RF 82 vs RF 82II

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 56
    Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RF 82 vs RF 82II

Må bare spørre i disse Klipschtilbudstider............
    Har "kanskje" fått tak i ett par Rf 82 fra Elkjøp til 4995.- (venter på svar)
    Fikk beskjed i dag om at han hadde fått bekreftet forsendelse i slutten av oktober på de "nye" RF 82II.
    Disse kunne kan selge for en tusenlapp mer, iflg: ham selv...
    Da er følgende spørsmål: Noen som vet om det er noen stor forskjell på den nye/gamle 82...
    Og hva det eventuelt er.....:???:
    På forhånd mange takk for gode svar og råd
    mvh
    torbis

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye har lavere high frequency crossover, de veier mer, de har nytt design på føttene, de er noen mm høyere.... Ser ut som mye annet er likt..

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ingen i norge vet noe særlig mer enn det som skrevet i pressemeldingen.
    Men for bare 1000kr mer hadde jeg kjøpt den nye versjonen, holder seg antakeligvis bedre med tanke på bruktpris. Det er fortsatt veldig billig. RF-82 har i flere år kostet 10.000 villedende, og selv da var det en svært god og populær høyttaler. 5-6000 for disse er en skikkelig bra pris.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Tror ingen i norge vet noe særlig mer enn det som skrevet i pressemeldingen.
    Men for bare 1000kr mer hadde jeg kjøpt den nye versjonen, holder seg antakeligvis bedre med tanke på bruktpris. Det er fortsatt veldig billig. RF-82 har i flere år kostet 10.000 villedende, og selv da var det en svært god og populær høyttaler. 5-6000 for disse er en skikkelig bra pris.
    Ja det er det, har hørt noen rykter om at de er bestykket med noe bedre elementer...vet ikke om det er tilfellet.
    Får vente på svar fra elkjøpdude'n og kanskje presse litt...he..he
    Neida, det er jo en kjempepris på begge uansett...
    For å dra historien litt lenger, så ble jeg ganske hekta på lyden til rf 82 da,
    hadde ikke hørt den før...og enda de sto ganske så malplassert i butikken...
    Sitat: Fra elkjøpekspeditøren.....f...denne høytaleren setter jo alt annet i skyggen.....
    :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm kommer disse inn til landet via audiocompagniet eller gråimport mon tro.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Elkjøp kommer de ikke inn via Audiocompaniet (hvis ikke noe sinnsykt har skjedd siden mai da jeg snakket sist med Elkjøp og Audiocompaniet).

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    hmm kommer disse inn til landet via audiocompagniet eller gråimport mon tro.
    Nei....disse kommer via dansk importør/forhandler...
    Tror vel ikke dette kommer til å vare, da HFK prøvde på noe tilsvarende for en stund siden.
    Audiocompaniet har gitt klar beskjed om at de ikke vil levere til Elkjøp/tilsvarende kjede...hm....her lukter det trøbbel...
    Nevnte dette for lyd/bildeansvarlig hos Elkjøp....var selvfølgelig helt uvitende!

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torbis
    Nei....disse kommer via dansk importør/forhandler...
    Tror vel ikke dette kommer til å vare, da HFK prøvde på noe tilsvarende for en stund siden.
    Audiocompaniet har gitt klar beskjed om at de ikke vil levere til Elkjøp/tilsvarende kjede...hm....her lukter det trøbbel...
    Nevnte dette for lyd/bildeansvarlig hos Elkjøp....var selvfølgelig helt uvitende!
    Gamle 82 utsolgt.....:cry:
    Bestiller nok de nye...viss de klarer å skaffe til grei pris da...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint du startet denne tråden for har lurt på akkurat det samme selv. Har også hørt litt elkjøp kvitring om RF82 MKII. Prismessig regnet han med at de ville ligge rundt 6000,- Noe som virker som en meget god pris.

Da er det bare å kvitte seg med dagens høyttalere å gjøre klart til de kommer på lager.

Newcomer Hansen7.1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

Så disse RF-82"B" er en mk2 utgave som er på tur til Norge??
    Har også holdt av disse til 4995,- så skjønner ikke hvorfor du må ut med noen ekstra lapper for mk2 utgave når den prisen er satt ? Om det er tilfelle

Det selgeren sa til meg, var noe ala dette "Elkjøp Norge ikke har lov til og kjøpe Klipsch produkter grunnet diverse regler/lover importørene har klart og fått til seg, så Elkjøp Sverige har kjøpt opp et stort parti som Elkjøp Norge har kjøpt direkte av.."

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Elgiganten selges MKII til 12.000,- svenske.
    Klipsch RF 82 Golvhögtalare - Elgiganten

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansen7.1
    Har også holdt av disse til 4995,- så skjønner ikke hvorfor du må ut med noen ekstra lapper for mk2 utgave når den prisen er satt ? Om det er tilfelle

Det selgeren sa til meg, var noe ala dette "Elkjøp Norge ikke har lov til og kjøpe Klipsch produkter grunnet diverse regler/lover importørene har klart og fått til seg, så Elkjøp Sverige har kjøpt opp et stort parti som Elkjøp Norge har kjøpt direkte av.."
    Det er også en ny leverandør av Klipsch inne i bildet også, så det er ikke gråimport det er snakk om. Men foreløpig tar de bare inn RF-82 og et par minihjemmekino anlegg. Men det er bare et spørsmål om tid før resten av modellene kommer...

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Ja og det er pr. stk?????

Newcomer Hansen7.1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Pr.Stk???

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke være riktig...

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilde

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig de mener de har et par igjen????
    Uansett så er nok rett pris 12k for parret, og Norsk pris vil være 10k

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansen7.1

Det er 2 forskjellige modeller i elkjøp systemet per dags dato.
    RF82B & RF82MK2. Har selv bestilt et sett MK2, men selv som ansatt med mulighet til å sjekke hovedlageret selv, har jeg ingen fast dato å forholde meg til

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øivind-J
    Det er 2 forskjellige modeller i elkjøp systemet per dags dato.
    RF82B & RF82MK2. Har selv bestilt et sett MK2, men selv som ansatt med mulighet til å sjekke hovedlageret selv, har jeg ingen fast dato å forholde meg til
    Det jeg har fått vite er følgende:
    Ikke flere gamle 82 igjen (gjaldt vist hele sør-Norge)....dette fikk jeg beskjed om i dag. Fikk så tilbud om den nye RF82II til 5995.- De sa da at levering skulle skje i slutten av Oktober, må nok bestilles fort som f....
    Når det gjelder 1 stk høytaler til tilbudspris, er dette noe som bare ligger inne på Elkjøp sine lister, noen produkter som oppgis i 1 stk, som i dette tilfellet er det samme som 1 par....dette sa de også på Elkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torbis
    Det jeg har fått vite er følgende:
    Ikke flere gamle 82 igjen (gjaldt vist hele sør-Norge)....dette fikk jeg beskjed om i dag. Fikk så tilbud om den nye RF82II til 5995.- De sa da at levering skulle skje i slutten av Oktober, må nok bestilles fort som f....
    Når det gjelder 1 stk høytaler til tilbudspris, er dette noe som bare ligger inne på Elkjøp sine lister, noen produkter som oppgis i 1 stk, som i dette tilfellet er det samme som 1 par....dette sa de også på Elkjøp
    Historie: Jeg jobber som avdelingsleder i en elkjøp butikk. Jeg har derfor tilgang til sentrallageret i Jønkøping for å se hva vi har på lager.

Uansett, RF82B er tomt. Det kom et parti som vi fikk info om for 4 uker siden, og alle butikkene bestilte opp sine antall. Lager tomt.
    Litt senere fikk vi beskjed om MK2 modellen. Noen butikker bestilte opp disse for å tilby sine reserverte interessenter mot noen kroner mer.

Jeg sitter nå og venter på en ubekreftet leveringsdato i slutten av oktober selv for mitt sett RF82MK2. Kan godt oppdatere her inne når jeg vet når mine ankommer.

edit: Angående 1 stk = 1 par. Jeg har bestilt 2 stk MK2 til meg selv, da de bestilles stykkvis og ikke parvis.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •