Hjelp..Nytt stereo/surround anlegg!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp..Nytt stereo/surround anlegg!

Hei,

Jeg er på utkikk etter ett nytt anlegg. Jeg vil at det skal låte bedre en mitt gamle. som består av dette:

1. Stk Kenwood KR-2090

2. Mission 761

Anlegget vil jeg plassere her:

Jeg vil ha ett anlegg som låter bra i stereo også på lavt volum. Jeg bor i blokk og vil kunne spille musikk bra på lavt volum..Anlegget jeg har nå spiller høyt nok men savner litt trøkk i bunn på det.

Jeg vurderer en Onkyo TX-NR808 receiver..Høytalere vet jeg ikke hva jeg skal velge. Har vurdert AUDIO PRO Mondial 5.1, SVS, XTZ 99.25 +sub W10.17/W12.16....Men vet ikke helt. Det er ikke store stua så trenger jo ikke de største høytalerene. Det er viktigst med BRA lyd men samtidig ha noe mer dybde en de jeg har nå. Vurderer å kjøpe en sub også bruke de høytalerene jeg har nå en periode, for å få litt mer dybde i lydbildet.

Håper noen kan hjelpe meg, jeg er skikkelig lost

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W CM1, DM685, Dali Ikon serien eller Mentor serien anbefaler jeg å høre på. Har ikke hørt så mye annet enn det man finner på hifiklubben, var innom Stereofil og hørte på PSB som også er noe å legge merke til. Hvis ikke så har vell også System Audio ganske bra høyttalere. Er det gulvstående eller kompakte høyttalere du vil ha. Vil tro det er kompakthøyttaler du trenger når du skal spille bra, men så drønnende og komplekst stort og høyt. Klipsch er også noe å ta en titt på. Individuelt hva du liker egentlig. Dali synes jeg er best for den musikk jeg hører på

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ta meg en tur innom hifiklubben å høre på de da. Noen som kan anbefale en sub? Har hørt mye bra om Xtz W10.12 og svs PB10...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke så mye om Sub'er, og har liten erfaring med det, men jeg har godt inntrykk av B&W ASW610. Den står som "Best buy" på whathifi og de jeg har snakket med mener at du i den suben får hva du betaler for, og vel så det. En presis og grei subwoofer har jeg inntrykk av. Skal forøvrig gå til innkjøp av en selv. Har hørt at "SURROUND.NO" sine sub'er også er ganske greit populære på forumet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsbein
    Får ta meg en tur innom hifiklubben å høre på de da. Noen som kan anbefale en sub? Har hørt mye bra om Xtz W10.12 og svs PB10...
    Har selv XTZ 99 W10.16, og er godt fornøyd. Den spiller sammen med en XTZ 8 tommer. Adskillig lettere å integrere enn en gammel PSB sub jeg benyttet før. Har brukt den kun på film, og der trøkker den bra uten å stikke seg frem. Den har også fine tuning muligheter. Foretrekker selv musikk i ren stereo, men har sett at den får gode skussmål som musikksub også.

Til en pris under 3k hos surround.no er det bare å anbefale på det varmeste !

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i dag på hifiklubben og på soundgarden og hørte på litt forskjellig. Syntes jamt over at det ikke var sååååå stor forskjell på deg jeg har og de jeg hørte på. Jeg hørte på DM685, CM1, CM7 Noen dali høytalere...

Hmm...Synes CM7 var ganske bra sound i men likte veldig godt CM1 også...Hørte også på noen System Audio, Qln 603, JBL LS40. Likte godt Dybden in Qln 603 men de var ikke helt gode i diskanten..Likte også JBL LS40...Men vet ikke helt om noen av greiene egentlig er så mye bedre en de jeg har nå som jeg kjøpte for 50kr... Skal ta med høytalerene og teste de side om side slik at jeg kan sammenligne de...Men det virker som om det er forsterkeren som er flaskehalsen i annlegget sånn som det er nå. Så Jeg tror jeg går for en Onkyo 808 og en XTZ W10 sub. Tror jeg kommer til å få litt ekstra trykk og at høytalere blir mer presise..Så oppgraderer jeg etterhvert med CM7/CM1 og en Senterhøytaler..Bruker de jeg har som bakhøytaler..Noen som har hørt B&W vs XTZ 99.25? Er veldig nysgjerrig på de men må vel til Surround.no's headquarter for å høre de..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en fornuftig plan med en stegvis oppgradering

Lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Jeg ivertfall fått suben i hus. Har koblet den på A kanalen på gamle forsterkeren siden Elkjøp er så jævlig treige med å levere onkyo 808 forsterkeren..Det låter faktisk jævlig bra bortsett fra at forsterken ikke takler det helt..men den er jo ikke helt i orden..Og kablene til suben er jævlig tynne..Men det er veldig mye bedre trykk og dybde i sakene nå

Vedlegg 69242

Gleder meg til forsterkeren kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var forsterkeren i hus, men mangler enda Kabler fra Cableworld så har ikke fått testet anlegget med sub enda.

Førsteinntrykket mitt er at det er mere tight/presis lyd og at jeg hører mye bedre hva folk synger/sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,
    jeg har nettopp gått til innkjøp av xtz 99.25 og kan i hvertfall meddele at jeg er vanvittig fornøyd. Meget behagelig og detaljert diskant og suveren mellomtone. I følge testen i lyd og bilde av de skal jo de overgå det meste annet av stativhøytalere i prisklassen. Jeg kan altså varmt anbefale de. Det eneste som evt. kan være et problem er at forsterkeren din ikke er kraftig nok. De er jo kjent for å kreve en del av forsterkeren. Jeg driver de selv med XTZ's egen forsterker og den trekker jo 550 watt fra strømnettet fordelt på 2 kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Onkel Skrue
    Heisann,
    jeg har nettopp gått til innkjøp av xtz 99.25 og kan i hvertfall meddele at jeg er vanvittig fornøyd. Meget behagelig og detaljert diskant og suveren mellomtone. I følge testen i lyd og bilde av de skal jo de overgå det meste annet av stativhøytalere i prisklassen. Jeg kan altså varmt anbefale de. Det eneste som evt. kan være et problem er at forsterkeren din ikke er kraftig nok. De er jo kjent for å kreve en del av forsterkeren. Jeg driver de selv med XTZ's egen forsterker og den trekker jo 550 watt fra strømnettet fordelt på 2 kanaler.
    Hmm, Tenker jeg kjøper disse jeg også. Det står jo at forsterkeren har 180Watt så burde jo gå greit? I tillegg kan jeg bi-ampe. Kjøper Senter Høytaleren 99.25 nå også hører jeg om den spiller bra.. Er det mulig å kople den gamle forsterkeren sammen med den nye for mer effekt?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsbein
    Hmm, Tenker jeg kjøper disse jeg også. Det står jo at forsterkeren har 180Watt så burde jo gå greit? I tillegg kan jeg bi-ampe. Kjøper Senter Høytaleren 99.25 nå også hører jeg om den spiller bra.. Er det mulig å kople den gamle forsterkeren sammen med den nye for mer effekt?
    Regner med du sikter til den gamle Kanwood receiveren din ?

Det vil jeg ikke anbefale. Den har vel neppe pre-in heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Regner med du sikter til den gamle Kanwood receiveren din ?

Det vil jeg ikke anbefale. Den har vel neppe pre-in heller.
    Den har jo Aux, Er det ikke lurt å prøve å koble på der? Det er jo gøy å se hva som skjer... Men tenker på en emotiva XPA3 dersom det blir nødvendig etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AUX og pre-in er langt fra det samme.

Pre-in går rett til sluttrinnet utenom evt volumkontroll. Den er tilpasset det nivået som pre-out på receiveren gir.

Du er dermed avhengig av å tune opp nivået med volumkontrollen på Kenwooden til det matcher resten av sorroundkanalene, og deretter låse/ikke røre den.

Tipper også at den kan innføre litt støy og brum til signalkjeden, alderen tatt i betraktning.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow..Må bare si at Jeg digget lyden i XTZ 99.25 Center'n...Driver å hører på music i mono på den nå..Skal definitivt ha de som front også!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •