Hjelpe en uten peiling med kjøp av anlegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelpe en uten peiling med kjøp av anlegg?

Hei!

Dette er min første tråd her på forumet og som dere ser i tittelen så søker jeg noen som har større innsikt i dette feltet enn meg selv. Det jeg har hatt frem til i dag er et trist Logitech "surround" anlegg som jeg ikke tåler synet av lengre.

Fant ut nå at jeg heller vil bytte ut til noe større, kraftigere og ikke minst penere å se på.

Så til det jeg er på utkikk etter:
    Det jeg ser for meg er at jeg kommer til å bruke dette anlegget til alt, det vil si film, spill og musikk. Utstyret skal kobles opp mot PC, Xbox 360, PS3 og TV, og alt da kobles gjennom optisk og/eller HDMI. Om jeg vil ha surround oppsett med det første er jeg usikker på. Grunnet at det jeg ønsker er å kjøpe skal være av best mulig kvalitet. Så i første omgang blir det nok bare to alminnelige gulv høyttalere. Det skal stå i en stue hvor området er på vell enn 30 m2.

Så alt i alt, gir jeg dere frie hender til å finne utstyr for opp til 30.000 nå i første omgang.

Så til et lite spørsmål, hva er egentlig en reciever i forhold til en forsterker?

Takker og bukker for alle svar, og er det noe jeg har glemt å notere så er det bare å slenge spørsmålene ut her, så skal jeg svare på disse etter beste evne.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zirka
    Hei!

Dette er min første tråd her på forumet og som dere ser i tittelen så søker jeg noen som har større innsikt i dette feltet enn meg selv. Det jeg har hatt frem til i dag er et trist Logitech "surround" anlegg som jeg ikke tåler synet av lengre.
    VELKOMMEN

Sitat Opprinnelig postet av zirka
    Fant ut nå at jeg heller vil bytte ut til noe større, kraftigere og ikke minst penere å se på.

Så til det jeg er på utkikk etter:
    Det jeg ser for meg er at jeg kommer til å bruke dette anlegget til alt, det vil si film, spill og musikk. Utstyret skal kobles opp mot PC, Xbox 360, PS3 og TV, og alt da kobles gjennom optisk og/eller HDMI. Om jeg vil ha surround oppsett med det første er jeg usikker på. Grunnet at det jeg ønsker er å kjøpe skal være av best mulig kvalitet. Så i første omgang blir det nok bare to alminnelige gulv høyttalere. Det skal stå i en stue hvor området er på vell enn 30 m2.

Så alt i alt, gir jeg dere frie hender til å finne utstyr for opp til 30.000 nå i første omgang.

Så til et lite spørsmål, hva er egentlig en reciever i forhold til en forsterker?

Takker og bukker for alle svar, og er det noe jeg har glemt å notere så er det bare å slenge spørsmålene ut her, så skal jeg svare på disse etter beste evne.

En reciever, er en forsterker med radio etter hva jeg har forstått...

Om jeg oppfatter deg korrekt, så skal du ha en reciever og et sett med høyttalere.? Siden du skal koble det meste med HDMI, så faller valget mest naturlig på en surround reciever. Og siden du ikke skal ha "full" pakke til og begynne med, så er det kanskje greit og ha muligheten for og bygge ut ved en seinere anledning.

Personlig så liker jeg Pioneer produktene veldig godt. Så siden du har 30.000 og rutte med og at det skal være av best mulig kvalitet, så kan jeg klart anbefale deg den nye SC-LX73.
    Pioneer SC-LX73 Surroundreceiver | Soundgarden

Du forteller ikke hva slags musikk du hører på, men jeg synes System Audio lager høyttalere som spiller godt på all salgs musikk. Så jeg syns at SA Mantra 60 er et naturlig valg for denne forsterkeren.. Veldig lekker er den også.
    System Audio SA Mantra 60 Gulvhøyttaler | Soundgarden

Nå har ikke jeg tatt med i beregninga at du skal ha noen høyttaler kabler. Men den biten trenger ikke nødvendigvis å være en kostbar affære..

2X3 meter av dennehttp://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?path=205,216&id=439, så har du en god kabel til en rimelig penge, som også presterer godt, er lett anvendelig og ser bra ut..

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0