Cayin 252B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Cayin 252B

Newcomer cochise sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cayin 252B

Noen som vet hvor i Trondheim jeg kan få sett på denne? Vet jo at den er bra, men vil gjerne høre den før jeg bestemmer meg for noe som helst. Har i dag et 5.0-surroundsystem som jeg kjøpte for kun 3 uker siden, men synes ikke dette presterer godt nok i stereo. Dessuten har jeg ingen god plassering for bakhøyttalerne, slik at jeg ikke får noen god surroundeffekt.

Noen andre forsterkere jeg burde vurdere omkring 5000kr? Bør være en ganske strømsterk forsterker, da jeg vil ha litt mer trykk enn det min Yamaha RX-V640 klarer å prestere. NAD er ikke aktuelt
    Av nye forsterkere har jeg merket meg Marantz PM7200, Rotel RA-1062 og Vincent SV-226 MKII.
    Har også sondert bruktmarkedet, og lagt merke til en god del av Elektrocompaniet ECI-3 - er denne god?
    Er forskjellen på Cayin 251B og 252B stor?
    Kommer til å bruke PSB Image 4T.

Mvh. Anders

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror forskjellen på 251 og 252b er merkbar ja.

Du kan jo sjekke på elkjøp eller expert der oppe...det er bare (noen) elkjøp og expert butikker som selger denne utenom Norskaudioteknikk i oslo.

Du vil definitivt merke stor forskjell med Cayin i TV benken. :wink:

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thule IA 100 har en "HT-Output" som gjør at du kan benytte deg av effektrinnet til fronthøyttalerene når du ser film, ved å la receiveren styre volumet. Bør jo være en god løsning. Selges på div Hifi klubb butikker.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Thule IA 100 har en "HT-Output" som gjør at du kan benytte deg av effektrinnet til fronthøyttalerene når du ser film, ved å la receiveren styre volumet. Bør jo være en god løsning. Selges på div Hifi klubb butikker.
    Hva mener du?

Har forresten hørt at den forsterkeren ikke er spesielt bra.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det betyr at du kan bruke receiveren som forforsterker og kun bruke effekttrinnet som er mye bedre enn i recieveren din. Da vil du få bedre trøkk i hjemmekino, samt en stereoforsterker som spiller skjorta av alle receivere til under 10000.

At den ikke er god, vil jeg ikke si meg enig i. Det er dog subjektivt, men det er ikke mange jeg har hørt om som har gitt Thule tommelen ned for lyden. Den har fått meget god kritikk i div tester.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, leste en dansk test av IA100, så det er vel der jeg har det fra. Uansett, om jeg skal bruke cayin som effektforsterker, vil dette gi samme resultat som om jeg kjørerkun med cayin? CD-spiller o.l. kobles det da inn i yamahaen eller cayin?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD spiller kobles da til Cayin, på vanlig "stereoanlegg" måte. Dette gjelder også med Thule. Grunnen er at forforsterkerdelen i Thule, og Cayin, er mye bedre enn den som sitter i receiveren din. Hvis du bruker Cayin som effektforsterker, vil du ikke kunne styre volumet med receiveren slik som du kan med Thule. Jeg tror nemlig ikke at 252 har den muligheten. Har den det, ville jeg uten tvil gått for denne.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker Cayin som effekt, får du ikke samme resultat som om du kjører kun med cayin, Yamaha og Cayin har ulike forforsterker deler, Cayinen sin forforsterker er nok bedre enn Yamahaen sin vil jeg tro.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Hvis du bruker Cayin som effekt, får du ikke samme resultat som om du kjører kun med cayin, Yamaha og Cayin har ulike forforsterker deler, Cayinen sin forforsterker er nok bedre enn Yamahaen sin vil jeg tro.
    For å gjøre det helt klart, Cochise,her snakker vi om stereo. Bare for å unngå misforståelser.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    For å gjøre det helt klart, Cochise,her snakker vi om stereo. Bare for å unngå misforståelser.
    Skjønte det

Takk for hjelpa. Har enda ikke bestemt meg for hva jeg går for, men jeg kommer mest sannsynlig til å beholde Yamahaen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan Cayin 252B spiller med Ikon 6?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske godt med krefter i 252b så den bør ikke ha noen som helst problemer med å kontrollere ikon 6. Men hvordan lydmatchen er har jeg ingen erfaring med dessverre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •