Billige Epik-suber fra USA!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55
    Newcomer countryroad sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billige Epik-suber fra USA!

Jeg ser lsound har begynt å selge Epik subwoofere i Norge. Utsalgsprisen er for øyeblikket oppgitt til 9500kr, men i USA koster den 799 dollar! Det er under 6300kr inkl MVA, og med Jetcarrier er den i Norge for snaut 300kr!

Welcome to Epik Subwoofers

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Indeed, tror den gruser konkuransen til den prisen. (Jeg har ikke hørt den )

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jah, spørs om noen gidder å kjøpe den i Norge.

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste om denne subben i dag jeg også Høres veldig lovende ut... ville absolutt vurdert å kjøpt en om jeg ikke hadde hatt sub fra før av (kjøpte SVS PC12-NSD i fjor høst, og er meget fornøyd med den), men må si denne Epik subben frister :-D Synes også prisen virker helt overkommelig hvis den er så bra som den gir uttrykk for
    Dali - Auralex - Van den Hul - Yamaha - Marantz

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av countryroad
    Jeg ser lsound har begynt å selge Epik subwoofere i Norge. Utsalgsprisen er for øyeblikket oppgitt til 9500kr, men i USA koster den 799 dollar! Det er under 6300kr inkl MVA, og med Jetcarrier er den i Norge for snaut 300kr!

Welcome to Epik Subwoofers
    Dette er den samme gamle historien fra folk som ikke vet hva det vil si å drive butikk i Norge vs USA. Forbrukerrettigheter, garantiansvar, generelt høyere utgiftsnivå på både lager, butikk, ansatte m.m. Listen kan gå videre så lenge en gidder. Produkter vil alltid være dyrere i Norge enn i USA.

Det som betyr noe her er om det i det hele tatt vil kunne la seg gjøre å få tak i disse produktene fra USA. Her vil nok fabrikken nekte å selge til Europa, siden Lsound har agenturet for dette kontinentet. Det samme skjedde med SVS, og skjer nok her og.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EPIK er epic ifølge avsforum :P Håper og at noen begynner å ta in HSU, da har vi jo "hele pakka" hær i norge.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    EPIK er epic ifølge avsforum :P Håper og at noen begynner å ta in HSU, da har vi jo "hele pakka" hær i norge.
    HSU venter jeg også på .

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan nok bare glemme og ta dem fra USA.... Og det påslaget Lsound har synsjeg var minimalt, kostnadene med og drive butikk i Norge er skyhøye, egentlig skal vi bare smile og være glad for at noen fremdeles gidder ;-)

Det under er kopiert fra Epik's sider...

News Blog
    Europe, Here We Come!
    August 12, 2010

Epik Subwoofers is proud to announce our new European dealer, L-Sound.

When we saw that our global customer’s were doing nearly anything in their power to get their hands on an Epik sub, we knew it was due time to start getting them these great subs with ease!

Who better to help us out, than L-Sound!lsound_logo

We’ve teamed up to offer Epik products to everyone in Europe.

If you’re interested in buying, visit L-Sound at Kart - L-Sound AS

Epik Empires are available now for pre-order and will be shipping soon!

All Epik products carried by L-Sound come standard with a 220-240V amplifier and meet all European specifications.

L-Sound is located in Arendal, Norway and ships throughout Europe. They are a leader in online direct audio sales and represent excellence in the audio industry for their sales and support. They have sold many other brands including Klipsch, Onkyo, Pioneer, Yamaha, Hi-Vi and SVS among others.

Here at Epik, we look forward to a long, great relationship with L-Sound and are happy to finally be able to make our products available to those overseas.

To learn more, check out L-Sound at Kart - L-Sound AS
    or visit L-Sound’s Epik Empire Subwoofer page by clicking HERE.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Hadde vert spennende om noen testet, men er i utgangspunktet litt skeptisk.
    Veldig lite volum til hvert element, ganske små motorer på elementene, ser litt spinkle ut i konstruksjonen og forsterker på bare 600w på 2x15".
    Når det gjelder import fra statene så er jo det avhengi av hvor mye man kan spare, er jo ganske vanlig med ti gangen på produkter derfra (som jeg mente både Lsound gjorde på SVS og Midgard gjorde på eD) da er det kanskje ikke sååå rart at en tråd om egenimport dukker opp når det her er over 30% ekstra å spare etter mva og frakt!

Jeg har til nå ikke brydd meg med noe serlig selvimport og kommer nok ikke til å gjøre det i fremtiden, men om jeg virkelig var fristet av denne subben hadde jeg nok vurdert det.

Når det gjelder det Anfield nevner om at de nok ikke vil selge til europa så er det vel ganske enkelt å unngå, finnes vel flere ordninger for kjøp "via" noen i statene.

Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Du kan nok bare glemme og ta dem fra USA.... Og det påslaget Lsound har synsjeg var minimalt, kostnadene med og drive butikk i Norge er skyhøye, egentlig skal vi bare smile og være glad for at noen fremdeles gidder ;-).
    Nå har jo veldig mange andre bedrifter større påslag enn dette, men en må vel se det i forrhold med andre subb merker som selges direkte over nett og da er dette noe høyere. Voldsom avanse er det nok ikke, men du får det jo nesten til å høres ut som veldedighet her.
    Der det er penger å tjene er det alltid noen som gidder veitu

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj

Når det gjelder det Anfield nevner om at de nok ikke vil selge til europa så er det vel ganske enkelt å unngå, finnes vel flere ordninger for kjøp "via" noen i statene.
    Greit nok det, men jeg synes at det blir veldig mye hazzel for relativ liten gevinst, når alt kommer til alt. En annen ting er jo hvor lett det er å få en 230V-variant i USA, da antar jeg vel at varsellampene hos Epic går, og at det salget blir stoppet. Jeg vet selvfølgelig om løsningen med adapter, men da vil i hvertfall regnestykket toppe seg, da jeg ikke tror den suben blir spesielt lettsolgt på bruktmarkedet etterpå sammenlignet med en 230v-variant....

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor i all verden den råeste modellen deres er "discontinued" er jo en gåte for meg, Conquest jeg tenker på da, stort element, stor kasse og stor forsterker er jo en sikker oppskrift.
    Da hadde jo Lsound hatt en subb for de virkelig uredde

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Greit nok det, men jeg synes at det blir veldig mye hazzel for relativ liten gevinst, når alt kommer til alt. En annen ting er jo hvor lett det er å få en 230V-variant i USA, da antar jeg vel at varsellampene hos Epic går, og at det salget blir stoppet. Jeg vet selvfølgelig om løsningen med adapter, men da vil i hvertfall regnestykket toppe seg, da jeg ikke tror den suben blir spesielt lettsolgt på bruktmarkedet etterpå sammenlignet med en 230v-variant....
    Desverre for noen og heldigvis for andre er det langt ifra alle produsenter i statene som er så pirkete på hva de selger til hvem, lsound's marked er langt ifra det eneste i verden som bruker 230v. Men uansett hvordan det bagatelliseres så er det ikke småtteri når utsalgspris i USA er rundt 4900,- og utsalgspris i norge er 9490,- på tilbud.
    Du har rett i at det er mye stress for å spare pengene, men det er en del som gjør langt mer for mindre.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    H

Nå har jo veldig mange andre bedrifter større påslag enn dette, men en må vel se det i forrhold med andre subb merker som selges direkte over nett og da er dette noe høyere. Voldsom avanse er det nok ikke, men du får det jo nesten til å høres ut som veldedighet her.
    Der det er penger å tjene er det alltid noen som gidder veitu
    Njo det er nok riktig, men når det gjelder L-sound så her jeg følelsen av at de har veldig lave kalkyler og svært lite og gå på (Basert på egen erfaring, er flink til og prute )

Dessuten er prisene i hos Epik tilbudspriser (Kall det hva du vil de er lavere enn normalt i hvertfall ) så de har nok heller ikke mye og gå på til L-sound.

Og regnestykke til trådstarter er nok også litt optimistisk, du har vel frakt i USA til Magnum og du vil få tollgebyr på forsendelsen og at du får sendt den for 300,- tviler jeg på (Har ikke giddet og sjekke prislistene til Magnum men bruker dem ofte.

I tillegg har du jo garanti problemet da, det blir fort kostbart og sende en sub tur retur USA og du har maks ett års garanti.

Det blir nok ett vurderingsspørsmål men når alt kommer til alt ville jeg nok ha kjøpt den i Norge...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg hadde rett, prisen hos Magnum/Jetcarrier er 895,- og det er på mål og vekt uten embalasje....

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg importerte en sub fra USA i januar i år. Listeprisen i USA er 899$. Frakten kom på totalt 300$ pga. høy vekt og størrelse. Fraktet med UPS direkte fra leverandøren. Faktum er at dette ble ikke mye dyrere enn å bruke JetCarrier, fordi man må også legge på frakt fra leverandør til JC, deretter innenlands transport i fra JC og hjem. Emballasjen er også ofte en del større enn man tror og veier også noen kg, så man kan fint legge på 10 cm i hver retning av selve suben samt noen kg. på totalvekten. I tillegg kommer norsk moms på 899$+300$. Samlet pris ble altså ca 9000,-.

Så sammenligningen mellom å kjøpe i Norge kontra å importere selv blir egentlig helt tullete.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blitt mange importdebatter opp gjennom tidene, og det er så typisk at folk presenterer veldig sprikende tall.
    De har spenningsvelger bak, innenlandsfrakt i USA er inkludert og de har 3 års garanti. I Norge kan man ikke regne med mer enn 2 års reklamasjonsrett. Båtfrakt med JC kommer på 300kr, og destinasjonen i Norge er neppe mindre kurrant enn utsalgsstedet i Norge når det gjelder innenlandsfrakt.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Båtfrakt med JC kommer på 300kr, og destinasjonen i Norge er neppe mindre kurrant enn utsalgsstedet i Norge når det gjelder innenlandsfrakt.
    Hvordan kommer du fram til disse 300 kronene?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hvordan kommer du fram til disse 300 kronene?
    Lurer på det samme, da jeg brukte kalkulatoren til Jetcarrier og la inn målene og vekten på subben uten embalasje og fikk 895,-

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blitt mange importdebatter opp gjennom tidene, og det er så typisk at folk presenterer veldig sprikende tall.
    De har spenningsvelger bak, innenlandsfrakt i USA er inkludert og de har 3 års garanti. I Norge kan man ikke regne med mer enn 2 års reklamasjonsrett. Båtfrakt med JC kommer på 300kr, og destinasjonen i Norge er neppe mindre kurrant enn utsalgsstedet i Norge når det gjelder innenlandsfrakt.
    Men er meningene som fremkommer i slike importdebatter basert på egne erfaringer eller synsing og mer eller mindre bevisst å utelate noen kostnader? Jeg presenterte faktiske kostnader. At noen mener det koster 300,- å frakte en 30-40 kg subwoofer med JetCarrier fra produsent og hjem på døra, så er hvertfall mine erfaringer at det regnestykket ikke henger på greip.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Njo det er nok riktig, men når det gjelder L-sound så her jeg følelsen av at de har veldig lave kalkyler og svært lite og gå på (Basert på egen erfaring, er flink til og prute )
    Da er du nok ikke så flink til å prute likevel.
    Regskapene tilsier at l-sound har gode marginer, spesielt mtp at de hevder å drive som distributør.
    Men for all del, det er jo lov å tjene penger!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dagens kurs på dållarn, skulle det bli 7354 kronor med moms till Tistedal.
    Efter det skall ju kolossen till de lokala stederna där man vill hämta de, och det kostar i vart fall 300 kr, om inte mer. 7700 kr är nog det minsta man kan få den hem för. Under 2000 i skillnad för att få , troligtvis, 5 års reklamationsrätt med frakt betalt till och från reparatör, och bruk av folk som faktist kan sakerna, är inte mycket.

Räknestycket är:
    $799* 6.24270
    +
    895
    *1.25
    +
    300 (minst) i lokal frakt.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder