Hvor finner jeg Rotel RMB1075 + RSP1068 billigst?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor finner jeg Rotel RMB1075 + RSP1068 billigst?

Hificenteret i Trondheim nektet å selge meg dette og TonArt et kvartal lenger ned ga "generøse" 1900 kr i rabatt dersom jeg kjøpte en RT1080 samt kabler med på kjøpet, tilsammen 34.500 kr.

Noen som vet om noe billigere?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nektet å selge deg det?! Hva var begrunnelsen for noe så dustete?

Ta kontakt med Rotel-importøren Neby Hifi Concept AS (link), og forklar dem situasjonen. De gir deg sikkert en oversikt over butikker som selger de nevnte Rotel-produktene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Nektet og nektet. Jeg var innom der på fredag og spørte om et pristilbud. De var utrolig lite interessert i et salg og kunne ikke gi meg en pris der og da. Men de lovte å ringe meg opp igjen litt senere, noe de ikke har gjort.

For å si det slik, gidder ikke å mase på selgere for at de skal selge meg et produkt. Da går jeg heller til konkurrenten.. (Ton Art i Trondheim var forøvrig meget hyggelige, men desverre samtidig ganske dyre)

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Nektet og nektet. Jeg var innom der på fredag og spørte om et pristilbud. De var utrolig lite interessert i et salg og kunne ikke gi meg en pris der og da. Men de lovte å ringe meg opp igjen litt senere, noe de ikke har gjort.

For å si det slik, gidder ikke å mase på selgere for at de skal selge meg et produkt. Da går jeg heller til konkurrenten.. (Ton Art i Trondheim var forøvrig meget hyggelige, men desverre samtidig ganske dyre)
    Vel det var vel ikke så rart, siden TonArt vel egentlig består av gamle Hi Fi Center karer. Skulle ikke forundre meg om de ansatte har rotet økonomien sin sammen også. Er visst en kar i Klæbu som har solgt Rotel på privat basis, men husker ikke navnet hans nå lenger.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du snakket med eltek da?

RMB 1075: 13k
    RSP 1068: 15k
    RT-1080: 5.5k

Sum før diskusjon: 33.5k

Uten kabler... Prisen blir mao relativt lik.

Hva kostet kablene???

Edit: tenkte på nettsiden www.dynabel.no :wink:

Mvh

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakk med eltek du Brannslange. Der vil du sikkert få ein fin samla pris. :wink:

Er vell samma som soundfreak skriver om...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kablene skulle de ha rundt 3000 kr for. Vet ikke hvor mye vits det er å legge så mye i disse men..

Sendt mail til eltek, får se hva de svarer..

Var også en her på forumet ved navn Lassesen som skulle selge alle komponentene (1075 + 1068 + 1080) uten kabler nytt for 28.000 kr. Takker muligens ja til det.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var også en her på forumet ved navn Lassesen som skulle selge alle komponentene (1075 + 1068 + 1080) uten kabler nytt for 28.000 kr. Takker muligens ja til det.
    Detta her er vell han visse karen i fra klæbu som Sonus skriver om. Er eit meget bra tilbud detta her, men vent til eltek svarar deg og med sine prisar.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke trenger tuner (så ikke at du listet dette i begynnelsen) så er det vel ikke noe poeng å ta med RT-1080. Du har jo dessuten Rotel RT-02 som er 1600 kroner rimeligere hvis du vil ha en enkel og grei Rotel-tuner.

Rotel-prisene til Eltek er dessuten identisk med Nebys veilledende priser, så etter min mening tar TonArt overpris for dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger forsåvidt tuner ja. Tenkte mest på RT1080 fordi den har samme design som prosessoren og effekten.

Begynte (desverre) å tenke litt på RSX1067. Radiodelen i denne er selvfølgelig vesentlig dårligere enn i RT1080, men hvordan er resten? Noen sier at denne har nøyaktig samme elektronikk som 1068 og 1098 og det er jo vel og bra, men det er jo en gang lydkvalitet som teller. Noen som vet noe om denne kontra 1068 + 1075? Prisforskjellen mellom denne og den nevnte komboen inkl kabler og tuner er jo nesten 10.000 kr. Er det virkelig verdt pengene?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger forsåvidt tuner ja. Tenkte mest på RT1080 fordi den har samme design som prosessoren og effekten.

Begynte (desverre) å tenke litt på RSX1067. Radiodelen i denne er selvfølgelig vesentlig dårligere enn i RT1080, men hvordan er resten? Noen sier at denne har nøyaktig samme elektronikk som 1068 og 1098 og det er jo vel og bra, men det er jo en gang lydkvalitet som teller. Noen som vet noe om denne kontra 1068 + 1075? Prisforskjellen mellom denne og den nevnte komboen inkl kabler og tuner er jo nesten 10.000 kr. Er det virkelig verdt pengene?
    1067 dar samma DAC`en som 1056,1068 og 1098. Meget gode forforsterkar del i 1067 og. Du er da mykje meir fleksibel med ein 1068, med tanke på framtida. Designet er ikkje heilt på topp på 1067 etter min meinig. Den 3 delte komboen ser so mykje penare ut. :wink: Hadde eg hatt 10k til ekstra til rådigheit, so hadde eg valgt den sepparate komboen uten tvil. Til slutt over spekktere, so låter den sepparate komboen best. Slek opplever eg det da.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltek kunne selge de tre komponentene inkl. Supra DAC-SL 75cm kabler for 32.000 kr. Altså 2.500 kr rimeligere enn Ton Art. Bra! Noen som vet noe om kvaliteten på disse kablene? Er det en bra "match" ?

Vurderer litt frem og tilbake egentlig. Dersom noen kunne hvisket meg i øret at RSX1067 kontra den andre komboen er enten utrolig smart eller utrolig teit, slik at jeg får bestemt meg en gang for alle hadde jeg blitt utrolig glad..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltek kunne selge de tre komponentene inkl. Supra DAC-SL 75cm kabler for 32.000 kr. Altså 2.500 kr rimeligere enn Ton Art. Bra! Noen som vet noe om kvaliteten på disse kablene? Er det en bra "match" ?

Vurderer litt frem og tilbake egentlig. Dersom noen kunne hvisket meg i øret at RSX1067 kontra den andre komboen er enten utrolig smart eller utrolig teit, slik at jeg får bestemt meg en gang for alle hadde jeg blitt utrolig glad..
    Meinar jfinneru brukar ein del supra kablar i sitt system. Han er fornøygd med det.

Detta må jo du bestemma sjøl. Men vist du er sikker på at invisteringen skal vere nokon år so er jo RSX ikkje noko dumt valg nei.. Den er jo pr.i.dag i kanon sikte blant receivarane i den prisklassen, og støttar alt av "ting og tang" Kraftig er den og, med ein straumforsyning som er meget bra. Da har jo du 10k til oppgradering av noko anna. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, blir nok en 1075 + 1068 løsning ja..

Siste spørsmål fra meg for denne gang (blir sikkert noen flere når komponentene er i hus..): Hvor mange cm med lufting må jeg ha over 1075'en for at den ikke skal få heteslag? Tenkte å dytte hele saken inn i en slik en, mest pga plassproblemer. Hvor mange cm klaring trenger jeg til neste hylle?

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siste spørsmål fra meg for denne gang (blir sikkert noen flere når komponentene er i hus..): Hvor mange cm med lufting må jeg ha over 1075'en for at den ikke skal få heteslag? Tenkte å dytte hele saken inn i en slik en, mest pga plassproblemer. Hvor mange cm klaring trenger jeg til neste hylle?
    Dette står det i min manual:

You must allow 10 cm or 4 inches of unobstructed clearance around the
    unit. Do not place the unit on a bed, sofa, rug, or similar surface that could
    block the ventilation slots. If the component is placed in a bookcase or
    cabinet, there must be ventilation of the cabinet to allow proper cooling.

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike luftehull som dette er det på begge sider av 1075'n

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eit klokt valg. :wink:

Da 1095 utviklar ein del varme under drift, so er det viktigt å ha tillstrekkelig med luft til den. Reknar med at 1075 utviklar ein del varme og..

Det kan vell tco svare på.. :?:

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Eit klokt valg. :wink:

Da 1095 utviklar ein del varme under drift, so er det viktigt å ha tillstrekkelig med luft til den. Reknar med at 1075 utviklar ein del varme og..

Det kan vell tco svare på.. :?:
    Ja både 1075 og 1080 min blir varm, så god ventilasjon er en fordel.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært min drøm i flere måneder! Jeg har skaffet til veie 1075`en, men når jeg får råd til 1068.... ja det er et annet spørsmål. :wink:

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøpte du RMB1075'en din DrErling? Syns du skrev i en tidligere tråd at du fikk den billig..?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •