Problem med å få refundert pengene for utstyr som ikke holdt mål. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du prøvd annen/kortere USB-kabel? Masse utstyr er følsomt for kabelen som brukes selv om dette høres teit ut.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Har du prøvd annen/kortere USB-kabel? Masse utstyr er følsomt for kabelen som brukes selv om dette høres teit ut.
    Den er testet med 2 stk 1,5m kabler og 2 stk 5 meter.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpsloven for internettsalg eksisterer ikke. Det finnes en forbrukerkjøpslov og en angrerettlov. Angrerettloven har ingenting med hvorvidt produktet virker som det skal eller ei, i tillegg så dekker den kun internettsalg.

Om du er usikker på om du kjøper rett produkt over disk, burde du kjøpe på steder som gir deg returgaranti i 30 dager feks.

Det vi må se på her er kun forbrukerkjøpsloven, og den sier følgende om produktets egenskaper:

§ 15. Tingens egenskaper

Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen.

Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen
    a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til
    b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper
    c) passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, hvis selgeren har akseptert dette formålet eller forbrukeren ellers har hatt rimelig grunn til å bygge på selgerens sakkunnskap og vurdering
    d) ha egenskaper som selgeren har vist til ved å legge frem en prøve eller modell
    e) være pakket på vanlig eller annen forsvarlig måte som trengs for å bevare og beskytte tingen
    f) være i samsvar med offentligrettslige krav som stilles i lovgivningen eller offentlig vedtak i medhold av lov på den tid kjøpet inngås, hvis ikke forbrukeren har til hensikt å anvende tingen på en slik måte at kravet er uten betydning
    g) være fri tredjepersons rett i tingen, for eksempel eiendomsrett eller panterett. Likeså skal tingen være fri tredjepersons krav på å ha rett i tingen når dette bestrides, unntatt når kravet er klart ugrunnet.

§ 16. Mangel

Tingen har en mangel dersom
    a) den ikke er i samsvar med ett eller flere av kravene i § 15
    b) selgeren ved kjøpet har forsømt å opplyse om forhold ved tingen eller dens bruk som han eller hun burde kjenne til, og som forbrukeren hadde grunn til å regne med å få, dersom unnlatelsen kan antas å ha virket inn på kjøpet
    c) den ikke svarer til opplysninger som selgeren i sin markedsføring eller ellers har gitt om tingen eller dens bruk, dersom selgeren ikke viser at opplysningene før kjøpet er rettet på en tydelig måte, eller at de ikke kan ha innvirket på kjøpet
    d) nødvendige opplysninger om installering, montering, bruk, stell og oppbevaring ikke følger med tingen.
    Så, enkelt og greit, er det slik at det ikke virker med mange ulike pcer, og ikke bare din, så vil jeg si at produktet har en mangel som du kan reklamere på og kreve utbedret - og går ikke det kan du få pengene igjen.

I tillegg vil jeg si det har en mangel dersom butikken visste nøyaktig hva slags oppsett du skulle bruke det til, og burde skjønt at det ikke ville gå (holdt tilbake opplysninger).

Men slik jeg leser saken din hittil så er problemet med din pc, ikke med utstyret du har kjøpt. Derfor du burde teste flere pcer for å sjekke.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjør det enkelt og greit. Ta turen innom AVtorget for å kjøpe en 6 dager gammel HRT music streamer II for 1000kr.

Jeg får ta det som en lærepenge, aldri mer handle elektronikk i butikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over til noe helt annet. Kan anbefale deg å se på Cambridge DACMagic på hifiklubben, eller så så jeg også her om dagen i Lyd og bilde at det er noe som heter Hegel dac. Cambridge er da vesentlig billigere. Synes selv den er veldig god, men det må du avgjøre hvis du vil kjøpe den. Begge har scoret bra i diverse tester. Håper det ordner seg med dacen og Soundgarden.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yngvejos
    Jeg gjør det enkelt og greit. Ta turen innom AVtorget for å kjøpe en 6 dager gammel HRT music streamer II for 1000kr.

Jeg får ta det som en lærepenge, aldri mer handle elektronikk i butikk.
    Noe annet vi kan lære av dette, er at det er lurt å være nøye på å fortelle butikken hva du har tenkt å bruke utstyret til, og hva du har tenkt å bruke det sammen med. Og å få butikken til å nikke bekreftende - "ja det skal gå greit". Enkelte ganger har jeg t.o.m. fått påskrift på fakturaen: "kan byttes hvis det ikke virker som forutsatt hjemme hos kunden" - f.eks. gjorde jeg det da jeg kjøpte en DAB kjøkkenradio - jeg var i og for seg ikke bekymret for at den skulle virke, sånn generelt, men hadde ikke anelse om hvordan signalkvaliteten var hjemme på kjøkkenet der jeg skulle bruke radioen.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag har drivit med pc salg och reparation i flera år och HP har länge haft problem med USB portar som inte ger i från sig nog med ström som många andra märken klarar. Man kan tycka att det är samma chipset som tex en Dell, eller Asus eller whatever, men det är någonting med många HP och USB som inte är bra.

Jag hade kanske gått så långt som att reklamera på PC ja. För det är där mangelen ligger. Butiken gör faktist det de har rätt till rent lagligt sett. Men om det är god butik eller inte är väl hellre tvilsamt. Du fick tyvärr en dålig säljare. En god säljare hade gett dig en helt ärlig förklaring, både lagligt och "googlat" HP usb problem, samt gett dig ett gavekort på 200 spänn. På så vis hade de inte förlorat någonting, men möjligheten för att få behålla dig som kund är nog garanterat större, även om du i det ögonblicket var rätt så sur. På så vis hade de gjort mer än du har krav på.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En del laptops gir mer strøm på USB når strømmen er tilkoblet, og enda mer i docking.

Uansett, hvis du har optisk inngang/utgang vil du slippe hele støyproblematikken.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinky problem det der.

Hp pcen din suger balle slik at produktet ditt ikke virker.

Forventer Soundgarden at du skal kjøpe ny pc for at produktet skal virke ?
    Nei, det gjør de ikke, de gir bare regelrett **** i om du har fått ett produkt du ikke kan bruke.

Sjipe, sjipe soundgarden.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du kan forsøke en usb-kabel med dobbel plugg? Altså med to USB-plugger som du setter inn i PCen. Du får da strøm fra to USB-utganger. Det fungerer i alle fall for eksempel med eksterne disker som tar strøm fra USB-pluggen. Noe lignende dette:
    Standard USB 2.0 Kabel 2xA-5pin mini 2 m [USB-PW-MB-2] - kr.115,00 : Alf Solbu IT-Consult, Velkommen til vår nettbutikk

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller du kan prøve en annen aktiv USB hub?

Strømforsyningen til Min PC (en dell) tilfører massevis av støy til mitt eksterne usb lydkort. drar jeg ut strømmen er det stille som døden.

Det virker som den aktive usbhubben du har kjøpt har dårlig støyskjerming, det er vel i utgangspunktet ikke DACen sin feil.

Hvordan koblet de opp dacen når den virket uten problemer på soundgarden?
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er problemet løst. Jeg kjøpte en Abrahamsen v6 på impuls hos Lefdal idag.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt kjøp, den DAC'en er skikkelige saker