Hjelp: Surroundpakke til rundt 20 tusen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp: Surroundpakke til rundt 20 tusen?

Hei, har for tiden et billig kompakt dvd/5.1 system fra LG som mildt sagt ikke spiller så veldig bra

Vurderer å ta skrittet opp til et bedre system basert på recieveren Onkyo TX-SR608B som ser ut til å være det beste kjøpet for mitt budsjett.
    Vil prøve å holde meg under 20 000 for komplett pakke, men kan strekke meg over om virkelig nødvendig, med komplett pakke tenker eg reciever+høytalere+kabler/eventuelt stativ for bakre høytalere og blueray spiller.

Håper noen her kan hjelpe med noen gode forslag siden eg ikke har peiling på hva som er bra, systemet vil brukes i hovudsak på tv/film + litt musikk, musikk sjanger rock/pop.

Så langt har eg sett meg ut:

Onkyo TX-SR608B
    Sony BDP-S470 3D-klar Blu-ray spiller
    Merk at eg ikke har 3D-klar TV, men føler det er greit å ha dette på plass for eventuelt ny 3D tv ved en seinere annledning.
    Har for tiden en 50 tommer Full-HD Samsung plasma som eg er godt fornøyd med.

Legger ved bilde av min stue og håper på hjelp til valg

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V767
    Sony BDP-S470
    Klipsch RF-82
    Klipsch RC-62
    Klipsch RS-42

Her lander du under 20k og kommer få et knakanes morsomt oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Yamaha RX-V767
    Sony BDP-S470
    Klipsch RF-82
    Klipsch RC-62
    Klipsch RS-42

Takker for svar men eg veit ikke hvem som selger den recieveren og høytalere du foreslår, hadde vert fint med en link eller to

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har leitet litt og fant Yamaha RX V767 på netonnet til 7000kr
    Klipsch høytalerne fant eg på bassbrothers.no til samlet pris 14086kr

Redd dette blir litt i overkant av hva eg har råd til selv om det ser meget bra ut!
    (med blueray,kabler,frakt,stativ til bakre blir det vel min 26 tusen for dette)

Noen som kan anbefale andre gode alternativ?

Kansje denne pakken som eg fant på surround.no er veien å gå?:
    Onkyo TX-SR608B + XTZ 99/93 Surroundsystem Med Sub og Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse:
    SVS S-Series 02 Full Size Config Kundetilpasset høyttalersystem - - L-Sound AS
    Og denne:
    Yamaha RX-V667 7x140W 7.2 3D A/V receiver - - L-Sound AS
    Og gjerne en BD-spiller av samme merke som TV så du kan bruke samme fjernkontroll på begge.

Bakhøyttalerne her kan henges rett på veggen og trenger ikke stativ. Noen hundrelapper på kabler i tillegg, men du overskrider ikke budsjettet med mye her. Du kan eventuelt velge mindre fronter for å spare noen kroner, men...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder vil du gjerne få anbefalt Yamaha, Onkyo, harman, denon osv.. Alt etter hva de har selv. personlig har jeg onkyo og har hørt denon og yamaha.
    Når du går opp fra LG anlegget ditt vil du få en utrolig forbedring samme hva du går for. Jeg hadde sett etter ett sted hvor du kan få ett pakke tilbud men alt du trenger og pruta til du ser det røde i øya på de. Noen har fjorårets modeller til en skikkelig god pris. Jeg fikk slått av 8000,- på min onkyo.
    Blue ray spiller hadde jeg også kjøpt i samme merket. den spiller ikke så stor rolle når du kjører hdmi til forsterkeren.

Når det gjelder høytalere har jeg hatt veldig mange forskjellig men det beste har vært klipsch. Helt rått i forhold til prisen. Jeg hadde ett triangle sett til 25000,- og det bli virkelig slått ned i støvlene av ett klipsch sett til 12000,-
    MEN jeg syns ikke klipch er noe særlig å lytte på i musikk. Her var selfølgelig Triangle mye bedre.
    Ser rommet ditt er mye likt mitt.. Jeg slet med bassen til klipch RF 62 så valget mitt ble istede RB-61 og en sub.

Min Anbefaling også klipsch pakka som en over her anbefaller men hadde byttet ut RF 82 med RB-81 eller 61 og en sub.
    Vet ikke hvor du bor så vanskelig å anbefalle en forhandler men her har jeg vært fornøyd

Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Bra pris på klipch nå har de også. Men prut forde.

Lykke til og fortell oss hva det ble da:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Yamaha RX-V767
    Sony BDP-S470
    Klipsch RF-82
    Klipsch RC-62
    Klipsch RS-42

Virket som et bra oppsett, men er Yamaha'en kraftig nok til å holde kontroll på dette? Tenker da spesielt på RF-82..

Spør fordi jeg er interessert selv =)

Newcomer Chris Ihao sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da som... Skulle ikke registrert meg her, da jeg allerede sikler etter andre høyttalere og annet. Glad jeg har et grunnoppsett iaf. så slipper jeg den startprisen (som jeg aldri hadde hatt råd til nå for tida). :wink:

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nViz
    Har leitet litt og fant Yamaha RX V767 på netonnet til 7000kr
    Klipsch høytalerne fant eg på bassbrothers.no til samlet pris 14086kr
    Denne forsterkeren selger Lsound til 5k. Med en rimelig Blu-ray og høyttalere til 14k er du jo i mål rett rundt budsjett.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppsett under budsjett.

JBL ES80 Høyttalerpakke | Soundgarden
    Høytalerpakke MED sub. Bakhøytalere henges på vegg.

Harman/Kardon AVR260 Surroundreceiver | Soundgarden
    Ville egentlig valgt 460, men velger å holde budsjett.

Blueray får du fra 1000kr og oppover. Er ikke mye forskjell på de til film.

Det er en pakke til nesten 23k, så mye for pengene. Mulig den også kan leveres med trådløs sub. Så slipper du kabler til den.

Geir Arne

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nViz
    Takker for svar men eg veit ikke hvem som selger den recieveren og høytalere du foreslår, hadde vert fint med en link eller to
    Jeg sjekket dette på Lsound og Stereofil.

Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Virket som et bra oppsett, men er Yamaha'en kraftig nok til å holde kontroll på dette? Tenker da spesielt på RF-82..

Spør fordi jeg er interessert selv =)
    Reciveren ville nok ikke kontrollert RF-82 nei.. men ville gjort en forsvarlig jobb. Og reciveren har Preout og en gammel effektforsterker fra f.eks. NAD koster rundt 2000.- så over tid kunne dette vært et bra alternativ.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å ta en titt på Dalis nye "budsjett" høyttalerpakke Stile? Jeg aner ikke hvor mye den pakka kommer til å koste og hvordan det låter, men sies at det skal være en "rimelig" pakke uten at jeg legger noe mer i det. Tøffe er dem hvertfall: Dali Stile Series
    Da har du penger til overs til bluray, kabler og receiver hvis pakkeprisen er rimelig nok

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for alle svar

Nå må eg sette meg ned å se hvilke høytalere eg skal gå for, pris messig ser jo JBL ES80 bra ut JBL ES80 Høyttalerpakke | Soundgarden
    Kjøper eg Klipsch pakken på stereofil.no kommer denne på 12600kr, kansje den beste pakken?

Bakhøytalerne Klipsch RS 42 kan henges rett på vegg?, eller er det stor fordel å ha dem på stativ?....vil tro det ser bedre ut på stativ om eg finner stativ som passer til ok pris.

Reciever:
    Er Yamaha RX-V767 7x145W 7.2 3D A/V receiver - - L-Sound AS det klart beste valget til 5000kr, langt bedre en Onkyo TX-SR608B på komplett.no til 4000kr?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør ta deg en tur til de forskjellige butikkene i nærområdet ditt å se hva du finner. Mange butikker er behjelpelige med å finne høyttalere/hjemmekinosystem skreddersydd for deg. Du må jo nesten se hva du selv liker. Du kan se an B&W, PSB, Klipsch (som du allerede ser på) og mange flere, det finnes også noe som heter Jamo, System Audio, Cerwin Vega, Yamaha, Kef osv I den prisklassen du leter i er det også altfor mye å velge i. Finn høyttalerne som tiltaler deg, og bruk tester bare som en pekepinn, for hva du liker er ikke sikkert andre liker. Som det stod over her så vil du uansett få et kjempeløft.

Har dessuten sett en testvinner som er til salgs på Soundgarden, den har visstnok skåret høyt i "Hjemmekino" med en 6'er. Harman/Kardon Surroundreceiver.

Harman/Kardon AVR260 Surroundreceiver | Soundgarden

Kan jo forresten ta med et surroundanlegg fra Audio Pro Blue Diamond 5.1 med Onkyo TX-SR608. Det fikk bra score fra Lyd og Bilde denne utgaven, og det koster tilsammen 19 000.

Hjemmekino på 12 kvadratmeter - Lyd og Bilde

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •