Knalltilbud på Jamo S606 HCS3 (5.0) på Komplett! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for svar Prat!
    Rart at ikke HIFIhuset har disse på sin hjemmeside, de er jo importør/forhandler av Monitor Audio:sad:

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar litt tid før de oppdaterer, men tilbake til trådens tema.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Monitor Audio BX-serien. Mye mindre og mindre bass, men lydkvaliteten er langt bedre. Jeg vil si at det ikke er en sammenlikning engang. Men nok om det, vi har forskjellige ører og vaner og jeg er ganske kresen etterhvert blitt...
    Jeg spurte pga. jeg har egentlig selv vært på utikk etter små høyttalere.
    Det er ORB audio som har fristet meg mest, men det som er litt "farlig" med det, for min del, er at jeg ikke vet hvor mange "orbs" jeg måtte hatt.

Dvs. måtte jeg hatt dual orbs, quadrupple orbs? Hvor stor sub måtte jeg hatt? kunne jeg kjørt en annen sub som jeg kjøpte lokalt, etc.

Jeg heller fremdeles mot Orb audio, selv om jeg har betalt de 10% depositum hos lefdal.. Om jeg kjøper ORB, tror jeg at jeg kjøper et 5.1 sett (muligens 5.0) til kanskje 1200-1500$, dual orbs men quadrupple center kanskje.. Ikke helt sikker.. Må i så tilfelle vente til neste lønn, men det er for meg ingen krise, da qln 601 mkII fungerer fremdeles greit nok.

Jeg har egentlig ikke savnet surround siden jeg bygget ned fra 5.0 til 2.0, så en annen tanke som har slått meg, har vært å kjøpe feks 2.1 først (quadrupple orbs) og så kjøpe de resterende orbs..

Enda mer digresjon fra meg her nå, he he.. Men ja.. Diskantlyden var i Jamoene fin synes jeg, den var ganske luftig. Vil si den overgår QLN og Dynavoice sine diskanter.

Til 3000 tror jeg man uansett gjør et røverkjøp, til 2490 eller hva han skrev ovenfor her, er det vel ingen ting å tenke på.

Vær obs på at bakhøyttalerene er VELDIG små.
    For noen, ville nok en QLN surroundpakke være mer hensiktsmessig (om man vil ha kraftigere bakhøyttalere), men som sagt, føler jeg at det var finere lyd i jamo s606 enn qln, dynavoice m.fl. (dog. er heller ei dette highend, men jamo s606 er jo også billige høyttalere).

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orb kan vel ikke sammenlignes her, det er jo små satelitter og er jo gode til å være knøttsmå, ikke i samme klasse som de andre vi snakker om.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    "Jamo spiller både musikk og film så vi knapt er i stand til å tro det i denne prisklassen. Vi lar oss imponere av høyt engasjement og høy underholdningsfaktor. Det finnes heller ikke en eneste komplett pakkeløsning i universet som kan matche dette!" - Hjemmekino 04/2010

Jeg har ikke lest selve testen og heller ikke hørt høyttalerne, men tok en tur til Lefdal på Sandnes i et annet ærend, og måtte titte litt på disse. Et par gulvstående koster 2.995, men du får altså hele pakken til samme pris, og de har fortsatt 6 sett igjen. Jeg kan ikke forstå annet enn at dette må være mye lyd for pengene :-)
    Tja, jeg har fortsatt ikke hørt disse høyttalerne, men la til grunn at Hjemmekino gjorde en grei vurdering, spesielt når en hensyntar at pakken normalt koster det dobbelte av hva prisen er på Lefdal.

Men jeg har større tillit til cybervision_ enn Hjemmekino, så hvis han sier at disse høyttalerne ikke er noe å samle på - selv til prisen - ville jeg hørt mer på ham.

:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan et lydbilde oppleves er veldig subjektivt, og det er derfor ikke lurt å kjøpe blindt basert på verken Hjemmekino eller Cybervision_ sine uttalelser. Brukeranbefalinger og ekspertomtaler kan gi en viss pekepinn, men de vil i de fleste tilfeller variere veldig, og kommer an på bruksområdet og personlige preferanser. Det beste (og eneste) en kan gjøre er å høre høyttalerne selv før man bestemmer seg.

I likhet med DaButcher synes også jeg at diskanten til Jamo er ganske bra. Også sammenlignet med THX-godkjente Onkyo HT-S9100THX (som jeg har hørt over lengre tid). Jamo har et fyldig lydbilde med gode mellomtoner. De går også veldig dypt, og på musikk har jeg ikke savnet en sub enda. Under film vil nok en egen sub til for å nå de aller dypeste tonene. Men høyttalerne leverer likevel heftig og presis bass. Under film rister det godt i de fleste møblene i stua vår for å si det sånn, men den er likevel ikke brumlende. Centeren leverer også klare og tydelige dialoger.
    Høyttalerne har også et godt trøkk ved høyt volum, uten at lydkvaliteten blir noe dårligere (nærmere tvert imot).

For de som er interessert så legger jeg ved en del brukererfaringer og ekspertomtaler (i tillegg til de som allerede er nevnt) på ulike språk (bare bruk google translate). Men igjen, hør høyttalerne selv, for lyd er subjektivt:
    TEST: Jamo S 606 HCS 3* 5.0-Set - High Class-Schnäppchen für 660 EUR Marktpreis?* (18.09.2008)
    Jamo S606 HCS 6 review from TechRadar UK's expert reviews of Hi-fi and AV speakers

Jamo S 606 - Read Reviews
    Jamo S606 - Review - Jamo S606: Sheer Brilliance and Energy
    Amazon.com: Customer Reviews: Jamo S606 HCS 3 Studio Speaker (Single, Black)
    Omdömen om Jamo S 606 HCS 3 5.0
    Amazon.de: Kundenrezensionen: Jamo S 606 HCS 3 Heimkinosystem (810 Watt) black ash

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jamo s606 vs Dynavoice F-6 EX 5.0 FX-4 Black

Noen som har noen formening om hvilken som er best?

ca samme pris.

vil begge pakkene funke med en denon avr 1911?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pakkene er jo i helt forskjellige prisklasser i utgangspunktet. Jamo-pakken er dobbelt så dyr i normalpris, og frontene S606 er nesten 3 ganger så dyre som F-6.
    Men her er en tråd som svarer nøyaktig på spørsmålet ditt:
    Onkyo TX-SR607 + Jamo S606 HCS3 - Forum - Audiovisuelt.no

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pro_odeh
    Hvordan et lydbilde oppleves er veldig subjektivt, og det er derfor ikke lurt å kjøpe blindt basert på verken Hjemmekino eller Cybervision_ sine uttalelser. Brukeranbefalinger og ekspertomtaler kan gi en viss pekepinn, men de vil i de fleste tilfeller variere veldig, og kommer an på bruksområdet og personlige preferanser. Det beste (og eneste) en kan gjøre er å høre høyttalerne selv før man bestemmer seg.

I likhet med DaButcher synes også jeg at diskanten til Jamo er ganske bra. Også sammenlignet med THX-godkjente Onkyo HT-S9100THX (som jeg har hørt over lengre tid). Jamo har et fyldig lydbilde med gode mellomtoner. De går også veldig dypt, og på musikk har jeg ikke savnet en sub enda. Under film vil nok en egen sub til for å nå de aller dypeste tonene. Men høyttalerne leverer likevel heftig og presis bass. Under film rister det godt i de fleste møblene i stua vår for å si det sånn, men den er likevel ikke brumlende. Centeren leverer også klare og tydelige dialoger.
    Høyttalerne har også et godt trøkk ved høyt volum, uten at lydkvaliteten blir noe dårligere (nærmere tvert imot).

For de som er interessert så legger jeg ved en del brukererfaringer og ekspertomtaler (i tillegg til de som allerede er nevnt) på ulike språk (bare bruk google translate). Men igjen, hør høyttalerne selv, for lyd er subjektivt:
    TEST: Jamo S 606 HCS 3* 5.0-Set - High Class-Schnäppchen für 660 EUR Marktpreis?* (18.09.2008)
    Jamo S606 HCS 6 review from TechRadar UK's expert reviews of Hi-fi and AV speakers

Jamo S 606 - Read Reviews
    Jamo S606 - Review - Jamo S606: Sheer Brilliance and Energy
    Amazon.com: Customer Reviews: Jamo S606 HCS 3 Studio Speaker (Single, Black)
    Omdömen om Jamo S 606 HCS 3 5.0
    Amazon.de: Kundenrezensionen: Jamo S 606 HCS 3 Heimkinosystem (810 Watt) black ash
    Jeg skjønner utifra innlegget ditt at "alt er relativt". Hvis du synes det er presis bass da tenker jeg at du har et nokså snevert sammenlikningsgrunnlag. Jeg vil heller si at de durer endel og sliter med kabinettresonans - helt naturlig i prisklassen.

Jeg har forsket i prisklassen og spurte en rennomert tester om han mente S606 eller M65 var best til pengene og da var svaret sistnevnte uten særlig betenkningstid.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg skjønner utifra innlegget ditt at "alt er relativt". Hvis du synes det er presis bass da tenker jeg at du har et nokså snevert sammenlikningsgrunnlag. Jeg vil heller si at de durer endel og sliter med kabinettresonans - helt naturlig i prisklassen.

Jeg har forsket i prisklassen og spurte en rennomert tester om han mente S606 eller M65 var best til pengene og da var svaret sistnevnte uten særlig betenkningstid.
    Hm, m65 sitt øvre register er ikke like bra som Jamo S606.
    Dette kan jeg si, selv om jeg ikke har hørt S606 i en stue (bare i butikk).

M65 har jeg selv besittet og diskanten var helt ok, men litt for lite oppløst/detaljert. Det samme gjelder QLN-pakkene.

DF-5/DF-6 pakkene til Dynavoice har bedre lydkvalitet, men de har ikke noe punch, veldig lite bass.

QLN har bedre bass enn M65 og diskanten er den samme.

Det er jo mye preferanser ute å går, noen vil foretrekke M65 fremfor DF5 fra dynavoice, noen vil foretrekke CV, etc., så det er litt feil å påstå at noe er "best", når de alle har sine svakheter. Her blir jo i så tilfelle svakheten i motsatt ende av frekvensene, om dette med bass stemmer med s606. dvs. dynavoice m65 vil tape på diskantområdet, som jeg mener er viktigere enn bassen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, alt er relativt. Jeg har selv hatt alle høyttalerne vi snakker om i samme rom så jeg skal klare å stå for påstandene mine. S606 fremstår for meg som noe grovkornet i toppen i sammenligningen, litt skarpere på sibilanter, M65 er mer laidback og stikker seg ikke frem på samme måte - så kommer det jo an på hva man foretrekker, men nå sier jeg takk for meg her - bryr meg egentlig overhodet ikke om det, ville bare gi en liten kommentar da mange middelmådige produkter får en "knalltest" og så tar det av...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •