeg unngår den diskantsamlepakka?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •