Ny Hjemmekino reciver. Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Hjemmekino reciver. Hjelp!

Jeg har ligget på latsiden noen år når det kommer til oppgradering av mitt hjemmekinoanlegg. Er i dag på jakt etter en ny kjerne i mitt oppsett som skal styre hdmi enhetene minne opp mot en LCD tv og en projektor. Har i dag en Denon avr 3805. Jeg trenger min 5 hdmi inn og 2 hdmi ut. Har også lyst på noe med litt mer kraft i lyden en i dag. Jeg har snust på en Pioneer SC-LX82 og en Yamaha RX-V3900. Er det noen som kan gi meg noen råd? Vil f .eks en Pioneer SC-LX82 låte bedre en min Denon gjør?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil vel mene at både Yamaha'en,og Pioneeren du nevner vil vere en stor lydmessig oppgradering fra det du har i dag!
    Du er ikke opptatt av muligheten for Hdmi 1.4,siden du kikker på utgåtte modeller?
    Hvem av de du nevner som vil passe deg best er vel mest en smaksak,da begge to er kjempereceivere! Har selv LX 82,og er veldig fornøyd med den!
    Det kommer jo også an på høytalerne du har,og vil du ha muligheten for høydekanaler i front,så er det kun Yamahaen som kan tilby dette av de to du nevner!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør glemme RX-V3900 og heller se på de nye RX-V2067 og RX-V3067. Begge disse har 7+1 HDMI innganger og HDMI 1.4.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Nei jeg er ikke opptatt av hdmi 1.4. Jeg kjører et 5.1 oppsett med B&W DM serie. Det heller mest mot LX 82 fra min siden, men jeg har ikke noe erfaring med den. De har den til 13500 på Elkjøp nær meg. Demomodell, men jeg vet de solgte den hos Soundgarden til 12999 på slutten. Hva er en reel bruktpris på denne i dag. Jeg tar utgangspunkt i den prisen den gikk for på slutten og ikke 21000 som den gikk for når den var ny. Ser den ligger på Finn til rundt 12000 brukt. Syntes kanskje det er litt mye.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som skal drives?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høytalere: Front B&W 604, senter B&W LCR600, bak B&W 601, Sub Kipsch SW12 II DV.
    Bilde: DreamBox 7020S(skal oppgraderes til DM800), PS3, Denon dvd2910, Boxee box(når den kommer).
    Lyd: Streamer fra NAS til PS3 eller spiller CD fra Denon dvd 2910.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne er jo ganske tungrodde av seg så du bør nok velge en med godt med krefter.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en Pioneer SC-LX82 være kraftig nok? Det er nok en grunn til at jeg ikke er så fornøyd med min Denon i dag. Det er liksom ikke nok sprut i det syntes jeg.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, Pioneeren er nok "klarere" i lyden og effekttrinnene skal utifra hva jeg har lest være gode på disse modellene fra leverandøren, men jeg har ikke førstehåndskjenneskap til denne modellen. I sammenligningen vil nok Yamaha låter litt varmere og laidback i forhold til Pio.

Lykke til i jakten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •