Anthem sine nye Reciver serie:) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 64
    Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En kompis,Ælen inne her har bestilt en Mrx 300.
    Gleder meg til han får den i hus.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    En kompis,Ælen inne her har bestilt en Mrx 300.
    Gleder meg til han får den i hus.
    Fikk han beskjed om når den kommer?

Newcomer ælen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hello. Den 25. februar fikk jeg mail fra Oslo HiFi Center om at de håpet å få den inn i løpet av 2-3 uker. Har ikke hørt noe mer etter det, men kan si ifra når jeg hører noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt en MRX300 fra Resonans Lyd & Bilde i Stavanger. De regnet med den skulle være i butikken kommende uke og blir sendt meg så fort den kommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Jeg har bestilt en MRX300 fra Resonans Lyd & Bilde i Stavanger. De regnet med den skulle være i butikken kommende uke og blir sendt meg så fort den kommer.
    Pratet med Resonans i går. Det skulle gå enda en uke før importøren fikk inn MRX300. Jeg spurte om det lot seg gjøre å få en deal på MRX500 i stedet og det gjorde det... Den skal være hos meg i slutten av denne uken.

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pratet med Resonans i går. Det skulle gå enda en uke før importøren fikk inn MRX300. Jeg spurte om det lot seg gjøre å få en deal på MRX500 i stedet og det gjorde det... Den skal være hos meg i slutten av denne uken.
    Hei,
    hva synes du?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf
    Hei,
    hva synes du?
    Dette ser veldig spennende ut. Har sett på preen, men den er jo litt i overkant dyr... Er det slik at det sitter samme pre i alle recieverene?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er svært fornøyd med MRX500. Så vidt jeg husker sitter det samme pre og RK i alle de tre receiverene. Hovedforskjellen er mer effekt, og HD radio i MRX 700.

Hos meg har denne fungert best på film og musikk til nå av de receiverene jeg har testet hjemme hos meg. Nå gleder jeg meg til å få testet den på Legacy Focus HD!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres lovende ut! Hvordan fungerer ARC? Har tenkt å kjøre egen DSP på subbene, men om den innebygde korreksjonen er like god, sparer jeg jo en boks.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MML
    Høres lovende ut! Hvordan fungerer ARC? Har tenkt å kjøre egen DSP på subbene, men om den innebygde korreksjonen er like god, sparer jeg jo en boks.
    ARC fungerer svært bra. Jeg bruker ikke korreksjonen i subene for resultatet med ARC ser bedre ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er svært fornøyd med MRX500. Så vidt jeg husker sitter det samme pre og RK i alle de tre receiverene. Hovedforskjellen er mer effekt, og HD radio i MRX 700.

Hos meg har denne fungert best på film og musikk til nå av de receiverene jeg har testet hjemme hos meg. Nå gleder jeg meg til å få testet den på Legacy Focus HD!

Litt sent kanskje, men en annen forskjell mellom MRX 300/500 og MRX 700 er at sistenevnte benytter Toroidal trafo.

Newcomer JohnnyE sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MRX 900 eller MRX 700

Hei

Kan ikke finne noe om MRX 900 på Athems hjemmeside. Noen som vet når den kommer og evt spec?

Hadde i utgangspunktet tenkt på MRX 700, sammen med OPPO 95 og høytalere fra Anthony Gallo. Strada front og senter samt A'Diva TI som surround. Gallo TR-3 skal stå for bassen.

Johnny

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JohnnyE
    Hei

Kan ikke finne noe om MRX 900 på Athems hjemmeside. Noen som vet når den kommer og evt spec?

Hadde i utgangspunktet tenkt på MRX 700, sammen med OPPO 95 og høytalere fra Anthony Gallo. Strada front og senter samt A'Diva TI som surround. Gallo TR-3 skal stå for bassen.

Johnny
    Etter det jeg har lest på andre fora er MRX 900 utsatt på ubestemt tid, ettersom receivere som koster $4500 (realistisk MRX 900 MSRP) og oppover ikke selger særlig bra fortiden. Denne infoen kommer fra Anthem selv.

Har selv MRX 700 og er strålende fornøyd. Blu-ray spilleren er en OPPO BDP-93EU.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mrx500

Jeg har nå anskaffet meg mrx500 og var spent på hva denne ville tilføre min hjemmekino.Det første jeg merket meg etter kalibrering var at bassene mine var integrert i lydbilde på en måte ingen annen receiver har vært i nærheten av å klare i mitt rom.Lydbildet var helt fantastisk både i stereo og surround.Jeg kan opplyse om at jeg har tidligere hatt både Onkyo og Pioneer og div andre receivere i min kino.Så mitt råd til dere som går å tenker på å skifte ut receiver er at dere må vurdere Anthem sine receivere.
    Mvh bigtor

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har Anthem og to eller flere subber i systemet, brukere dere ARC til å kalibrere subbene? Og hvordan funker det i forhold til subkallibrering fra Antimode e.l.?
    Øystein

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Dere som har Anthem og to eller flere subber i systemet, brukere dere ARC til å kalibrere subbene? Og hvordan funker det i forhold til subkallibrering fra Antimode e.l.?
    Jeg kjører med 2 subber og det jeg opplever er at ARC kalibrerer mye bedre en antimode.
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Jeg har to suber og bruker kun ARC til sub EQ med glimrende resultat. Har innebygd to bånds EQ i hver sub (SVS PC 13-Ultra), men trenger ikke aktivere disse for ARC alene kalibrerer med lite humper og med fin stigning nedover i frekvens.

Det eneste jeg har gjort manuelt er å sette subene til likt nivå, og etter at ARC er ferdig og overført til receiver justerte jeg avstanden til subene med hjelp av REW og mic. Dette hevet en dal i 70hz området ca 4 db. ARC kan ikke justere fase mellom fronter og suber siden den ikke måler disse samtidig.

Se post 506 i tråden Ivaols Hjemmekino for graf (får ikke link til å virke).

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JohnnyE
    Hei

Johnny
    Gikk du for denne løsningen? Vurderer Strada og Anthem selv.

Newcomer JohnnyE sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Gikk du for denne løsningen? Vurderer Strada og Anthem selv.
    Er fremdeles på planleggingsstadiet, men det tipper mot det. Har ikke fått testet dette sammen ennå. Har ny kjøpt hus og min bedre halv del har et, eller to, ord med i laget på prioriteringsrekefølgen på installasjonene i huset.
    Regner med å starte testing av utstyr i juni/ juli. Håper på at Anthem da har bestemt seg for å lansere MRX 900. Den er hjertelig velkommen hjemme hos meg

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer sterkt å kjøpe en Anthem receiver. Den skal drive en Monitor Audio PLC150 og ett par MA rs1 bakhøyttalere. Trenger jeg strengt tatt noe større enn MRX 300 ?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •