Klipch RF82B - Lefdal - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 57 av 57
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lefdal ringte nettopp og sa de ikke ville få de inn før på nyåret, og selv det kunne hun ikke garantere.

Fikk tilbud om RF-82 mk1 i cherry, som jeg sa nei til. Blir å sende dem en mail senere i dag om dekningskjøp et annet sted.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er noen som har fått de til 4995 eller 5995, så er det jo verdt å vente mener jeg da. Til den prisen får du knapt noen bedre høytalere.

Etter det jeg har hørt så kommer Klipsch tilbake igjen, men det hadde vært en del andre konkurenter som har sutra om prisdroppen og derfor holder leverandøren og Klipsch tilbake produktene foreløpig før de blir enige om en avtale. Og da vil nok ikke de ligge til 4995/5995 lenger vil jeg tro...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch har ju i princip tagit död på hela "RF" serien med detta idiotiska (supert for oss förbrukare!!) stunt med Elkjöp. Hur de skall klara av att få oss att betala, vad? Det dubbla för MKII hos de butiker som fram tills nu har fått lov att sälja Klipsch, är för min en gåta. Nu vet vi förbrukare vilken margin Klipsch har när Elkjöp kan sälja RF82 till fem tusen.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke nødvendigvis større margin på klipsch, problemet er et ekstra ledd med importør. Men jeg klager ikke, gav selv 3995 for rf-82, billigere enn i usa, hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lefdal forus har nå RF82 cherry inne, de kunne ikke garantere om den sorte utgaven ble tilgjengelig senere. Vurderer derfor å kjøpe cherry og lakke dem sorte. Noen andre som har hørt mer om den sorte utgaven?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Klipsch har ju i princip tagit död på hela "RF" serien med detta idiotiska (supert for oss förbrukare!!) stunt med Elkjöp. Hur de skall klara av att få oss att betala, vad? Det dubbla för MKII hos de butiker som fram tills nu har fått lov att sälja Klipsch, är för min en gåta. Nu vet vi förbrukare vilken margin Klipsch har när Elkjöp kan sälja RF82 till fem tusen.
    Margin!!! har du sett prisene på klipsch i usa? der er de dyrere enn her i norge

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smart han som har lagt RF 82 på brukten til 8000,-

O

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ikke elkjip presser ut alle de andre aktørene med sin prisholdning. Folkene som jobber der vet jo generelt ikke hva en høyttaler er. De tenker bare watt og ipod-dock når man nevner god lyd.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Margin!!! har du sett prisene på klipsch i usa? der er de dyrere enn her i norge
    På reference serien er dette feil. På heritage og slikt aner jeg ikke derimot.

Newcomer PaulKemp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vi på nyåret, noe nytt om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte dem i dag - de har 2 stykker som jobber mot leverandøren for å få til en avtale. Var visstnok mange som hadde bestilt og som gikk og ventet på dem. Han kunne ikke si noe mer angående når de evt. kom.

Men, det kan være positivt å se at klipsch har igjen kommet inn hos elkjøp og lefdal i form av Klipsch HDT 500 hjemmekino sett. Det kan tyde på at en avtale med leverandøren kommer i orden.

Ser forøvrig at det ikke har spesielt mange andre som har fått in Mk2 høytalerene heller, så jeg smører meg med tålmodighet enn så lenge (dog det er stort sett fordi jeg kun skal bytte ut bakhøytalere og det dermed ikke haster fullt så mye).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gav opp ventingen før jul.

Prøvde å få dem til og dekke merutgiftene ved kjøp hos annen leverandør, noe som ville si ca Kr. 2000,-.
    Fikk tilbud om en kompensasjon på Kr. 1000,-, noe jeg takket ja til.
    Fikk Kr. 1000,- kontant og reiste sporen streks avgårde og handlet RF-82 for Kr. 6990,- hos noen som faktisk hadde dem på lager og som har full garanti via norsk importør.

Om jeg hadde ventet, så hadde jeg kanskje fått dem til Kr. 4995,- men det gjenstår faktisk å se om noen noensinne får dem til den prisen.

Til dere som fortsatt venter: Lykke til!

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke se at det står Klipsch verken hos Lefdal eller Elkjøp lengre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at elkjøp/lefdal ikke klarer å skaffe disse høyttalerne. Jeg kontaktet de før helgen og fikk beskjed om at disse ble umulige å oppdrive. Jeg ble anbefalt noen yamaha høyttalere isteden... Når jeg spurte om kompensasjon og henviste til en annen forumbruker som fikk Kr 1000,- ble jeg nærmest ledd av. Nei, det var helt uaktuelt. Spurte om å snakke med innkjøpssjefen, han skulle ringe meg opp igjen. Hørte aldri noe og beløpet som ble trukket fra konto fem mnd siden er nå tilbake, uten en krone ekstra! Skuffende og useriøst!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr-G
    Da ser det ut til at elkjøp/lefdal ikke klarer å skaffe disse høyttalerne. Jeg kontaktet de før helgen og fikk beskjed om at disse ble umulige å oppdrive. Jeg ble anbefalt noen yamaha høyttalere isteden... Når jeg spurte om kompensasjon og henviste til en annen forumbruker som fikk Kr 1000,- ble jeg nærmest ledd av. Nei, det var helt uaktuelt. Spurte om å snakke med innkjøpssjefen, han skulle ringe meg opp igjen. Hørte aldri noe og beløpet som ble trukket fra konto fem mnd siden er nå tilbake, uten en krone ekstra! Skuffende og useriøst!
    Elkjøp!

Uansett er det vel Audiocompaniet som har satt ned foten for disse latterlig lave prisene! I sverige selger Elgigangen (svenske elkjøp) klipsch!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med å gi opp jeg og - så at høyttalerne ble tilgjengelig andre steder så jeg ville ikke vente mer. Sendte Lefdal noen "strenge" mailer og snakket med de. Fikk til slutt tilbud om kjøpesum + 1500kr. Jeg prøvde å nekte, og å si at jeg krevde høyttalerene, men jeg ble ikke gitt noe valg.

Kontaktet i etterkant forbrukerrådet på nytt for å sjekke om det faktisk var slik det fungerte.

Hei
    Ser du har akseptert tilbudet og slik sett er du nok idag bundet av dette.
    Også en mest vanlig måte å løse en forsinkelse på - å heve kjøpet og få
    kjøpesum + renter.
    I ytterste konsekvens vil nok en sak som dette kunne vurderes slik at du kunne
    rettmessig krevet dekningskjøp, dvs at du skulle ha først dekket kjøpesum og i
    tillegg det extra det skal til for å få varen annet sted. Dog skal sies at
    dette ikke er en enkel sak å få positivt vedtak på, og ofte en "tung
    materie"#.
    Vil nok anbefale deg å forholde deg til den aksept som ble gitt ifm foreslått
    oppgjør fra Lefdal sin side.
    Så får vel bare akseptere det. Stakk på stereofil og kjøpte RF-82 MKII dagen etter og selv om det ble en del dyrere så er de vel verdt det.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: feil tråd :P