RF 82 vs RF 82II - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 56
    Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du vet ikke noe om/når elkjøp blir å selge større modeller i serien? Tenker da på rf7mk2, rc64mk2 osv.

Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øivind-J
    Historie: Jeg jobber som avdelingsleder i en elkjøp butikk. Jeg har derfor tilgang til sentrallageret i Jønkøping for å se hva vi har på lager.

Uansett, RF82B er tomt. Det kom et parti som vi fikk info om for 4 uker siden, og alle butikkene bestilte opp sine antall. Lager tomt.
    Litt senere fikk vi beskjed om MK2 modellen. Noen butikker bestilte opp disse for å tilby sine reserverte interessenter mot noen kroner mer.

Jeg sitter nå og venter på en ubekreftet leveringsdato i slutten av oktober selv for mitt sett RF82MK2. Kan godt oppdatere her inne når jeg vet når mine ankommer.

edit: Angående 1 stk = 1 par. Jeg har bestilt 2 stk MK2 til meg selv, da de bestilles stykkvis og ikke parvis.
    Ja, det er jo omtrent det samme som jeg har blitt fortalt.
    Det med stk/par var nok noe de "jobbet" med lokalt hos Elkjøp hvor jeg var:-|
    Kanskje du kan si noe om hva som kanskje kan komme i Elkjøp sine utsalg/planer vedr: Klipsch:-?
    Jeg ble ihvertfall forespeilet, at det ble jobbet med "saken" om å ta inn Klipsch i begrenset utvalg.....hvorfor Elkjøpbutikken jeg var i, sa at de fikk dette til via dansk importør/forhandler vet jo selvfølgelig ikke jeg noe om.
    Uansett: Skjønner jo at dette er en av "gulrøttene" som blir brukt i markedsføringen, og grønt er sunt det.......
    Ps: Synes det er litt dårlig med info, fra audiocompaniet vedr: nye ting
    Sitat fra noen som forhandler Klipsch: Produktene er bra, men de kommer jo aldri til avtalt tid.....
    mvh
    Torbis

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torbis
    Ja, det er jo omtrent det samme som jeg har blitt fortalt.
    Det med stk/par var nok noe de "jobbet" med lokalt hos Elkjøp hvor jeg var:-|
    Kanskje du kan si noe om hva som kanskje kan komme i Elkjøp sine utsalg/planer vedr: Klipsch:-?
    Jeg ble ihvertfall forespeilet, at det ble jobbet med "saken" om å ta inn Klipsch i begrenset utvalg.....hvorfor Elkjøpbutikken jeg var i, sa at de fikk dette til via dansk importør/forhandler vet jo selvfølgelig ikke jeg noe om.
    Uansett: Skjønner jo at dette er en av "gulrøttene" som blir brukt i markedsføringen, og grønt er sunt det.......
    Ps: Synes det er litt dårlig med info, fra audiocompaniet vedr: nye ting
    Sitat fra noen som forhandler Klipsch: Produktene er bra, men de kommer jo aldri til avtalt tid.....
    mvh
    Torbis
    Ok...da er ett sett 82mk11 reservert med sannsynlig levering i mnd-skifte Okt-Nov.
    Om noen av dere andre har tenkt å handle tror jeg det er lurt å stikke innom Elkjøp for å reservere nå.....Jeg har reservert i Skien...var 8 par igjen etter meg. Pris 5995,-
    Introduksjonsprris ble sagt at ville ligge på ca 7000,-

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    driver ikke lefdal og reklamerer for et par klipsch rf 82 til 4995.-?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commodus
    driver ikke lefdal og reklamerer for et par klipsch rf 82 til 4995.-?
    Jo, har sjekket dette:
    Tilbudsavis iforrige uke...var innom..hadde ikke noe å vise til...
    Samme tilbudsavis denne uka.....ringte sentralt....etter mye om og men kom det fram at det ikke fantes noe på lager og heller ingen info om det skulle komme noe inn....
    Dette er for dårlig.....:evil:

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror det er ganske tomt etter Slependen åpninga, men etterhvert kommer det vel mer....etter det jeg har hørt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så RF82B i tilbudsavisa fra Lefdal i forrige uke, og var innom den lokale Lefdalbutikken og reserverte et par.
    Etter å ha sett at Klipsch kom og forsvant fra Lefdal sine nettsider, samt en del skriverier om leveringsproblemer både hos Lefdal og Elkjøp, så tok jeg turen innom i dag igjen.
    Mine bange anelser ble dessverre bekreftet. Lefdal klarer ikke levere RF82B. MEN, den gledelige nyheten er at vi som har reservert RF82B til Kr. 4995,- får oppfølgeren RF82B II til samme pris!!!! :-D
    De kunne ikke gi en garantert leveringsdato, men de skulle komme inn på hovedlageret i Sverige ca. 20. oktober. Derfra til den lokale Lefdal-butikken tar det noen dager, så mot slutten av måneden er det håp. :-D

At de fortsatt annonserer RF82B i denne ukes tilbudsavis til Kr. 4995,- når de vet at de ikke er i stand til å levere, synes jeg er å holde potensielle kunder for narr.
    Det gjenstår å se om jeg også blir holdt for narr.....

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man får nå reservert RF-82 mk2 på lefdal til 4995.-

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man får nå reservert RF-82 mk2 på lefdal til 4995.-
    Har du fått bekreftet at de kommer helt sikkert.........:-|

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kommer når de er tilgjengelig . De er jo klin nye.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arguzen

At de fortsatt annonserer RF82B i denne ukes tilbudsavis til Kr. 4995,- når de vet at de ikke er i stand til å levere, synes jeg er å holde potensielle kunder for narr.
    Du må huske på at annonsene blir ikke laget dagen før de sendes ut, når annonsen allerede er trykket og sendt til distribusjon er det for sent å gjøre forandringer. Uansett, RF82MKII til samme pris må kunne sies å være en MEGET god erstatning!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torbis
    Har du fått bekreftet at de kommer helt sikkert.........:-|
    ja dette har jeg fått bekreftet! var der nede i dag..han sa siden det var umulig og skaffe den gamle modellen og de allerede hadde lagt ut dette tilbudet, så skulle de forrandre annonsen til mk2 til 4995.- jeg reserverte et par i dag... får de i slutten av oktober sa han på lefdal i kr.sand

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja dette har jeg fått bekreftet! var der nede i dag..han sa siden det var umulig og skaffe den gamle modellen og de allerede hadde lagt ut dette tilbudet, så skulle de forrandre annonsen til mk2 til 4995.- jeg reserverte et par i dag... får de i slutten av oktober sa han på lefdal i kr.sand
    Var samme beskjeden jeg fikk, så nå er det å smøre seg med tålmodighet og vente på telefon fra Lefdal Sørlandsparken mot slutten av måneden. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch RF82B

Jeg var på Elkjøp i trondheim for 1-2 uker siden å la av et par RF82B (gammel modell), og fikk disse for 2 dager siden. Er meget godt fornøyd med de men føler meg litt snytt når han bak kassa sikkert hadde det klart at de nye MKII skulle komme. Men som han sa: "Du har full bytte/retur i 30 dager, altså åpent kjøp".. Så kanskje jeg skal levere de inn og si jeg vil ha den nye modellen i stedet

Pr.d.d Er prisen på Elkjøp 3990,- (Stk. el par er litt vanskelig å si siden det ikke klinger på noen av delene) og lefdal skal ha 2495,- (da anntar jeg at det er pr stk.)

Noen her som vet om det er noen forskjell i lydbildet på disse, eller er det bare utseende og selvfølgelig at det er "NY" modell??

Bruksverdien blir som nevnt tidligere i tråden mest sannsynlig bedre på nye modellen sikkert. Og da kunne jeg jo ha tenkt meg den nye

Typisk å være litt for tidlig ute hehehe..

Men til slutt.. 4995,- for RF82 er uansett en knall pris uten tvil..

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen på elkjop.no er pr stk. Og prisen på lefdal.com er satt så lav pga annonsen de kjørte på gammel versjon.

Prisen stiger meget sannsynlig der også før varene blir tilgjengelig, det er rimelig bankers.

Så det blir nok 7995,- for mk2, og 4995,- for gammel versjon er således et bedre kjøp i mine øyne .

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koma
    Jeg var på Elkjøp i trondheim for 1-2 uker siden å la av et par RF82B (gammel modell), og fikk disse for 2 dager siden. Er meget godt fornøyd med de men føler meg litt snytt når han bak kassa sikkert hadde det klart at de nye MKII skulle komme. Men som han sa: "Du har full bytte/retur i 30 dager, altså åpent kjøp".. Så kanskje jeg skal levere de inn og si jeg vil ha den nye modellen i stedet

Pr.d.d Er prisen på Elkjøp 3990,- (Stk. el par er litt vanskelig å si siden det ikke klinger på noen av delene) og lefdal skal ha 2495,- (da anntar jeg at det er pr stk.)

Noen her som vet om det er noen forskjell i lydbildet på disse, eller er det bare utseende og selvfølgelig at det er "NY" modell??

Bruksverdien blir som nevnt tidligere i tråden mest sannsynlig bedre på nye modellen sikkert. Og da kunne jeg jo ha tenkt meg den nye

Typisk å være litt for tidlig ute hehehe..

Men til slutt.. 4995,- for RF82 er uansett en knall pris uten tvil..

Ja,,,var i samme dilemma da jeg valgte å vente på "den nye", som vi vet så lite om.:???:
    Begge to er i utgangspunktet året's kjøp kan man vel kalle det......og som du sier, 30-dagers bytteretten har du uansett.
    Dette er noe som blir sagt på folkemune: Nytt Mdf-kabinett, nye elementer, delefilter.....samt noen som påstår at noe av råskapen/morrofaktoren ikke er helt den samme.......vente og se
    Apropos.. tidlig ute....ville vel vært unormalt å ha litt god tid når slike tilbud dukker opp....he..he

Newcomer Hondarider sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rf82b

Hei, er også en av dem som har bestillt Klipsch RF 82B hos Lefdal Lade den 11.10, etter å ha sett annonse i tilbudsavisa. Er dette da ny eller gammel utgave? Noen oppdatert status på levering??:roll:

Skal bruke denne:Pioneer VSX-AX2AS-S, og lurer på om den vil fungere ok?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hondarider
    Hei, er også en av dem som har bestillt Klipsch RF 82B hos Lefdal Lade den 11.10, etter å ha sett annonse i tilbudsavisa. Er dette da ny eller gammel utgave? Noen oppdatert status på levering??:roll:

Skal bruke denne:Pioneer VSX-AX2AS-S, og lurer på om den vil fungere ok?
    Gammel utgave i sort men de er sikkert like bra eller bedre enn de nye.Spørs hvordan du ser ser det men en kompis av meg bor i usa og har begge verdsjonen.Han synes den gamle modellen er råere med bedre dynamikk,de nye er snillere og dermed en kjedeligere høytaler etter hans mening men smaken er jo som baken

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=eddie]Gammel utgave i sort men de er sikkert like bra eller bedre enn de nye.Spørs hvordan du ser ser det men en kompis av meg bor i usa og har begge verdsjonen.Han synes den gamle modellen er råere med bedre dynamikk,de nye er snillere og dermed en kjedeligere høytaler etter hans mening men smaken er jo som baken[/QUOTE

Stemmer godt med hva jeg har hørt generelt om den nye mk2 versjonen! Gleder med dog veldig til de første skikkelige testene kommer, spes rf7 mk2

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valgets kval............

Tja..var innom elkjøp, og fikk pratet med "lydansvarlig" virket som han hadde litt peiling på hva han snakket om og virket oppriktig ..hadde jobbet på hfk tidligere.
    Fikk da beskjed om at ett par "gamle rf82" sto reservert til meg...i tilfelle de ikke fikk den nye 82'n. Dette hadde de ikke fortalt meg tidligere.
    Greit nok, men spurte så om hans tro på om Elkjøp noen gang kom til å få de nye Rf 82 inn i butikken,,,sitat 50/50 sjans for at det skjer, var svaret.
    Dette har nok noe med at Elkjøp jobber på spreng for å få til en avtale med ny/eksisterende importør. Noe som ingen helt sikkert vet utfallet av enda.
    Dato for event. levering av ny 82 er oppgitt til 10/11 for min del.....vente og se:-?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •