Elkjøp/Lefdal/Expert i Norge kontra Sverige

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,883
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Elkjøp/Lefdal/Expert i Norge kontra Sverige

Var en kjapp tur på Nordby kjøpesenter ved Svinesund i dag og ble litt imponert over butikken Nordby Digital...som hadde mye mer system i hvordan ting skal presenteres og utvalg i produkter....flotte HD bilder på tv'er osv. Bra med brosjyrer...en helt annen verden enn de tre nevnt ovenfor...man fikk lyst til å handle...hvis dere skjønner hva jeg mener....men de manglet en del merker såklart...gøy å se hvordan ting kan gjøres...
    Mens BD filmer er ikke noe billigere i Sverige enn i Norge....
    That's all 8)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare nevne at de har veldig bra service! (De fikset en reparasjon av en Onkyoforsterker som egentlig Netshop (parallell-import) skulle gjort, snilt av Onkyo og butikken! Betalte SEK400 for frakt og den var ferdig på litt over en uke.)

Videre har de Marantz, XTZ (bl.a. toppmodellen utstilt) og andre merker også, så jeg synes utvalget er bra! Lurer på å kjøpe min neste BD-spiller der.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tenkes at "Nordy Digital" prøver å heve nivået i forhold til hva vi er vant med i Norge. Noe må nordmenn som handler i Sverige få, i og med at dem mister verdens beste reklamasjonsrett.

I Norge ser vi stadig til nye "Elkjøp Megastore" og den slags butikker - som virkelig ser flotte ut i forhold til hva vi har sett før. :-)

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norby Digital er en knallbra butikk, men jeg har hørt at Mediamarkt (tror det er en i sverige) visstnok skal være helt vanvittig også når det kommer til ekstrem butikkstandard. Noen som har vært der?

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men synes ikke prisnivået i sverige på elektronikk er noe å hoppe i taket for, kanskje hvis kursen sniker seg ned mot 0,80.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor 25 min fra Mediamarkt i Tyskland.
    Det er en butikk jeg setter i standard som vanlig norsk Elkjøp.
    Dårlige tv-signaler på hele tv-veggen, og selgere som er, ja nettopp selgere (og ikke så inne i sakene sånn teknisk sett).

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Men synes ikke prisnivået i sverige på elektronikk er noe å hoppe i taket for, kanskje hvis kursen sniker seg ned mot 0,80.
    Sant nok, men husk at siden man er i Utlandet så kan man prute! :-)

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Sant nok, men husk at siden man er i Utlandet så kan man prute! :-)
    Og det er det værste jeg vet!
    Jeg nekter å handle på TV-boden av akkurat den grunnen.. føler jeg er i tyrkia når man får JEKLA GO PRIS! (som ligger over snitt i norge..)

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel også ND ganske flinke til å passe på at prisen i NOK følger kursen ganske greit. Kjøpte selv ett par med XTZ 99,26 hos de, og fikk en kjempeservice. Hyggelige folk som jobber der og som vet hva de driver med. Har ingen betenkeligheter med å handle der igjen.

Ser noen her nevner MediaMarkt. Var på den som ligger i Stockholm for en stund siden, og det er en helt grei butikk. Minner meg om Elkjøp Megastore, bare noe større. De har også ett par demorom for lyd og bilde som er ganske alrighte, men ikke noe mer enn det.

-t

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en vil se store butikker ala elkjop/lefdal og expert men med "litt" större utvalg trenger enn ikke lenger enn til Saturn i Hamburg som vistnok skal väre Europa sin störste EL butikk noe jeg tror paa! 6 etasjer med ca 1000m2 i hver etg.... 1 etg med kun hifi og 3 store demo rom med ekstremt mye grom utstyr! Butikk std er ogsü helt ok.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal til Hamburg på torsdag.
    Den butikken må jeg sjekke ut.

Bor selv 25 min fra Saturn i Flensburg. Men den er ikke større enn en stor norsk Elkjøp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •