Hvilken Receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken Receiver

Jeg sitter å kikker på receivere fordi det er på tide å bytte ut min Sony STR-DE495 nå syntes jeg. Hele tiden så blir får jeg meg en midt på trynet av min manglende kunnskap så jeg bestemte meg for å søke råd her.

Jeg står nå mellom Yamaha RX-V667 (4500kr), Onkyo TX-SR608(4000kr) og RX-V767 (6000kr) jeg aner ikke hva som gir meg mest for pengene, eller om noen har noen andre forslag.

Det jeg legger vekt på er: Antall HDMI I allefall mer 4 eller mer, det må være HDMI 1.4, forsterkeren skal ikke være noe svakere enn den minste av disse 3 om dere skulle komme med forslag.

Mine tanker hittil er:
    Yamahaene ser veldig bra ut i tv benken, jeg knytter meg mer til merket Yamaha fordi det har lang fartstid, for meg ser det ut til at begge yamahaene er sterkere enn onkyoen. Bluetooth er ganske kjekt å ha. Jeg tror det er bedre lydkvalitet på Yamahaene

Onkyoen er billigere, den har VELDIG varme omtaler, den er også veldig billig.

Som dere ser heller jeg veldig mot en av yamahaene jeg tror bare 767en blir litt dyr for hva jeg får mot 667en.

Har onkyoen noen funksjoner jeg overser som er kjekke å ha som ikke yamahaene har?

Kan dere hjelpe meg til en beslutning?

Må også legge til at jeg har et 5.1 anlegg så MÅ ikke være 7.1 forsterker.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste tester i hjemmekino konkluderte med at forskjellen mellom Yamaha RX-V667 og RX-V767 var såpass liten, at man trygt kan velge 667. De fikk forøvryg skryt for meget god lyd, spesielt på film. Onkyo 608 mangler pre-out for evt senere effektforsterkere. Det har derimot Yamaha 667. Lydmessig blir du sikkert fornøyd med begge.

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i samme båt selv, men har et par til å velge mellom (HK 260/360 Pioneer 1020 etc.).

Tips: L-Sound har Yamaha RX-V767 til 4922!

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Yamaha 765 til salgs her på forumet, hvis interssen er til stede

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Nadkraft: 765 har såvidt jeg kan se ingen HDMI 1.4, siden jeg har hatt Sony Str-de495 i snart 10 år så tror jeg at det er viktig at jeg kjøper noe som er veldig up-to-date. Har også fått tilbud på rx-v1900 fra strandberg for 8k, men det er jo fortsatt en forsterker med eldre teknologi, selv om den forsterker messig ville holde lenge siden den er så kraftig.

Til Chrisonfore: Det er 1.3 på begge disse forsterkerene.

Men jeg er jo også litt i tvil om 1.4 er så viktig, jeg kan jo koble alt annet på forsterkeren enn den eventuelle bluray spilleren. Får jo ganske mye mer forsterker om man slår av på finessene og heller legger vekt på ytelse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •