RF 82 vs RF 82II - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av torbis
    Tja..var innom elkjøp, og fikk pratet med "lydansvarlig" virket som han hadde litt peiling på hva han snakket om og virket oppriktig ..hadde jobbet på hfk tidligere.
    Fikk da beskjed om at ett par "gamle rf82" sto reservert til meg...i tilfelle de ikke fikk den nye 82'n. Dette hadde de ikke fortalt meg tidligere.
    Greit nok, men spurte så om hans tro på om Elkjøp noen gang kom til å få de nye Rf 82 inn i butikken,,,sitat 50/50 sjans for at det skjer, var svaret.
    Dette har nok noe med at Elkjøp jobber på spreng for å få til en avtale med ny/eksisterende importør. Noe som ingen helt sikkert vet utfallet av enda.
    Dato for event. levering av ny 82 er oppgitt til 10/11 for min del.....vente og se:-?
    Noe nytt om leveransen din?

Jeg går og venter på et par RF-82 mkII fra Lefdal.
    Hadde en ubekreftet leveringsdato 12.11.2010, men fikk en mail tidligere i uka om at denne leveransen er utsatt. I følge den samme mailen så jobber de iherdig med å skaffe høyttalere.

Dette har utviklet seg til en farse, men jeg har bestemt meg for å være tålmodig og vente og se hva som skjer.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står ihvertfall et par RF-82b i utstillinga på Elkjøp i Kongsberg.

Om det er til hjelp for noen

Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arguzen
    Noe nytt om leveransen din?

Jeg går og venter på et par RF-82 mkII fra Lefdal.
    Hadde en ubekreftet leveringsdato 12.11.2010, men fikk en mail tidligere i uka om at denne leveransen er utsatt. I følge den samme mailen så jobber de iherdig med å skaffe høyttalere.

Dette har utviklet seg til en farse, men jeg har bestemt meg for å være tålmodig og vente og se hva som skjer.
    Ja....tok ikke sjansen med og vente lenger, så jeg kjøpte ett par av "de gamle 82"
    Disse hadde de satt av til meg i tilfellet de ikke klarte å levere...
    Har ikke sjekket om de har fått inn mkII, noe jeg tviler på
    Det er ikke bare en farse, men en veldig dårlig en også:?

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Di står ikke lenger i utstillinga på kongsberg 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arghh!!!

Var ute hos den lokal Lefdalbutikken i dag for å sjekke status.

Resultatet var direkte nedslående.

Her er resymé av det jeg ble fortalt i dag:

Lefdal (og Elkjøp) hadde forut for sin annonsekampanje i begynnelsen a oktober fått tillatelse av Klipsch USA til å selge utvalgte Klipsch høyttalere.
    Når så dette ble kjent ble den norske Klipsch-importøren (Audiocompaniet?) ikke spesielt fornøyde og tok kontakt med henholdsvis Klipsch USA og Klipsch Europa.

Det ha rnå vært et møte mellom innkjøpsorganisasjonen for Lefdal og Elkjøp, Klipsch USA, Klipsc Europa og det som ble omtalt som Klipsch Norge (Audiocompaniet?).

De har nå kommet til enighet om at ihvertfall Lefdal skal få selge RF-82CH (gammel serie i Cherry/Kirsebær).

Alle de som har reservert RF-82B (ihvertfall hos Lefdal i Kristiansand) har fått sine ordrer kansellert, men vil få tilbud om å bestille RF-82CH i stedet.

Har også vært i kontakt med avdelingsansvarlig på Elkjøp Megastore i Kristiansand i ettermiddag, og de vil IKKE kunne levere noen modeller av Klipsch i 2010. Kanskje i 2011, men det vites ikke sikkert på det nåværende tidspunkt.

Så her står jeg da og lurer på hva skal jeg gjøre?
    Skal jeg uten videre godta at min reservasjon av RF-82B som senere ble endret til RF-82B mkII nå blir kansellert og at jeg i stedet får tilbud om å bestillle RF-82CH?
    Har VELDIG lyst på RF-82, men da fortrinnsvis i sort.
    Cherry ble fullstendig crash i forhold til resten av anlegg/oppsett og møblering.

Blir så eitrande forbanna at jeg har ikke ord.
    Makan til mangefull kundebehandling skal man faktisk lete lenge etter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir de ikke da pliktig å betale mellomlegg for erstatningskjøp ett annet sted? Har selv RF-82 MkII bestilt og betalt hos lefdal. Leveringsdato var sagt at skulle være 3. november. Så utsatt til 12. Og nå vet de rett og slett ikke lenger.

Jeg luktet lunta ganske raskt etter bestilling da de pluteslig forsvant fra hjemmesidene til lefdal og opprettet et spørsmål om forbrukerrett om saken her:

Hvilke rettigheter har man om man har kjøpt en vare på salg og butikken ikke kan levere? - Forum - Tek.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZombieBobie
    blir de ikke da pliktig å betale mellomlegg for erstatningskjøp ett annet sted? Har selv RF-82 MkII bestilt og betalt hos lefdal. Leveringsdato var sagt at skulle være 3. november. Så utsatt til 12. Og nå vet de rett og slett ikke lenger.

Jeg luktet lunta ganske raskt etter bestilling da de pluteslig forsvant fra hjemmesidene til lefdal og opprettet et spørsmål om forbrukerrett om saken her:

Hvilke rettigheter har man om man har kjøpt en vare på salg og butikken ikke kan levere? - Forum - Tek.no
    Sitter og funderer på om jeg skal be dem dekke mellomlegget mellom sin tilbudspris og den pris jeg kan få kjøpt RF-82B for hos en annen leverandør som faktisk har høyttalerne på lager.

Tviler på om de vil gå med på dette, da de nok vil argumentere at RF-82CH er tilsvarende produkt bare i en annen farge.

Jeg vil IKKE ha dem i Cherry. Jeg har bestilt svart, og svart skal det være.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sier seg vel egentlig selv at høytalere i cherry ikke er tilsvarende vare som sort.

Kommer nok til å sette meg på bakbena jeg og. Det haster dog ikke så mye for min del da jeg allerede har RF-82 (gamle versjonen). Har dog et gammelt par med høytalere som bakhøytalere og dette var siste steg for å få et komplett 7.1 klipsch anlegg. Sier seg selv at det da kun er sort som gjelder da resten er i sort.

Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva har man krav på?

Hei

sitter her og leser innleggene deres om må si jeg blir mektig f..............
    Klarte selv som dere ser å få krafset til meg ett par 82, men med mye om og men.....
    Holdt på i ca en og en halv time før jeg fik disse ut av butikken til annonsert pris.....
    Skal ikke si med sikkerhet hva man har krav på, men for det første, hvis man har satt seg på liste/evnt betalt depositum, bør det være helt klart mulig å kreve å få det man har bestilt, så lenge dette er i handel annet sted/butikk
    Dvs: Jeg hadde forlangt å få den bestilte varen, selv om de må skaffe denne ett annet sted/kjøpe fra konkurent, og de kan ikke forlange at kunde skal merbelastes for dette.
    Var innom en Lefdalbutikk for å sjekke event, for å bestille da disse ble lagt ut for salg, og fikk da beskjed om at det ikke var så farlig hvis de ikke klarte å skaffe de, jeg skulle jo få tilbake depositumet....erre mulig

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tonart selger fortsatt RF-82

Kjøpte ett par RF-82 hos tonart i Trondheim på lørdag 20.11.2010 (6500. De hadde i underkant av 30 høyttalerpar igjen på lager, alle i fargen svart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så forbaska synd at det er så langt fra Trondheim til Kristiansand......

Er skeptisk til å sende slikt med posten eller andre befraktere for den saks skyld.

Skulle ønske vi hadde noen butikker (én hadde i grunnen holdt) i Kristiansandsregionen som førte Klipsch til de samme prisene som jeg ser i andre deler av landet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser det ut som om L Sound får in Mk II i morgen 24.11 til 8990 ( hvis man logger seg inn som vip kunde )

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arguzen
    Bare så forbaska synd at det er så langt fra Trondheim til Kristiansand......

Er skeptisk til å sende slikt med posten eller andre befraktere for den saks skyld.

Skulle ønske vi hadde noen butikker (én hadde i grunnen holdt) i Kristiansandsregionen som førte Klipsch til de samme prisene som jeg ser i andre deler av landet.
    Da jeg bestilte måtte jeg påregne 3 dager frakt, kan være at lageret til tonart ligger i Oslo?

Skader vel ikke å høre med de

Newcomer Hondarider sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rf-82

Noe nytt angående Lefdal`s levering av RF-82?? Skulle gjerne hatt dem til jul!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå orket jeg ikke å vente på leveranse lenger, og siden desemberlønna var særdeles morsom med meg i år, så slengte jeg inn bestilling på RF 82 fra Lsound i dag. Likte godt at de hadde lagersalg på de akkurat nå

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye RF i salg nå.