Adam høyttalere - tilgjengelighet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne tråden har sitt utspring i en teknisk tråd, og er altså flyttet til en ny tråd. Til info for nye lesere
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/9...iell-trad.html

Adam er så bra at det fortjener all oppmerksomhet det kan få 8)

Men, fra spøk til alvor: Det er vel svært få merker som ville kommet noe sted uten omtale og snakk generelt sett.

Jeg tror heller ikke Adam kommer til å bli noen særlig hype her til lands så lenge merket er så "utilgjengelig" som det er. Denne nettsiden fremmer nok ikke akkurat noe stort salg ... : Midgard Audio - Adam

Jeg mener dette som konstruktiv kritikk. Det er greit nok med "kontakt oss" på OSS eller de store Tensorene, men på de billige burde man strengt tatt hatt en mulighet for å putte varene i handlekurven umiddelbart. Jeg håper og tror dog at det jobbes knallhardt i kulissene for å få tak i forhandlere eller å bygge opp en egen butikk. Adam er et vel så godt merke som B&W, Dali, JBL, Monitor Audio, Focal, Burmester, Martin Logan med flere, men folket må få mulighet til både å høre og handle ...

SVS fikk ca. 1000 ganger mer omtale den gang, og både lave priser og bra nettsider - i tillegg til 45-dagers fri retur - gjorde sitt til at folk bestilte over en lav sko.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, akto. Jeg blir litt usikker på å kjøpe et par høyttalere tilsvarende en-to månedsinntekt(er) via en slik utdatert side. HiFi-sjappene, som "hater" de større kjedene må jaggu få øynene opp for hvordan de selv fremstår som salgskanal. 8) Norge er et langstrakt land. Ikke alle kjøper høyttalere etter en demo...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaster meg inn i "hylekoret", i aller beste mening. Jeg har tross alt erfaring på området, og er det en ting mitt gamle Soundplanet.no har fått tilbakemeldinger på så er det nettsiden. Det kostet meg vel et par tre kilokroner å få den ferdig, men det var verdens letteste side å vedlikeholde. Når en tar med at det også inkluderte en fungerende nettbutikkløsning, så burde det vel være mulig for flere av dagens importører og forhandlere å tenke litt mer langsiktig på nettsidene sine enn de gjør i dag. Nettsidene til flere aktører enn Midgard er under enhver krititkk, heriblant også Neby og Mono sine sider. Må si jeg hadde forventet meg mer av dem....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint om dere holder "produkt- og prisjakt snakket" utenfor den tekniske delen av forumet gutter!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart, men det kan jo legges til at de nevnte storaktørene har et velspunnet nettverk og kan tillate seg litt slakk i så måte :neutral:

Edit, tas til følge Gorm ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bottomline: Adam virker som et spennende merke.

Spørsmålet er når kan man forvente at disse produktene presenteres (+ kan kjøpes) via en like spennende hjemmeside?

Pr. nå virker det som ryktebørsen / fora er aktiv salgskanal. Dersom det er tilfelle så stopper dette fort opp, og "hypen" er allerede et (sannsynlig) faktum.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og, siden Snicker-is innleg og mitt ble moderert bort av Gorm så antar jeg det var en feil så jeg poster det på ny:

Admin edit:
    Alle vet at forummedlemmer ikke kan opptre som kommersielle aktører, og på bakgrunn av det ble et innlegg slettet. Siden ditt innlegg gjenga det slettede innlegget, måtte det selvsagt også modereres vekk.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisjakt på Adam blir litt kunstig når man ser på Adams egen hjemmeside. MA er jo ikke nevnt der en gang...

-adam-png

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da er jo produktjakt desto mer passende ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bortsett fra humoren (som selvsagt er morsom - doh), så ser du jo selv (seriøst) at det ikke er et poeng å ha en prisjakttråd for Adam?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskusjon rundt tilgjengelighet på produktet, samt hvordan man bestiller varer på importørens hjemmeside, er da i høyeste grad produktjakt
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Diskusjon rundt tilgjengelighet på produktet, samt hvordan man bestiller varer på importørens hjemmeside, er da i høyeste grad produktjakt
    Nja. I ingressen til den kategorien står det (sitat); Her diskuteres det hvor en får tak i det beste audio utstyret til lavest mulig pris! (sitat slutt).

Hvordan man bestiller varer på importørens hjemmeside er jo ikke pr. def. det. Hvordan er i beste fall en FAQ / supportside.

Er det dessuten mer enn 1 plass man kan kjøpe Adam enn å drive gråimport i Norge? Ja, uten å ta kontakt med Futureware Aps da...åpen for forslag der. Alle vil jo ha Adam billigere. Nå har man mao. sjansen.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke sikkert det står på Midgard når det gjelder butikksalg. For det vi vet, så kan butikker avslått det og vil holde seg til andre merker.

Ellers er jeg enig med Snickers-is, at nettsalg av Tensor serien er lite interessant. De som vurderere høyttalere i den prisklassen, vil nok ta "bryet" med seg å kontakte Midgard og gjerne sørge for og få hørt de.

Ellers enig at det burde lagt til rette for nettsalg hvis produktene ikke kommer i butikker. Flere vil nok f.eks kjøpe de mindre modellene av Adam uhørt.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intensjonen bak mitt innlegg var ikke først og fremst myntet på at nettsalg ("legg i kurv") var det mest "etterlyste" finessen og forbedringspotensiale på Midgard sine sider. Jeg tenker mer i bane av produktinformasjon (da gjerne på norsk), bilder m.m.

Det er greit med en oppdatert prisliste i pdf-format, men det er tross alt en del som sikkert ønsker å lese mest mulig om produktet, da gjerne både fra den norske importøren/forhandlere og på produsentens egne hjemmesider, før en kontakter dem på telefon.

Nok en gang; i beste mening.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes nettsiden egentlig er fin. Eneste jeg har reagert på er et man må via velkommen siden etter man ha valgt Home Audio. Skal man ha litt dyptgående info om en høyttaler, så finner man det på Adam sine sider. For min del hadde det holdt med en link til Adam Audio for mer info. Reklame språk, klarer jeg meg fint uten.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper vel egentlig det der var en spøk?
    Bare for sikkerhets skyld om det ikke var det så går det bedre om du ikke går på "Pro Audio" men på "Home Audio" som faktisk er hva det dreier seg om her .
    Der finner man ganske kjapt Distributors | ADAM Audio GmbH .

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Prisjakt på Adam blir litt kunstig når man ser på Adams egen hjemmeside. MA er jo ikke nevnt der en gang...

-adam-png
    Men er enig i at nettsiden i det minste burde gjøres ferdig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •